przez gumirek » 26 maja 2010, 00:09
Chodzi o dodatkowe lampy drogowe, tzw. halogeny dalekosiężne? Również przymierzam się do podłączenia takich lamp, które obecnie robią za ozdobę. Nie liczyłbym na fabryczne wyprowadzenia, bo w żadnej wersji tych aut nie było takiego wyposażenia. Są co prawda wolne miejsca na przekaźniki w skrzynce, ale do innych celów - zależnie od wersji (diesel, benzyna, manual, automat, tempomat, klima).
Reflektory muszą wyłączać się automatycznie przy przełączeniu na mijania. O ile dobrze pamiętam, przełącznik mijania/drogowe działa na minusie. W takim razie cewkę nowego przekaźnika podłączasz z jednej strony do wyprowadzenia drogowych z przełącznika, a z drugiej podajesz plus po stacyjce przez nowy włącznik. Na styki trzeba dać dobre zasilanie, gdzieś po głównym bezpieczniku (nie po stacyjce, żeby nie obciążać istniejącej instalacji), oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Tego zasilania najlepiej szukać w okolicy skrzynki bezpieczników znajdującej się w komorze silnika (tam właśnie znajdują się bezpieczniki główne).
Przydadzą się schematy elektryczne. Ja korzystam z trooper_rodeo_1997.zip (do pobrania ze strony głównej). Mogą występować tylko drobne różnice w oznaczeniu kolorów kabli.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1