Pękająca głowica 3,1 td

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Honda Horizon, Honda Acura SLX

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez Adamek » 10 lip 2018, 22:43

Wracając do tematu głowic. Nie wszystkie się dociąga. Kilka starszych japońskich dieseli ma zalecenia dokręcenia po około 1000km. Dotyczy to wszystkich konstrukcji na grafitowych uszczelkach pod głowicę, np Nissan 3,3 TD lub Daihatsu Rocky 2,8 TD. Isuzu 3.1 jak i 3,0 posiada wielowarstwową uszczelkę metalową niewymagającą dociągania. Manuale od tych silników również nic w tym temacie nie mówią.
Pękanie żeliwnych głowic w dieslach spowodowane jest tylko poprzez jeden temat. Przegrzanie silnika, ale to już może nastąpić na kilka sposobów. Pierwszy przez problemy z układem chłodzenia i kończy się skokami temperatury widocznymi na zegarach. Jest jeszcze jeden temat, który w kilku autach przerabiałem. Jeśli pękła głowica a temperatura nigdy nie skoczyła pod czerwone pole to winne są lejące wtryskiwacze. Przez 20 lat nikt do nich nie zagląda póki samochód odpala na pół obrotu. Lejąc punktowo przegrzewają głowicę i tam pęka. A jak nie pęknie głowica to zrobi się dziura w tłoku lub pęknie tuleja na wysokości komory spalania.
Adamek
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2017, 20:36

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 10 lip 2018, 22:52

Adamek napisał(a):Wracając do tematu głowic. Nie wszystkie się dociąga. Kilka starszych japońskich dieseli ma zalecenia dokręcenia po około 1000km. Dotyczy to wszystkich konstrukcji na grafitowych uszczelkach pod głowicę, np Nissan 3,3 TD lub Daihatsu Rocky 2,8 TD. Isuzu 3.1 jak i 3,0 posiada wielowarstwową uszczelkę metalową niewymagającą dociągania. Manuale od tych silników również nic w tym temacie nie mówią.
Pękanie żeliwnych głowic w dieslach spowodowane jest tylko poprzez jeden temat. Przegrzanie silnika, ale to już może nastąpić na kilka sposobów. Pierwszy przez problemy z układem chłodzenia i kończy się skokami temperatury widocznymi na zegarach. Jest jeszcze jeden temat, który w kilku autach przerabiałem. Jeśli pękła głowica a temperatura nigdy nie skoczyła pod czerwone pole to winne są lejące wtryskiwacze. Przez 20 lat nikt do nich nie zagląda póki samochód odpala na pół obrotu. Lejąc punktowo przegrzewają głowicę i tam pęka. A jak nie pęknie głowica to zrobi się dziura w tłoku lub pęknie tuleja na wysokości komory spalania.

ok ale skąd wnioski że głowice trzeba dociągnąć inaczej niż producent przewiduje ? bo jednemu pękła ,a drugiemu nie ?
wg mnie takie wnioski to loteria , bo wpływa na to setki czynników , sytuacji i zbiegów okoliczności często na rozpietosci kilku, kilkunastu , lub kilkudziesieciu lat, i tu raczej zadnego wzoru działania sie nie doszukasz...
dziwkowóz-BMW E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29(wymiata)
youngtimer-BMW e30 M10B18 wąska lampa(remont)
dwa koła- KLR 650 TENGAI(facelifting)
wół roboczy- MONTEREY 3,2 97 LTD-rulezz
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 1370
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez Adamek » 10 lip 2018, 23:00

A kto powiedział, że trzeba dociągać inaczej niż producent przewiduje? Należy właśnie dokręcić na moment lub kąty takie jak producent zaleca. Tam gdzie zaleca dociągnąć to tak zrobić. Tam gdzie nie to nie. Proste. Manuale serwisowe napisali konstruktorzy tych silników i oni wiedza najlepiej jak się powinno składać konkretne jednostki.
Adamek
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2017, 20:36

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 24 lip 2018, 06:32

Układ chłodzenia pełen jest kryształków koloru brązowego ( jak okruchy bursztynu ).
Czeka mnie czyszczenie układu......problem że nie wiem jakim płynem zalać co by nie wytrącał się ten bursztyn. Lane wczesniej miałem Hepu lub Prestone.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez Jake » 24 lip 2018, 19:30

piotrck napisał(a):Układ chłodzenia pełen jest kryształków koloru brązowego ( jak okruchy bursztynu ).
Czeka mnie czyszczenie układu......problem że nie wiem jakim płynem zalać co by nie wytrącał się ten bursztyn. Lane wczesniej miałem Hepu lub Prestone.

Piekny bursztyn to echo tego ze ktos zalewał układ kranowianką.
Polecam: https://www.youtube.com/watch?v=s--5ft5YiHg
Isuzu Trooper 3.1D 1997r
Avatar użytkownika
Jake
 
Posty: 687
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez pawel126 » 25 lip 2018, 11:54

miras7 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=fTYdszgg3aw
Na tym filmie (pewnie widzieliście) Jeep w dieslu mnie zaskoczył pozytywnie, zwłaszcza ten podjazd w lesie.


O znajome tereny! byłem tam 2tyg. temu na tej górce. Moj XJ też wjechał i to VM :D dodam że mija 3 sezon i nadal silnik nie padł.
OT Trzeba przyjąć to do wiadomości nie ma uniwersalnego auta. :P
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD Duratrac 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 506
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez pawel126 » 25 lip 2018, 12:07

mcgiver napisał(a):co do kosztów to ja auto kupiłem za 4900 w lutym 2015 , a na dziś dzisiejszy kwota zakupu i zainwestowanej kasy to 19700zł (tyle mi excel pokazuje :)21 ) tyle że mam dwa komplety nowych kół zima -lato, sprawny samochód z silnikiem na dotarciu i stertę gratów na podmianę :)2


Zapomniałeś podać ilość godzin własnych. ;)

Ja wydałem 18 z nowymi oponami, zrobiłem 60tyś. od kupna i najwięcej czasu straciłem na wymiany oleju :D ;) Niebawem ponownie Chorwacja jakieś 4ys. w kółku głownie autostrady, ale i góry w Austrii mam nadzieje bez przygód :)2
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD Duratrac 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 506
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 25 lip 2018, 14:57

panowie kasztanimy w innych działach 8-)
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron