ciśnienie na cylindrach, manometr

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez piotrck » 22 lis 2011, 10:41

Jakie powinno byc cisnienie na cylindrach w 3,1 td
i czy można to sprawdzić poprzez świece żarowe tzn na allegro jest sporo urządzeń do pomiary cisnienia
może ktoś takowe urządzenie posiada i może zarekomendować
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez pocieszny » 22 lis 2011, 13:01

wartości nie podam bo nie pamientam :)21
ale co do pomiaru, można oczywiście, tylko sobie paliwo odłącz przy sprawdzaniu :)21 co byś nie wystartował :)21
i pomiar po prawdzie powinien być na zimnym i na ciepłym silniku żeby był realny ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez prędki » 23 lis 2011, 23:59

ciśnienie na cylindrze powinno wynosić 30 barów na zimnym silniku ciśnienie można mierzyć przez świece żarowe wręcz jest wskazane bo jak odkręcisz rurki przelewowe to bez nowych podkładek nie składaj jak będziesz potrzebował zmierzyć ciśnienie mogę pomóc okolice Warszawy ma wielkie doświadczenie w tym silniku mam pełną serwisówkę do tego silnika jestem w stanie wyciągnąć z tego silnika ok 140 KM POZDRAWIAM
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez oko » 24 lis 2011, 08:21

Czy ja dobrze przeczytałem z poczciwego kaszlaka 3.1D mającego standardowo coś koło 115km wyciskasz 140km??? Można wiedzieć jakimi metodami i z jakimi konsekwencjami dla silnika???
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez BUNNY_PL » 24 lis 2011, 10:08

3.1 To dobra baza na wyciąganie mocy .. choćby sam większy wałek w turbo + podkręcenie pompy i wydech przelotowy
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez piotrck » 24 lis 2011, 11:06

ciekawe te 140 km, jakie wady ?
rozwiniesz temat prędki
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez BUNNY_PL » 24 lis 2011, 11:59

Silnik bezpiecznie możesz podciągnąć o 15 % mocy. 25 km to nie taka niesamowita liczba :). Na prędkości nic nie zyskasz bo przełożenia w skrzyni się nie zwiększą :)21 , będzie lepsze przyspieszenie i więcej Nm. Jeśli chciałbyś jeździć z normalnymi prędkościami po autostradzie musiałbyś założyć niższe przełożenia w moście..
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez piotrck » 24 lis 2011, 12:03

kopci jak lokomotywa ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez BUNNY_PL » 24 lis 2011, 12:56

większe turbo, więcej powietrza - podkręcenie pompy, więcej paliwa. Gdybyś podkręcił tylko pompę na pewno by kopcił bardziej. Kiedy te dwie modyfikacje idą w parze, wtedy nie powinno to wpłynąć na kopcenie.
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez piotrck » 24 lis 2011, 13:16

a jak z żywotnością silnika ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez BUNNY_PL » 24 lis 2011, 13:41

3.1 wydaje się być niezniszczalny, jednak na pewno wzrost mocy ma przełożenie na żywotność silnika. Jeśli będziesz regularnie zmieniał olej co 6 - 7 tys na półsyntetyk to moim zdaniem nie powinno być problemu. Silnik nie jest z plasteliny ale większe siły tarcia sprawiają szybsze przepalanie się oleju... Moim zdaniem to klucz do żywotności - dobrej klasy olej. Ogólnie wszelkiego rodzaju zwiększanie mocy najlepiej wykonywać na silniku po kapitalnym remoncie - nowe panewki, przeszlifowane wały. Wtedy wszystko może się ułożyć i dotrzeć do nowego nacisku siły tarcia i taki silnik też zrobi x set tysięcy.
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: ciśnienie na cylindrach, manometr

Postprzez prędki » 26 lis 2011, 10:14

witam przepraszam że nie pisałem brak czasu; panowie koszt przerobienia ze 115 na ok140 KM wynosi ok 2000 niema wpływu na żywotność silnika bo doładowanie turbo zostaje zwiększone na 1.1 bara a seryjnie jest 0.9 bara ale zostaje zamontowana turbina ze zmienną geometrią sterowanie jest mechaniczne.efekt jest taki że;auto wstaje już od 1200 obrotów w terenie niema efektu braku mocy na wysokich wzniesieniach prędkość max jaką rozwinołem swoim mundkiem to 167km/h jadąc 50 ma 5 biegu tylko wciskasz pedał gazu a auto jedzie jak tdi vw sma przeróbki niejest mała ale części jakie są potrzebne kosztują większą połowe a co do tych co piszą że kopci kopci nowe diesle też kopcą i to gorzej. p.s dawki nie zwiększam.pozdrawiam prędki
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 87 gości