Strona 1 z 3

ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 01 paź 2010, 23:25
przez kugel
Kompaktowy SUV produkowany w latach 1997-2001 r. , bazujący na modelu Trooper. Napędzany przez silniki V6 3.2 (JDM) i 3.5 litra (USDM) o mocy 215 KM/5400 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 312 Nm/3000 obr./min. Napęd na 4 koła zaprojektowany przez firmę BorgWarner.
29762050001_large.jpg
Do dzisiaj żaden SUV nie dorównuje mu w terenie i mało który na czarnym
29762050001_large.jpg (82.11 KiB) Przeglądane 27582 razy
Axiom
imagesCA3HZ1K4.jpg
imagesCA3HZ1K4.jpg (9.12 KiB) Przeglądane 27580 razy
Ascender
isuzu_ascender_07_manu-014.jpg
isuzu_ascender_07_manu-014.jpg (48.79 KiB) Przeglądane 27580 razy
...i kto mówi że Trooper był ostatnią terenówką ISUZU...

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 02 paź 2010, 22:26
przez croochy
te dwa ostatnie pierwszy raz widze na oczy :shock:

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 03 paź 2010, 15:36
przez BUNNY_PL
Axiom to prawdziwe Isuzu. Ascender to juz niestety GMC Envoy

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 03 paź 2010, 19:25
przez kugel
Po nagonce na ISUZU podsycanej przez JEEP-a , Trooper zniknął z amerykańskiego rynku, a po kilku latach Isuzu postanowiło wejść na rynek bez walki i czepiło logo na "dżejmsa" - stąd Ascender , czysty (no nie do końca) amerykan. Zaś Axiom bazuje na Rodeo . Ja pracuje nad Vehicross-em :) ...

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 22 paź 2010, 09:02
przez Tabasco
ja Ci idzie praca nad Vehicross-em? od dwóch lat go mam..ostatnio kupiłem anglika z3,2 silnikiem. właściwie to auto z rynku japońskiego.. różni się znacznie od amerykana.. nawet napędy działają inaczej.. możemy pogadać o Vx-ie.. lub pojeździć 8-)

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 24 paź 2010, 23:04
przez kugel
Myślę że do lata uda się coś pociągnąć od wujka Obamy ... :) . To chyba jedyny rozsądny sposób . Miałem finalizować sprawę jeszcze w tym roku , ale wypadło kupno auta żonie ( Santa Fe ) i trochę mój fundusz na Vehi. podupadł :cry: .Trooper-a nie chcę się na razie pozbywać ( lubię go , zbója), więc trzeba będzie "uciułać". Jak na razie to wszystko sprzyja - dolar leci w dół :!: , tylko kwestia znalezienia kogoś ( firmy ) , która pomoże w kupnie i ściągnięciu z US. Ja niestety nie znam nikogo , kto za przyzwoite pieniądze zajął by się tą sprawą za oceanem. Firm zajmujących się sprowadzaniem towarów z US jest sporo , ale i koszta tego są nie bagatelne. Za dobre pieniądze można trafić autko z Japonii , ale co dalej - przekładka :?: - a skąd części , pewnie łatwej by było babę o trzech cyckach dorwać :roll: , jak cały zestaw części. A jak to jest być posiadaczem autka , które zostało wypuszczone w niespełna 6 000 egzemplarzy ? Jakie są wrażenia z jazdy , jak z apetytem na benzynę. Czy faktem jest że wiele mechanizmów pasuje od Trooper-a ?

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 25 paź 2010, 21:50
przez Tabasco
wszystko pasuje od troopera.. silnik, zawieszenie, skrzynka... elementy nadwozia musisz zdobyć z usa lub nippona :)
poszukaj na otomoto.. tam są dwa..

