frendzel napisał(a):Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem
Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami
witam
podtopiłem się trochę do zderzaka woda z gliną
minęły dwa tygodnie i w piątek zacząłem odczuwać opór z odpaleniem.
w sobotę chciałem do niego zajrzeć po pracy, ale rano już nie odpalił a ma dwa aku.
brak ładowania. podmieniłem jeden aku i odpalił i nawet wszedł na większe obroty jakby ładował i tak z 15minut trzymał wyższe obroty. chciałem miernikiem sprawdzić ale 9v bateria padła. podjechałem pod sklep po baterię, sprawdziłem miernikiem na zgaszonym 11/12V, po odpaleniu 11/12V i nic nie dygnie. od 18:00 w sobotę do poniedziałku 5:30 ładowałem akumulatory na samochodzie prostownikiem. odpalił pięknie na tyk aż zamruczało miło , pierwszy raz tak żwawo zakręcił a mam go 9miesięcy.
prawdopodobnie szczotkotrzymacz z regulatorem. pytanie jak go namierzyć aby kupić właściwy?
drugie pytanie jak się sprawdza diody w alternatorze?
Jak sprawdzić parametry jakie powinien mieć szczotkotrzymacz do dwóch akumulatorów 100Ah + 72Ah? (taki zestaw był od zakupu)
dziękuję serdecznie