silnik 3.1 TD

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez cherokeexj » 18 lut 2017, 17:44

no więc założony zegar i.... DUPA! 0,5-0,6 bara dmucha turbo... na MBC nie reaguje. Odłączyłem MBC i w wąż idący do gruszki wałem śrubę zaślepiając wąż i niepodpinając gruszki turbo zupełnie. Efekt.... 0,9MAX. Ktoś ma pomysły o co chodzi w ogóle? Auto nadal mulaste różnicy pomiędzy 0,6 a 0,9 bara nie da się wyczuć. Zaczyna mnie to auto wkur.... czego się nie dotknę to nie idzie tak jak iść powinno że już nie wspomnę o tym że co i rusz coś wychodzi i się pierdzieli... :)3 Na tą chwilę najgorszy zakup co chodzi o terenówkę jaki miałem...
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez miras7 » 18 lut 2017, 21:21

Trooper to naprawdę solidna i dobrze przemyślana konstrukcja. Trafiłeś na wyeksploatowany egzemplaż.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez freefly » 19 lut 2017, 06:54

cherokeexj napisał(a):no więc założony zegar i.... DUPA! 0,5-0,6 bara dmucha turbo... na MBC nie reaguje. Odłączyłem MBC i w wąż idący do gruszki wałem śrubę zaślepiając wąż i niepodpinając gruszki turbo zupełnie. Efekt.... 0,9MAX. Ktoś ma pomysły o co chodzi w ogóle? Auto nadal mulaste różnicy pomiędzy 0,6 a 0,9 bara nie da się wyczuć. Zaczyna mnie to auto wkur.... czego się nie dotknę to nie idzie tak jak iść powinno że już nie wspomnę o tym że co i rusz coś wychodzi i się pierdzieli... :)3 Na tą chwilę najgorszy zakup co chodzi o terenówkę jaki miałem...



Standard to 0,8-0,9 bar na nowej turbinie wg danych producenta. Nie bardzo rozumiem, co chcesz uzyskać w tym klekocie.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez cherokeexj » 19 lut 2017, 23:32

freefly napisał(a):
cherokeexj napisał(a):no więc założony zegar i.... DUPA! 0,5-0,6 bara dmucha turbo... na MBC nie reaguje. Odłączyłem MBC i w wąż idący do gruszki wałem śrubę zaślepiając wąż i niepodpinając gruszki turbo zupełnie. Efekt.... 0,9MAX. Ktoś ma pomysły o co chodzi w ogóle? Auto nadal mulaste różnicy pomiędzy 0,6 a 0,9 bara nie da się wyczuć. Zaczyna mnie to auto wkur.... czego się nie dotknę to nie idzie tak jak iść powinno że już nie wspomnę o tym że co i rusz coś wychodzi i się pierdzieli... :)3 Na tą chwilę najgorszy zakup co chodzi o terenówkę jaki miałem...



Standard to 0,8-0,9 bar na nowej turbinie wg danych producenta. Nie bardzo rozumiem, co chcesz uzyskać w tym klekocie.


sam fakt że turbo nie jest w stanie dmuchnąć więcej niż seria dobrze nie świadczy. Zaczyna mnie irytować... Co chcę uzyskać? Osiągi jeepa cherokee 2.1td 80km na dokładnie tej samej wielkości kołach. Wydaje mi się że zbyt dużo nie oczekuje a jednak rzeczywistość jest brutalna.
P.S.
Tam seryjnie dmucha 0.9 bara i ustawione jest obecnie na 1.5 bara.... W moim montku z biedą dmucha 0,9 i to po odpięciu gruszki WG. Jak jest podpięta to 0,5-0,6 bara a to już porażka....
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez miras7 » 19 lut 2017, 23:46

Jak kupiłem swojego to pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem v max (w celu ustalenia sprawności silnika). Licznikowo było trochę powyżej 150km/h. Po modyfikacjach (lift, koła mt 33", zderzaki, bagażnik itp) jedzie trochę ponad 120km/h. Nie przeszkadza mi to bo i tak nie stać mnie na jazdę z taką prędkością, a co dopiero wyższą.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez cherokeexj » 21 lut 2017, 13:55

miras7 napisał(a):Jak kupiłem swojego to pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem v max (w celu ustalenia sprawności silnika). Licznikowo było trochę powyżej 150km/h. Po modyfikacjach (lift, koła mt 33", zderzaki, bagażnik itp) jedzie trochę ponad 120km/h. Nie przeszkadza mi to bo i tak nie stać mnie na jazdę z taką prędkością, a co dopiero wyższą.


