Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?
Napisane: 09 mar 2018, 01:52
siedzę i grzebię jeszcze i mam poskładaną już na gotowo lewą głowicę na silniku i nawet zalaną olejem przy pomocy mojej magicznej bańki cisnieniowej , fajnie zyga olejem każda krzywka na wałku .
wałki w głowicach mają trzy główne maxymalne wychylenia, tzn otwarcia zaworów ,poza 3 martwymi punktami zawsze sa otwarte 2 ssące jednego cylindra i 2 wydechowe innego cylindra w danej głowicy.
juz wiem ponad wszelką wątpliwość że silnik jest bezkolizyjny nawet po dwóch planowaniach głowic i jednej obróbce bloku.
próbowałem różnych opcji i nie ma mozliwosci żeby się spotkał którykolwiek zawór z którymkolwiek tłokiem na sztywno, a jak sie spotka podczas bezwładu sprężyny zaworu przy 6tys rpm to nic mu nie będzie aczkolwiek nie wierzę żeby 6tyś rpm powodowało bezwład sprężyny.
tak więc paski rozrządu można wyjeździć do zera, ale trzeba mieć w schowku nowy na wymianę , jak się pasek zerwie to dokulamy się na pobocze jak puntem jedynką 1.0 55Km
jak ktoś twierdzi inaczej to jest heretykiem, to tak odnośnie tematu kilkakrotnie poruszanym na tym forum co do kolizyjności 6vd1 sohc 3,2 .
notabene silnik lipiec 1994 niby CR=9:1 ale wg mnie 8,9:1
wałki w głowicach mają trzy główne maxymalne wychylenia, tzn otwarcia zaworów ,poza 3 martwymi punktami zawsze sa otwarte 2 ssące jednego cylindra i 2 wydechowe innego cylindra w danej głowicy.
juz wiem ponad wszelką wątpliwość że silnik jest bezkolizyjny nawet po dwóch planowaniach głowic i jednej obróbce bloku.
próbowałem różnych opcji i nie ma mozliwosci żeby się spotkał którykolwiek zawór z którymkolwiek tłokiem na sztywno, a jak sie spotka podczas bezwładu sprężyny zaworu przy 6tys rpm to nic mu nie będzie aczkolwiek nie wierzę żeby 6tyś rpm powodowało bezwład sprężyny.
tak więc paski rozrządu można wyjeździć do zera, ale trzeba mieć w schowku nowy na wymianę , jak się pasek zerwie to dokulamy się na pobocze jak puntem jedynką 1.0 55Km
jak ktoś twierdzi inaczej to jest heretykiem, to tak odnośnie tematu kilkakrotnie poruszanym na tym forum co do kolizyjności 6vd1 sohc 3,2 .
notabene silnik lipiec 1994 niby CR=9:1 ale wg mnie 8,9:1