Strona 1 z 1

Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 30 lis 2013, 15:32
przez rudyrydz
Witam wszystkich! MOŻLIWA ZAMIANA NA JAKIEŚ OPONKI TERENOWE NA FELGE 15

Jestem nowy na forum, będę robić zmote do offroadu na ramie i mostach z Troopera. Budy nie będzie

Będzie inny silnik i skrzynia, tak więc:

sprzedam kompletny silnik wraz z osprzętem i turbiną oraz skrzynie lecz bez reduktora, reduktor zostawiam :)

Silnik jest uszkodzony, tzn odpala od strzała, chodzi na wszystkie garnki, lecz stuka coś
Skrzynia w 100% sprawna.

Sprzedam za półdarmo :)

EDIT: Wrzucam link do licytacji od 1 zł :D

http://allegro.pl/silnik-z-osprzetem-tr ... 98515.html

tel. kont. 517-032-838 Miasto Żywiec

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 30 lis 2013, 19:01
przez LUCYFER
Jaki motorek pchasz do zoty? :)21

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 30 lis 2013, 19:35
przez rudyrydz
Nie śmiej sie , ale sprawdzony już w offroadzie silnik 1,9 D z poloneza :D
Całość będzie ważyła ok tony także da rade - sprawdzone :D

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 30 lis 2013, 21:40
przez koluniu
Nikt się nie śmieje...ale pomyśl o 2,5tds ze stajni BMW ;) robi to, oj robi!!! :shock:

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 30 lis 2013, 21:45
przez rudyrydz
Myślałem o stajni BMW, ale z motorem 2,4 TD, myślę, że ta jednostka jest bardziej "idiotoodporna"
w sam raz do takich zmot :)

Ale póki co budżet ... może po zimie :P
A silnik mi został z poldka to narazie ten wsadze :)

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 30 lis 2013, 22:35
przez koluniu
Silnik 2,5 wyp....sz całą elektronikę, pompa mechanik z 2,4 podchodzi, sterujesz na 180-200km i masz kozak zmotke. Popytaj świstaka z 4 Fix on jest kozakiem jeśli chodzi o BMW i przeróbki silników. :)2

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 00:40
przez swistak
dzięki kolunio za taką rekomendację, troszkę swapów w życiu zrobiłem kończąc na v8 w budzie e46. Jak chodzi o silniki bmw 2.4 td a 2.5 tds to polecam tylko tds ponieważ jest bardziej rozwojowy a waga podobna, tylko tds ma jeden problem nie wolno go przegrzać. Jak ktoś tego będzie mocno pilnował to nie ma szans uszkodzić motoru. Widziałem na własne oczy jak kolega e36 tds na cargo driftował z 1.5 godziny non stop i nic się nie działo, szpera się zagrzała i nie dawała rady a tds się nie poddał. turbo jest tak pancerne że na 6 lat pracy w bmw wymieniłem jedną sztukę i z 4 głowicę z powodu przegrzania silnika. Polecam a tu zdjęcie tds w uazie z dzisiaj. Jeździłem nim dzis i widziałem jaką robi robotę

Obrazek
Obrazek

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 09:30
przez rudyrydz
No nieźle nieźle ;)

Jak tylko uporam się z odwiecznym problemem pt. budżet to pomyśle o 2,5 TDS z pompa z 2,4.
Tylko jakiś dobry motor nie zagrzany dorwać i heya!
Dzięki wielkie za porady, będę jeszcze miał trochę pytań do Was w sprawach technicznych typu skrócenie ramy itp, ale to już w innym temacie.

A Uaz kozak, jednak diesel to diesel, można topic :)

Wracając do tematu, chętnie zamienię na jakieś oponki 31" terenowe :)

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 16:26
przez koluniu
31cali to za malutkie! Wierz Mi że zaraz będziesz szukał większych. 1,9 poldka niestety ma za malutko mocy, a szkoda 2 razy roboty. Pogadaj ze świstakiem, napisz mu na pw. to może Ci coś ogarnie. Pzdr.