Mi nie chodzi o v-max.... tylko o to jak to się rozpędza... a nie rozpędza się niemal wcale. wg GPSa max co da się wydusić to 120-125km/h obarczone kosmicznym dymem.... Generalnie niech sobie jedzie tak jak teraz tą stówkę ale niech się jakoś napędza. Patrol 3.3td 110km (5km mniej) w pełni seryjny na 35" spoa (resory przeniesiona na mosty) i 140 bez problemów na 33" 160 licznikowe. Jak dodam do tego że seryjnie siedziały tam kółka 205 80 16 no to przeskok z ori na 33" jest większy niż w montku że już o 35" nie wspomnę.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez pocieszny » 21 lut 2017, 18:45

w K160 seryjna opona w zależności od rynku to 256x75r16 albo 31x10,5x15 albo 32x11x15
a to co sobie tak ktoś szczurka niskoprofilowego dał to już inna bajka

na przyśpieszanie ma wpływ bardziej moment obrotowy niż ilośc koni (choć są po części zależne od siebie) no i masa K160 ma większy moment niż trooper, pozatym może się okazać że jest lżejszy ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez cherokeexj » 22 lut 2017, 09:16

pocieszny napisał(a):w K160 seryjna opona w zależności od rynku to 256x75r16 albo 31x10,5x15 albo 32x11x15
a to co sobie tak ktoś szczurka niskoprofilowego dał to już inna bajka

na przyśpieszanie ma wpływ bardziej moment obrotowy niż ilośc koni (choć są po części zależne od siebie) no i masa K160 ma większy moment niż trooper, pozatym może się okazać że jest lżejszy ;)


jest mi bardzo.... bardzo przykro ale nie zdajesz sobie sprawy w jak dużym błędzie jesteś. Być może piszesz o 60tce ale z pewnością nie o 160.... Brief kłamie źródła w internecie kłamią oryginalny zapas kłamie... zapraszam do lektury
http://www.lukaszewicza.user.icpnet.pl/#opony

P.S.
na seryjnym zawieszeniu 31" potrafiło przytrzeć na seryjnej feldze o rant błotnika. Więc nie wiem jak ty tam wkładasz 32"... Na 33" przed spoa mieliśmy klepane resory dłuższe wieszaki plus podcięte ze 2-3cm błotniki przednie na "kancie" bo łapało też... Nie wmawiaj mi swojej racji bo go mieliśmy i wydaje mi się że wiemy co mieliśmy. Zresztą jaka to różnica bo ja nie do końca rozumiem? Prawda jest taka że 3.1 nie jedzie z przyczyn bliżej nieokreślonych.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez pocieszny » 22 lut 2017, 18:51

cóż widocznie moje 2 były jakieś inne ;) bo 31 była tam normalnie a do 33 trzeba było delikatnie podciąć przód i wstawić lekko zmodyfikowany wieszak
a oryginalny zapas nawet w GR jest jakiś szczurowaty
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez cherokeexj » 25 lut 2017, 23:29

no i wmawiaj mi dalej że to 31-32" jest ;) ...
https://www.google.pl/search?q=patrol+k ... Vj18bBJ4dM:
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez pocieszny » 26 lut 2017, 20:56

Tire

Rim

PCD

31x10.50R15LT 7Jx15 ET5 6x139.7
215/80R16 6Jx16 ET30 6x139.7
265/75R16 8Jx16 ET5 6x139.7

łorginalny manual do safari 160 ;)
jak Ci mówie zależy od rynku na który były produkowane :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez Nazhir » 27 lut 2017, 18:38

Moze warto wjechac na hamownie i sprawdzic, ile zostalo w aucie KM.

U mnie sa opony 265/75 R16 i licznikowe 120 km/h robi bez laski.

Odnosnie porownania do Cherokee 2,1 - Jeep powinien byc jednak dynamiczniejszy. Trooper wg dowodu wazy grubo ponad 2 tony, a ma moc 114KM - masz wiec ok. 18 kg/KM. W Jeepie masz 87 KM na 1500 kg to daje 17 kg/KM. Porownywalnie, ze wskazaniem na Jeepa.
1993 Opel Monterey 3,1D - był...
Nazhir
 
Posty: 57
Dołączył(a): 27 wrz 2016, 17:18

Re: silnik 3.1 TD

Postprzez cherokeexj » 27 lut 2017, 19:25

Nazhir napisał(a):Moze warto wjechac na hamownie i sprawdzic, ile zostalo w aucie KM.

U mnie sa opony 265/75 R16 i licznikowe 120 km/h robi bez laski.

Odnosnie porownania do Cherokee 2,1 - Jeep powinien byc jednak dynamiczniejszy. Trooper wg dowodu wazy grubo ponad 2 tony, a ma moc 114KM - masz wiec ok. 18 kg/KM. W Jeepie masz 87 KM na 1500 kg to daje 17 kg/KM. Porownywalnie, ze wskazaniem na Jeepa.



W jeepie mam 80km bo nie mam IC ;) Twój przelicznik ma się nie jak do pomotanych aut bo zmiana kół grubo namieszała w przełożeniach w przypadku jeep-a ;)
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 83 gości