Uszczelniacze skrzyni, mostu

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez oldfield » 15 wrz 2019, 12:08

Cześć,

Kupiłem nowego Montka 3.1 (wcześniej miałem 3.2 v6). Generalnie góra samochodu rewelacja, blachy ok, silnik kręci z pół obrotu i suchutki.

Gorzej jest z dołu, gdyż cieknie w kilku miejscach, o czym wiedziałem jak kupywałem. Nawet dostałem drugą skrzynie w gratisie, jakby ta zamontowana padła, ale do rzeczy :)

Poszukuje kompletu uszczelek, uszczelniaczy na poniższe bolączki....

Cieknie most, od strony wału, ale nie przy uszczelniaczu, ale jakby z gruchy. Ktoś ma jakieś namiary na uszczelkę, bo nie mogę nic znaleźć.

Obrazek

Cieknie też ze skrzyni i podobnie jak wyżej, prosiłbym o jakieś informacje na temat uszczelek

Obrazek

Obrazek

Tutaj natomiast wygląda jakby się lało z maglownicy. Dobrze mówię ?

Obrazek

Amory. Ktoś mógłby podać informację jakiej długości powinny być, żeby auto poszło nieco wyżej ? Z tył chciałbym dać podkładki pod sprężyny.

Obrazek

Dziękuje

Wszystkie zdjęcia
https://photos.app.goo.gl/LBndcKUSQVuP2xf5A

Poprawiłem linki do zdjec, bo sie nie wyswietlaly - Jake
oldfield
 
Posty: 73
Dołączył(a): 16 maja 2016, 13:24

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez Jake » 15 wrz 2019, 13:08

1) Warto calosc dokladnie umyc, zeby pozbyc sie panierki z oleju i piachu - to bedzie dokldanie widac co cieknie i gdzie.
2) Most mozesz smialo uszczelnic przy uzyciu silikonu motoryzacyjnego, wystarczy zdjac wał, zdjac dekiel, uszczelnic, zalozyc, wlac nowy olej, zalozyc wal
3) Amortyzatory nie sluza do podnoszenia samochodu, one odpowiadaja jedynie za tlumienie, Tyl podnosisz dluzszym/twardszymi sprezynami, a przod regulujac spoczynkowe naprezenie drazkow skretnych (sruba na klucz 27).
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez miras7 » 15 wrz 2019, 13:22

Grucha mostu fabrycznie jest uszczelniona czymś jak sylikon, więc też tak trzeba, nie ma uszczelek pod nią. Ale aby ją zdjąć to prócz tego co Jake napisał trzeba jeszcze trochę wyjechać półosiami.
Skrzynia najprawdopodobniej cieknie na połączeniu korpusów. Fabrycznie chyba nic tam nie ma. Można to uszczelnić na aucie, bez wyciągania skrzyni, sylikonem oczywiście (polecam Victor Reinz), ale trzeba zlać olej, rozkręcić korpusy i da się je delikatnie, na pare milimetrów rozjechać aby wcisnąć trochę sylikonu. Robota trochę upierdliwa, ale jak ma nie ciec to trza. Pamiętaj tylko, że między korpusami jest taka jakby flansza, czyli trzeba uszczelniać podwójnie.
To między skrzynią a silnikiem to może być uszczelka małej miski lub, co gorsza, uszczelniacz wału korbowego tył. Do tego drugiego trzeba odkręcić skrzynię, zdjąć sprzęgło, koło zamachowe ...
Cieknie albo przekładnia kierownicza, albo węże. Ten metalowy (chłodniczka) lubi sobie przerdzewieć.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez Jake » 15 wrz 2019, 13:32

Racja, zapomnialem o półosiach.
W kontekscie przekładni, to ona chyba zawsze i wszystkim cieknie. Slyszalem, ze ktos kiedys ja wyciagal i regenerowal zeby skasowac luzy i pozbyc sie wycieków i raportowla sukces, ale nie pamietam szczegolow. Sam bym chetnie swoja zregenerowal, bo tez cieknie, ale jeszcze nie zebralem dosc determinacji zeby szukac jak to ogarnac.
Tu cos jest na ten temat:
http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5668
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez oldfield » 15 wrz 2019, 14:38

Super Panowie.

Dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. Mam jedynie nadzieję, że to jednak uszczelka małej misk...bo reszta do opanowania....no może z tymi półosiami będzie jeszcze trochę walki.... :) Będzie co robić przez najbliższe tygodnie, bo niestety tylko w niedziele mam czas, ale nowe auto to nowa energia do robienia :/
oldfield
 
Posty: 73
Dołączył(a): 16 maja 2016, 13:24

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez Jake » 15 wrz 2019, 14:56

W pelni to rozumiemy, mi sie nie koncza rzeczy do roboty przy swoim. Podrzuc jakies foty nowego nabytku. A tego 3.2V6 dalej masz?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez miras7 » 15 wrz 2019, 20:06

oldfield, przy wyjmowaniu półosi z tyłu pamiętaj o czujnikach ABS, jeśli masz. Ciężko je wyjąć bez uszkadzania, jednak wyjmując półoś bez ich demontażu i tak je uszkodzisz.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez oldfield » 20 wrz 2019, 17:13

Cześć. Z lekkim opóźnieniem, ale odpisuje :)

3.2 już nie mam. Fajnie się jeździło. Autostrada latał po 150, a w terenie wyrywał z opresji, ale stan blachy był dramatyczny. Nie jestem blacharzem i nie byłem wstanie tego opanować. I tutaj nie chodzi też o cebulactwo bo nigdy kasy nie żałowałem na autko, ale żaden blacharz nie chciał się za to brać. Nawet znajomy blacharz nie chciał mi tego zrobić, bo powiedział, że mu się to nie opłaca. Na robiłby się tylko i co, skasowały by 200 PLN za tyle roboty ? - jego słowa. No i ja się zgodzę, bo roboty byłoby od uja. Blacharze wolą teraz zmieniać gotowe elementy. Kiedyś pisałem też do faceta na Facebooku bo miał zdrowy tył i codziennie zapewniał mnie, że tak...już wysyła...tylko jeszcze coś mu wypadło...i tak zwodził 2 tygodnie i sobie odpuściłem.

ABS z tyłu już wyciągałem bo w 3.2 zmieniałem cały most. Zdziwiło mnie tylko to, że nie było tam żadnej wtyczki tylko cały przewód, jakby był niewymienny. Trochę to dziwne. W tym nowym jeszcze nie widziałem, czy też tak jest (1998r i nowa deska). Jutro zmieniam amory, bo już kupiłem i ramę chce żywica epoksydowa pomalować, a za tydzień barankiem.

Poza tym autko fajnie śmiga.

https://photos.app.goo.gl/dR16w3o2eChbiPQj7
oldfield
 
Posty: 73
Dołączył(a): 16 maja 2016, 13:24

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez miras7 » 20 wrz 2019, 20:39

Tylne przewody od czujników abs idą po moście, potem po wahaczu górnym i na poprzeczce ramy są kostki.
Jeśli to oryginał, to 3.1 z '98 może mieć rozrząd na kołach !
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez Jake » 21 wrz 2019, 11:07

miras7 napisał(a):Tylne przewody od czujników abs idą po moście, potem po wahaczu górnym i na poprzeczce ramy są kostki.
Jeśli to oryginał, to 3.1 z '98 może mieć rozrząd na kołach !

Wzdycham do tego rozrządu... Na forum był do tej pory jeden taki - kolegi gus.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez oldfield » 26 wrz 2019, 00:57

miras7 napisał(a):Tylne przewody od czujników abs idą po moście, potem po wahaczu górnym i na poprzeczce ramy są kostki.
Jeśli to oryginał, to 3.1 z '98 może mieć rozrząd na kołach !


Oj, niestety ten chyba nie ma na kołach, bo od poprzedniego właściciela dostałem pasek i rolki w gratisie, chyba, że on też nie wiedział ;)
A idzie to jakoś poznać bez rozkręcania ? W sensie z Vinu wyczytać ? Teraz nie mam dostępu do Montka i będę dopiero w weekend w domu i tam są jakieś naklejki na masce, ale nie zwróciłem uwagi na ten schemacik co jest naklejony.
oldfield
 
Posty: 73
Dołączył(a): 16 maja 2016, 13:24

Re: Uszczelniacze skrzyni, mostu

Postprzez Jake » 26 wrz 2019, 01:02

oldfield napisał(a):
miras7 napisał(a):Tylne przewody od czujników abs idą po moście, potem po wahaczu górnym i na poprzeczce ramy są kostki.
Jeśli to oryginał, to 3.1 z '98 może mieć rozrząd na kołach !


Oj, niestety ten chyba nie ma na kołach, bo od poprzedniego właściciela dostałem pasek i rolki w gratisie, chyba, że on też nie wiedział ;)
A idzie to jakoś poznać bez rozkręcania ? W sensie z Vinu wyczytać ? Teraz nie mam dostępu do Montka i będę dopiero w weekend w domu i tam są jakieś naklejki na masce, ale nie zwróciłem uwagi na ten schemacik co jest naklejony.

Duzo prosciej. Wystarczy spojrzec na osłone rozrządu. Plastik = pasek. Odlew = koła zębate.
Pasek:
Obrazek
Koła:
Obrazek
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości

cron