Cześć,
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Opla Monterey i w związku z tym mam kilka pytań.
Wcześniej jeździłem Fronterą Sport 2.8 (generalnie większość życia jeździłem dieslami, więc powoli odnajduje się w PB/LPG).
1) Nie działa mi czujnik temperatury na desce. Na forum wyczytałem, że są dwa, ale nie mogę znaleźć w internecie modelu tego czujnika co podaje temp. na tablice (bo sam czujnik chyba znajduje się na dolocie - taki mały z nakrętką i dwoma przewodami ?). Ten drugi dla komputera wygląda, że działa, bo załącza się visco jak go trochę pomęcze.
2) Podczas odpalenia silnika słychać takie tykanie (podczas jazdy i na luzie też). Nie wiem jak to opisać, ale jak np. dodam gaz na luzie, to jest warknięcie v6 i drugie cały czas podobne do klekotania diesla z częstotliwością 3-4 uderzenia na sekunde.
EDIT: Mam już diagnozę. Jeden z zaworów się tłucze. W poniedziałek będę zostawiał furę na warsztacie, żeby to zrobili.
3) Tempomat - nie działa (kontrolka się załącza on/off)
Na forum czytałem, że przy pedale gazu powinien być jakiś czujnik i druga linka. U mnie chyba tego nie ma.
https://drive.google.com/file/d/1g8A51F ... sp=sharing
EDIT: Już działa. Okazało się, że ten czujnik jest przy manetce załączającej tempomat. Był tam syf, który wyczyściłem i teraz działa jak trzeba
4) Przerywa na gazie
Tutaj również szukałem i jakoś jednoznacznie nie było odpowiedzi. Sprawdzić przewody, świece, filterki, ale....zauważyłem, że jak tankowałem za grosze np. 20-40 zł, to szarpał mocno - tak, jakby nie dostawał gazu, a jak zatankowałem do pełna (120 litrów - mam dwie butle), to szarpanie jest minimalne, lub w ogóle nie występuje. Czy możliwe, że gdzie jedna butla się przytkała ?
EDIT: Wymieniłem filtr gazów lotnych i stałych, węże gumowe, bo stare były sparciałe. Poprawiło się znacznie, ale jeszcze są odczuwalne szarpnięcia, więc następny krok to będą przewody i świece.
EDIT2: Bardzo dziwna sprawa, ale w chwili, gdy wyczyściłem manetkę od tempomatu, to przerywanie zupełnie ustało...ki diabeł ? Przypadek ? Czy może komputer dostawał jakieś błędne sygnały i próbował załączać i rozłączać tempomat...hmm...ale jak bum cyk cyk, nic innego nie robiłem, a przerywania nie ma
5) Oświetlenie przycisków
Czy ktoś ma może symbol tej żaróweczki do oświetlenia przycisków od podnoszenia szyby ? Zdemontowałem jedną z tej plastikowej osłonki (wyprostowałem te wąsy i żarówka wyszła - patent do dumy IMHO)
https://drive.google.com/open?id=14DunR ... JF0oTweDNg
https://drive.google.com/open?id=1Im8qH ... mFy5toU_Qg
Czy do oświetlenia są potrzebne tylko 3 żarówki, czy trzeba bardziej rozebrać ten mechanizm, bo po drugiej stronie nie widać nic, poza plastikiem ?
https://drive.google.com/open?id=1Wp81A ... W_Hrnzdp_A
Nie świeci mi jeszcze żarówka pod okrągłym przyciskiem zapalania świateł. Żeby ją zdemontować, trzeba demontować ten cały panel ? Jak wymienić żarówkę, to widziałem gdzieś na forum, żeby uważać z jakąś kulką przy demontażu.
EDIT: Te małe żarówki, co podświetlają przyciski mają oznaczenia MF14 lub MF15 (musze dopiero kupić, żeby mieć pewność).
6) Co to jest i do czego służy ?
Z tyłu, przy konsoli środkowej, tam gdzie popielniczka jest jakiś zaczep. No nie kminie, do czego to ? bagażu ?
https://drive.google.com/open?id=1I3-sB ... an0lIp_eWw
EDIT: Odpowiedź Kangur: Jest to pas do mocowania tylniej kanapy gdy jest w pozycji złożonej co by wciskajac gaz do dechy (szczególnie w 3,1 ) nie upadła na podłogę.
7) Nie działają tylne głośniki.
Jeżeli kable walnięte, to raczej się tam nie dostanę, ze względu na zabudowane butle w bagażniku, ale być może kwestia jakiejś przejściówki, przy radiu ?
EDIT: Ogarnąłem te głośniki. Banalne, bo w radiu w opcjach uruchamia się tylne głośniki
8) Kupiłem nowe (używane) opony. Piszczały przy zakrętach, więc ustawiłem zbieżność. Tydzień był spokój, ale znów momentami piszczy. Wygląda na to, że rypie mi prawą przednią oponę na zewnątrz. Poruszałem kołem i wygląda, że górny sworzeń. Czy możliwe, że to on jest odpowiedzialny za zdzieranie opony na zewnątrz ?
9) Ręczny
Czytałem na forum, że z ręcznym jest jakaś lipa i często zawodzi, więc pewnie dlatego nie ma jego u mnie, ale zapytam, bo jak kupiłem koleś twierdził, że ręczny jest, tylko linki są pozrywane. Kupiłem więc nowe tarcze i klocki (bo stare się w biły już w rant tarcz), demontuje i zdziwienie, bo nie ma ani szczęk, ani cylinderka - no pusto. Pytanie więc, czy warto z tym walczyć, bo z nowych części nie znalazłem wszystkich potrzebnych mi elementów, więc pewnie coś ze złomu by trzeba. Ewentualnie, czy z Frontery podejdzie ? Bo jeżeli koszt były by duże no to generalnie nawet się nie będę w to bawił (przegląd przejdzie ) )
10) Nadkola z tyłu - zanim kupiłem, to wiedziałem, że Montereye gniją, ale pytanie, czy ktoś robił to już i stwierdził, że rdza nie wróciła ? Byłęm u blacharza to ten mi powiedział, że może to zrobić (wymienić, wstawić, pospawać - co tam będę chciał), ale za 2 lata znów do niego wróce....Nie chciało mu się, czy tak faktycznie jest ?
No i to by było chyba na tyle....na początek