freefly napisał(a):Konsumpcja oleju. We wczesnych egzemplarzach 6ve1 było za mało otworów w pierścieniach zgarniających. Problem nagłaśniany wielokrotnie na forum planetisuzu.
myslałem że problem dotyczy również 6vd1 i własnie sie szykuje do powiekszenia otworów przy okazji że mam tłoki na wierzchu a operacja napewno nie zaszkodzi a może tylko pomóc , przy wykonaniu tego z głową.
pierscienie olejowe będę dawał dwuczęściowe a nie trzyczęściowe jak oryginalnie
jumbo napisał(a):Większa ilość otworów w tłoku= łatwiejsze odprowadzenie
oleju ze ścianek cylindra do misy = mniejsza konsumpcja
oleju ![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
.
Mcgiver jak masz na wierzchu to nawiercaj.
https://www.youtube.com/watch?v=UrnblJ8VZtY
na filmiku to akurat nie są tłoki z 6vd1 ; tu już są otwory ,ale można je powiększyć i dodać następne.
freefly napisał(a):W 6ve1 Isuzu oficjalnie pod koniec 2000 r, dodało w tłokach cztery dodatkowe otwory.
Ale okazało się że nie u wszystkich wcześniej występał problem ze spalaniem oleju. Ci którzy regularnie na czas wymieniali olej, nie zauważali zbytniej konsumncji oleju. Problem powstawał w tych autach, gdzie właściciele przedłużali interwały wymian, lub używali niskiej jakości olejów. Spalony olej z czasem przytykał otwory olejowe w tłokach.
Jake napisał(a):freefly napisał(a):za mało otworów w pierścieniach zgarniających.
Wlasnie, zastanawialem sie nad tym kilka razy - jaka wlasciwie jest rola tych otworów i jak wplywaja na skutecznosc pracy? Dlaczego za mało=wieksza konsumpcja
oleju. Wyjasnisz? Bom ciekawy.
Dla mnie logiczne ; im większa przepustowość drenów olejowych z za pierścienia zgarniającego olej ,tym mniej
oleju pozostaje na ściankach cylindra który zostaje spalony podczas detonacji mieszanki.
Gocu napisał(a):Mieliśmy 2 Troopery, oba trochę brały olej. Temat ustał po remoncie silnika u Lolka w Krakowie
A i ważna sprawa, żeby lać olej full syntetyk.
mój też bierze troche .....ponad 3 litry na 1tyś km
własnie dlatego kupiłem silnik do remontu który właśnie wykonuję.
nie wiem jak 6ve1 ale w 6vd1 są po 4 dreny z każdej strony ssącej i wydechowej , (nie biorę pod uwagę drenów smarujących sworzeń).
ja chce dodać po 3 nowe otwory z każdej strony i dodatkowo wszystkie rozwiercić na fi3,5. Wisienką na torcie będzie zastosowanie dwucześciowego pierścienia który jest sztywniejszy niż trzy częściowe , ale równie dobrze "wypełnia formę" czyli dopasowuje sie do kształtu cylindra nawet po dłuzszych przebiegach czyli postepujacej owalizacji cylindra,
Te pierścienie nie wiem z jakiego silnika będą , bo ogarnia mi to szlifierz ,ale chyba czytał mi w myślach
![Szok :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
proponując mi taką podmianę
![OK :)2](./images/smilies/icon2.gif)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę