Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez korf » 26 sty 2012, 11:18

Mam kilka pytań w dotyczących przeniesienie napędu w modelach ’92 – ’02.

1. Czy reduktor jest taki sam niezależnie czy skrzynia jest automatyczna czy manualna?
Nie chodzi mi o przełożenia tylko czy fizycznie jestem wstanie przełożyć reduktor z wersji manualnej do automatu
(zakładam, że wersja silnikowa nie ma znaczenia).

2. W niektórych modelach przód był dopinany pneumatycznie (SOFT, tak jak we Fronterach B).
Co trzeba zrobić, by w tych egzemplarzach, założyć manualne sprzęgiełka ?

3. Co potrzeba, żeby do Automatu 3,5 V6 z TODem, założyć „standardowy reduktor” + manualne sprzęgiełka ?

Mam nadzieje, że nie wyjdę na ignoranta, ale chciał doprecyzować kilka kwestii.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez oko » 26 sty 2012, 13:26

Ja mam montka na zabierakach... generalnie nie wydaje mi się żeby warto było pozbywać się ich wstawiając w zamian sprzęgiełka! Masz komfort i pewność jak przy manualach a nie jak w przypadku automatów, że zerwiesz sprzęgiełka. Minus jeden zawsze można uszkodzić przewody podciśnienia a wtedy dupa z przodu. Przerobić na mauale się da ale wtedy praktycznie cały przód do wymiany. Czy warto? Chyba nie! Lepiej wiec zainwestować w porządne przewody do podciśnienia i mądrze je zabezpieczyć i elektrykę do tego!
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez korf » 26 sty 2012, 13:46

Na placu mam anglika, więc wątek ekonomiczny chciałbym pominąć w dyskusji.
Interesuje mnie czysto techniczny aspekt, choć opinie za/przeciw też są mile widziane.

Podsunąłeś mi kolejne pytanie:

4. Automaty, zabieraki, manuale - jaki mają realny wpływ na spalanie?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez oko » 26 sty 2012, 14:15

Pomijając aspekt ekonomiczny wydaje mi się, że nie warto gruzować przodu i pozbywać się zabieraków na rzecz manuali. Poszedł bym jak pisałem wcześniej w nowe przewody i zabezpieczenie całości. W tym rozwiązaniu półośki na przodzie do mostu chodzą cały czas spięcie masz w przednim moście. W manualach przy rozpiętych sprzęgiełkach wszystko stoi. Na ile to podnosi spalanie... wydaje mi się, że śladowe ilości. rzecz pomijalna.
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez pocieszny » 26 sty 2012, 15:47

korf napisał(a):Mam kilka pytań w dotyczących przeniesienie napędu w modelach ’92 – ’02.

1. Czy reduktor jest taki sam niezależnie czy skrzynia jest automatyczna czy manualna?
Nie chodzi mi o przełożenia tylko czy fizycznie jestem wstanie przełożyć reduktor z wersji manualnej do automatu
(zakładam, że wersja silnikowa nie ma znaczenia).
nie, nie są plug&play choć założyć sie da
korf napisał(a):2. W niektórych modelach przód był dopinany pneumatycznie (SOFT, tak jak we Fronterach B).
Co trzeba zrobić, by w tych egzemplarzach, założyć manualne sprzęgiełka ?.
po co?? masz rozpinaną półoś, wytrzymałość tego rozwiązania jest większa, a jak chcesz mieć możliwość spinania mosty a rozpinania reduktora to podpinasz tylko kable od elektrozaworu pod przełącznik (mam tak zrobione polecam :)2 )

korf napisał(a):3. Co potrzeba, żeby do Automatu 3,5 V6 z TODem, założyć „standardowy reduktor” + manualne sprzęgiełka ?

tzw nydyrydy, inna skrzynia niż w starszych modelach, inne mocowanie ale jęśli ToD`a nie podłączysz to nie będzie działął a normalnie blokowany reduktor dalej będziesz miał


różnica w spalaniu pomijalna, nie ma nawet 0,5 litra więc, dodatkowo nie masz zastanego wiecznie oleju jak w starym troopie, przez co przy jeździe 4x4 mniej pali ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez korf » 26 sty 2012, 18:46

pocieszny napisał(a):
korf napisał(a):3. Co potrzeba, żeby do Automatu 3,5 V6 z TODem, założyć „standardowy reduktor” + manualne sprzęgiełka ?

tzw nydyrydy, inna skrzynia niż w starszych modelach, inne mocowanie ale jęśli ToD`a nie podłączysz to nie będzie działął a normalnie blokowany reduktor dalej będziesz miał


Ok, czyli można powiedzieć, że wypinając TODa zostaje mi rozwiązanie typu SOFT, 4L i 4H będzie działać oczywiście po wciśnięciu guzika 4WD.
TOD dopina przód jedynie w przypadku poślizgu i mogę go wypiąć jak ABS, tak?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez pocieszny » 26 sty 2012, 21:35

w teorii tak, nigdy tego nie robiłem, aczkolwiek u znajomego, u którego padł ABS i w praktyce ToD nie działał, natomist reduktor działał normalnie
przynajmniej takie są zeznania włąściciela :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez croochy » 26 sty 2012, 23:06

nie działał bo tod sczytuje informacje z czujników abs
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez pocieszny » 27 sty 2012, 00:17

nie działał centralny dyfer, ale reszta działa jak w normalnym reduktorze
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez korf » 31 sty 2012, 15:31

Dzięki za odpowiedzi.

Pytałem, bo ostatnio kupiłem Troopera z TODem i…

Przodu nie dopina z powodu padniętych elektrozaworów.
Od kogoś z forum dostałem info, że TOD nie lubi wody i w głębszych kałużach lubi szwankować.
Dawców części też jest stosunkowo mało.

Suma Sumarów rozważałem możliwości zastąpienia czymś bardziej dostępnym i prostym przekładając bezawaryjność nad wygodę.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez szutam » 31 sty 2012, 18:17

ja mam przedni napęd z podciśnieniem wywaliłem wszystko wstawiłem pół os z manualna i wszystko jest ok pod ciśnie nówki wywaliłem
i mam spokój czy działa czy nie nie mam sprzęgiełek spalanie w normie jak na auta terenowe
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: Przeniesienie napędu '92 - '02 - kilka pytań...

Postprzez pocieszny » 01 lut 2012, 00:42

montujesz elektrozawór taki najnormalniejszy jak od LPG na przykład (koszt znikomy) podpinasz sobie to pod osobny pstryczek, i masz spięty przód kiedy chcesz, kiedy nie to rozpinasz :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: gikxer i 98 gości