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 25 paź 2010, 22:28
przez Tabasco
a o jeździe? no cóż.. moc+automat to super połączenie..Jeśli zapewnisz trakcje dobrymi oponami i masz głowe na karku to zbędne sa blokady i inne czary... podam Ci taki przykład: http://www.youtube.com/watch?v=hPH2cdM9pRE
srebrny ma zmieniony reduktor.ma 2H+4H+4L wszystko mechaniczne /dwa wały spięte na sztywno/. wyjechał pod górkę ale z problemami. 4koła ciągnęly RÓWNO wiec np. przód buksował z 50% a tył dawał "tylko" 50 %.. Natomiast czarny "kombinował" z przekazaniem ilości napędu na przód i tył i ciągnął zdecydowanie mocniej /jak się ślizga to nie ciągnie/.
dużo daje LSD tylnego mostu. wiecie jak "zblokować" wiszące koło na zbyt dużym wykrzyżu? przejeżdżałem spory rów po skosie.przód w rowie a tyl sterczy z jednym kołem podniesionym.niby TOD chce wyjechać, szarpie, zrywa LSD, ale jednak brakuje 100%blokady....i wyjechałem. do przodu.poczytajcie jak działa x-drive w bmw.. może to Was naprowadzi..
autko moje jest fajne. lepiej jednak jeździ Pajero z superselectem... ma wszystko co ja /no ok. ma manuala nie automat/ ale ma blokady.. i pokazuje "pazur".. W sobotę sprawdzę się z nim w terenie...

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 25 paź 2010, 23:12
przez kugel
Blokada mostu to fajna sprawa, nawet jeżeli jest to tylko szpera (LSD) .Ja w Troopku mam LSD , ale niema to porównania do mojego drugiego pojazdu (VOLVO TGB 11 ) . Tam są 100% blokady obydwóch mostów , co w połączeniu z reduktorem i aluminiowa buda daje mu zaj... możliwości w terenie. W extremie , gdzie przeróbki siadają , osiołek zaczyna żyć .

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 01:15
przez befsztyk
Cześć.
jakiś czas temu zostałam szczęśliwą posiadaczką vehicrossa. Niestety padła skrzynia i szukam wszędzie jakiś informacji, a najlepiej jakiegoś specjalisty. widzę, że jesteście tutaj obcykani w temacie. Znalazłam parę skrzyń do troopera, ale skąd mam mieć pewność, że spasuje? Każda skrzynia od troopka 3,5 l. będzie dobra? Wzamian za fachową radę mogę pomóc w zdobyciu VX. Swojego przywiozłam z Litwy- europejskiej stolicy sprowadzaczy wszystkiego z Ameryki- za posrednictwem przyjaciół. Mogli by pomóc w przywiezieniu kolejnego. jest tam jeden na pewno do kupienia- rok 2000, amerykanski, wiec silnik 3,5 czarny. piękny. Szukam więc rad i może namiarów na jakiegoś szczerego mechanika, który będzie wiedział co robi, bo nie chcialabym mojego Dżipcia oddac w byle jakie rece.
dzięki

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 09:54
przez danti
A skąd jesteś jeśli można wiedzieć?

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 13:47
przez befsztyk
Mieszkam we Włoszech, pochodze z Krakowa. Samochód chciałam naprawic w Polsce albo na Litwie, jesli w Polandzie nic nie znajde, bo wiadomo, taniej.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 14:40
przez Nahen/thor_
Poszukaj skrzyni od BMW serii 3 i 5 moze sie okazać duuuzo tańsza niż od Troopera/Vehicrosa a to dokładnie takie same skrzynie, no moze źle napisałem, skrzynia AW30-40LE i jej "biedniejsza wersja 4L30-E w różnych odmianach były montowane m.in. w BMW serii 3 i 5

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 15:08
przez befsztyk
No właśnie czytałam gdzieś, że ta skrzynka montowana była też w oplu omega, w rodeo, roznych beemkach i paru innych samochodach. Więc pytanie moje jest takie- jeśli już znajdę skrzynię z tym symbolem, a szukam na allegro i juz kilka znalazłam - skąd ma mieć pewność ,że podejdzie do mojej furki, o co mam pytać, jak w ogóle zacząć temat ze sprzedającym,żeby nie wyglądać na to kim jestem- czyli zieloną w temacie :oops: ?

