pomoc kolegi Michała z rajdów4x4, w ogarnięciu szalejących obrotów w 3,2V6,
prosty sposób na pomiar czujników silnika
Szarbia napisał(a):Wslepialem sie troche w manuala ale nie znalazlem tej wartosci jednoznacznie napisanej.
Tak wiec pomierzylem to co jest u mnie.
potencjometr przepustnicy:
Są trzy kabelki
zielony - masa
niebieski - sygnal do kompa
czerwony - plus
Podlaczasz do miernika mase (zielony) i sygnal (niebieski). Ja odkrecilem rure dolotu, zeby bylo prosciej, wyjalem wtyczke i wlozylem tam dwa kabelki.
Po wlaczeniu zaplonu, i zapieciu wtyczki voltomierz wskazal mi 0.46V.
Nie wiem czy to jest do konca poprawnie ale przy takiej wartosci moj silnior dobrze dziala.
Domyslam sie tylko ze powinno sie to miescic w dobrym zakresie
bo
w manualu wolne obroty to od 8% do 13% wychylenia potencjometru co przy zakresie 5V daje od 0.4V do 0.65V
U mnie calkowite wychylenie przepustnicy nie daje 5V, tylko 4,3V. Moze to jest jakis zapas ochronny potencjometru.
Srubka do regulacji wolnych jest trudno dastepna. Trzeba przynajmniej zdjac plastikowa oslone silnika.
Nie wiem tez czy to ten potencjometr jest przyczyna tej niesprawnosci, ale takie sprawdzenie jest proste.
Tu wstawilem manual Isuzu. Wybierz Rodeo 2000, str 10494 - 10497
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=20&t=80469
Tu jest pare rzeczy z serwisu mojej Froty
http://www.opelfrontera.pl/forum/viewto ... acb2dd46a6
Szarbia napisał(a):Jedzmy dalej.
Skoro ssanie to moze czujnik temp. wody dla kompa (ponizej przepustnicy w strone pasażera):
2.3 volta przy zapłonie wlaczonym silnik nie chodzi
2.1 volta gdy silnik chodzi
Albo czujnik temp. powietrza
ok. 3 volty przy zapłonie wlaczonym silnik nie chodzi
ok. 3 volty gdy silnik chodzi
str. 1261 - 1264 manuala.
Na razie nie sprawdzalem tego u mnie.
Jesli duzo pali to moze byc padnieta sonda. Tu mam klopot, bo sa wersje z dwiema i z czterema sondami. Ja mam z dwiema.
PS
znalazlem w koncu nominalną wartosc dla potencjometru przepustnicy - 0.6V
Szarbia napisał(a):lbl78 napisał(a):pytanie,
jakie wskazania powinien podawać czujnik ciśnienia/podciśnienia w kolektorze?
bo mój w zasadzie jakby nie podawał, albo podaje tak minimalne zmiany, że niezauważalne :/
Na razie tak na sucho z manuala.
Jesli chodzi o MAF (Manifold Absolute Pressure) to ma byc:
3.5V-4.9V zaplon wlaczony silnik nie
0.6V-1.3 silnik chodzi
Edit
Ululalem dziecko i polazlem na dol do hadesu.
Ten czujnik cisnienia jest na kolektorze. Tu po odkreceniu:
Z kabelkami jest analogicznie - podlączamy sie z voltomierzem do czerwonego i zielonego:
U mnie jest 4.78V w przypadku wlaczonego zaplonu (silnik nie włączony):
Na włączonym nie sprawdzalem bo nie moge hałasowac teraz zbytnio.
Moj silnior dobrze chodzi no i pomiar miesci sie w zakresie z manuala 3.5V-4.9V w tym przypadku.
z mojej strony dodam że jest to bardzo przydatne dla takiego lajkonika jak ja i bez takiego prowadzenia za rączkę nie dałbym sobie sam rady
myśle że temat można by przykleić dla potomnych bo warto