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 19:21
przez rudyrydz
Wszytko fajnie i pięknie, ale narazie musi tak zostać.
Po zimie ogarne lepszy motor, a robota ... nie ma aż tak dużo wsadzić uzbrojony silnik ze skrzynia :)
Wiecie jak to jest, już by się chciało wsiąść i pojechać gdzieś ...

A co do opon 31 ... pewnie większe by były lesze, ale raczej nie będzie chętnych na zamiane za takie oponki :)
A może ma ktoś silnik z BMW jakiś w dieslu na zamiane za ten mój ze skrzynią, osprzętem i turbinką :D ??

Może ktoś sobie ogarnie ten motor i będzie z niego coś jeszcze :)

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 20:37
przez koluniu
Spox, tylko tak się zastanawiam...po cholerę wymieniasz mocniejszy silnik na słabszy??? po co ta cała robota? potnij go tylko, załóż kółka(33 cale spokojnie) i lataj! A jak uzbierasz hajsu to pomyśl nad zmianą motoru. Co do silnika pisz do świstaka na pw.

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 20:40
przez koluniu
A! a te stuki w tym twoim silniku to skąd? może warto parę groszy zainwestować i naprawić?

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 20:46
przez rudyrydz
Wymieniam, bo silnik z Troopka jest uszkodzony..stuka w nim cos, najprawdopodobniej panewka na wale ...
a silnik z poldka mi leży dlatego go wkładam.

A na remont tego silnika mnie nie stać, na pałe można by go zrobić za małe pieniądze, ale jak już robić generalke to porządnie.

Dlatego sprzedaje, może komuś się zechce go odremontować i będzie go stać na to, wiesz jak to z dieslem, trochę droższy w generalce.

Narazie tylko włożę silnik z poldka i przez zime nic nie będę więcej robić. Buda zostanie do wiosny.
Na wiosne buda poleci, skrócenie ramy, jakiś lift, oponki itd :)

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 22:03
przez PiotrR
1.9 To bardzo mocne silniki zwłaszcza z turbo 98km tym jeżdżę teraz. Miałem dwie cytryny bez turbo 76km wersja Francuska i 82km Belgijska. Braku mocy nie odczuwałem bez turbo ładniej wybiera z dołu i litra na sto mniej pali. Doładowany ma bardzo wypasione koniki. Jak skończy mi się ZX to jego silnik wyląduje w Samuraju.

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 01 gru 2013, 22:18
przez rudyrydz
Dokładnie. Zresztą silnik 1,9 D z poldka(citroen peugeot) sprawdzone w samuraiu.
Takiego posiadałem i dawał rady w porównaniu do 1,3 benzyna na gaźniku.
Spalanie(wiem, to offroad :D) ale bardzo niskie.
Dół niesamowity, w samuraiu dawał rade, teraz zobacze jakie trooper ma przełożenia i jak to będzie jeździć.

Docelowo nie będzie ważył jak teraz ok. 1,6 tony (długi), tylko około 1T bez budy, skrócony itp.

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 02 gru 2013, 01:48
przez swistak
tanio oddam swój silnik z dopłatą i mogę zabrać twój bo mam parę może coś poskładam do wachaczowca.

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 02 gru 2013, 08:24
przez rudyrydz
Napisałem na priv :)

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 02 gru 2013, 21:28
przez FFK
A ma ktoś jakis namiar na filmik jak ten 2,5 z pompą od 2,4TDS jeździ?

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 02 gru 2013, 21:39
przez koluniu
On nie ma pompy mechanika, jest to seria z kompem. Na mechaniku zrobił świstak i ten koleś dopiero będzie przerabiał. Jak jesteś zainteresowany takim swapem to pisz do świstaka na pw. pzdr

Re: Silnik i Skrzynia Trooper 2,8 TDI

PostNapisane: 04 gru 2013, 13:12
przez rudyrydz
Turbina już jedzie do Świstaka, także mogę na części sprzedać :)

Jak co to piszcie co potrzeba, ceny złomowe :D