Czuję się trochę zagubiona, bo mąż mi każe go sprzedać i zamienic na jakieś lekkopółśmieszne babskie coś- wczoraj zaproponował mi fiata 500- kolacja mi do gardla podeszła. Stwierdził, że on się naprawą zajmować nie będzie. Więc muszę radzić sobie sama, bo jeśli nie, to skończy się tym , że zimą na narty to chyba komunikacją publiczną jeździć będę, bo nie wyobrażam sobie wyprawy w góry "autami", które on mi proponuje.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 16:08
przez gumirek
Może lepiej znaleźć warsztat, który zajmie się znalezieniem odpowiedniej skrzyni oraz montażem. Jeśli będziesz szukać skrzyni na własną rękę za pośrednictwem internetu, to możesz kupić kota w worku. Symbole będą się zgadzać, ale jest to rzecz używana, zatem stan może być dowolny.
Koledzy na tym forum polecali pewien serwis w okolicy Wrocławia, specjalizujący się w Isuzu. Również z tamtych okolic jest wystawianych na Allegro dużo używanych części, zatem dla kogoś będącego na miejscu wybór jest szeroki i odbiór osobisty nie stanowiłby problemu.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 19:28
przez Nahen/thor_
Na początek tabliczki znamionowe na skrzyni i dokładnie wszystkie symbole, numery itp pospisywać. Potem szukać czegoś co będzie miao te same dane, poza numerem seryjnym. Skrzynia musi mieć mozliwość dołożenia do niej reduktora (tu mogą sie zacząć lekkie schody bo raczej w BMW nie były montowane reduktory i skrzynie mogły dostać - raczej na pewno dostały zmienione obudowy). Tak czy inaczej, mechanik który zna temat skrzyni biegów automatycznych powinine sobie poradzić. Fajnie gdyby jeszcze maił pojęcie o autkach 4x4. W każdym razie wymiana skrzyni nie wymaga "niby" serwisów typu AutoDelta z Wrocka czy podobnych. Podzwoń po warsztatach które robią 4x4 w swojej okolicy.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 19:29
przez Nahen/thor_
W Trójmieście moge polecic kilka warsztatów dla ktorych znalezienie skrzyni i wymiana nie będą problemem i nie powinny zedrzeć. Ale to już kwestia gdzie w Polsce Ci pasuje i tam trzeba szukać.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 20:34
przez befsztyk
Najchętniej okolice Starachowic lub Krakowa. Coś sobie poszukam. dzięki za pomoc. mam nadzieje, że go szybko uruchomię, bo choćby nie wiem ile mąż samochodów wymyślał , to ja nie widzę dla niego alternatywy. Zakochałam się.
Szukając skrzyni znalazłam gościa, który ma vehicrossa do sprzedania, z Wałbrzycha. 3,2 z kierownicą po prawej stronie, rok 98. chce 11900.przyslal mi pan zdjecia, jesli kogos interesuje. nie uważam tego za okazje, bo ten , którego znalazlam w litwie kosztuje wprawdzie 8400 euro, ale jest perfekcyjny wizualnie i ma kiere po naszej stronie.
A jeśli wy wiecie cos na temat vehicrossa na czesci, to jestem zywo zainteresowana, sama znalazlam jednego, ale to co mi potrzebne, juz sie wczesniej komus przydalo.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 10 lis 2010, 20:46
przez marcin75m1
Skrzynie były GM lub Aisin Warner ,aisin bardzo trudno go ukatrupic zaś GM totalna kicha chyba to samo co w omedze ,zreszta aisin nadal jest montowany w d-maxie ,od tropera powinna pasowac jezeli jest tam GM

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 06 lut 2011, 05:42
przez MIKI22
Czy ktoś może wie o jakiejś ofercie sprzedaży Isuzu VehiCross na terenie Polski lub UE?.Jeżeli tak to prosze przesłac informację na maila:mysz85@wp.pl

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 08 lut 2011, 18:04
przez Tabasco
już chyba masz... 8-)

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 21 lut 2011, 00:03
przez Goliat
Witam. Ja posiadam Isuzu Axiom. Może się orientujecie gdzie mogę dotać do niego w Polsce jakikolwiek części zamienne?
Potrzebuję np. czujnik prędkościomierza który jest wkręcany przy tylnym moście.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 22 lut 2011, 21:08
przez Nahen/thor_
Obawiam się, że z Axiomem problem będzie taki, że albo sobie sam ściągniesz przez net z za wielkiej wody, albo uderzasz do jakiegoś porządnego warsztatu "od amerykańców". To na tyle egzotyczne auto, że chyba nawet na Filipinach ich nie robili ;) To w zasadzie 100% amerykaniec.

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 22 lut 2011, 23:09
przez skiczu

Re: ISUZU Vehicross i inne

PostNapisane: 24 lut 2011, 23:29
przez Goliat
Dzięki za link przynajmniej są pomocne schematy.