Alternator i Podciśnienia [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

Postprzez selwin » 09 cze 2019, 15:48

Próba nr 2 z prośba o fotkę , jeśli ktoś ma takie ustrojstwo.

Chyba jestem jedynym szczesliwcem lub nie, posiadającym przesuwkę :)
selwin
 
Posty: 51
Dołączył(a): 07 wrz 2018, 07:48

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

Postprzez Jake » 24 wrz 2019, 02:18

selwin napisał(a):Próba nr 2 z prośba o fotkę , jeśli ktoś ma takie ustrojstwo.

Chyba jestem jedynym szczesliwcem lub nie, posiadającym przesuwkę :)

Och nie jedynym. Wszyscy po 97r je mamy. Ja mam wyprute wszystkie podcisnienie, zaspawane widełki załączające i zwykle sprzegiełka na piastach, ale mcgiver ma caly układ sprawny i sobie chwali.
Ogarnales to w koncu od czerwca do teraz? :)
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez selwin » 17 paź 2019, 07:52

Cześć.
No ogarnąłem , ostatecznie wczoraj. A trwało to od momentu zakupu czyli od pazdziernika 2017 :) Wszystko przez to ,ze mimo nie tak jak powinny ,ale jednak sie załączały.
Co było. Okazało się ,że winny wszystkiemu jest szary zaworek ciśnieniowy. Gdy podlączyłem go na "stole " wszystkie" przedmuchy w odpowiednich kierunkach były prawidłowe, ale kiedy podłączyłem go na swoje miejsce, okazało się ,że szary zawór ssa ,ale zbyt słabo ,żeby przesunąć przesuwkę. Na stole jak dmuchałem , miałem wrażenie jakby było tam ciut wody,ale skąd tam woda ? Zamieniłem miejscami zawory - szary z niebieskim i za załączanie odpowiada teraz zawór niebieski, a szary rozłącza i tam daje rade. Niemniej wymienie go. Teraz wajcha do przodu i napędy załaczone. Wajcha tył - napedy rozlączone .Wężyk z którym nie było mi wiadomo co zrobic kończy się malym filterkiem powietrza, taki jak są na zaworach od EGR. U mnie go nie było.
Plus taki ,że poznałem ten układ i w miarę mośliwości moge pomóc następnym.
Zagadką dla mnie pozostaje : dlaczego zawory mają dwa kolory? Sugieruje to ,że mają inna zasadę działania. U mnie działaja identycznie. Na zaworach albo jest napiecie ,albo go nie ma i to jednoczesnie na na tym i na tym. Różnica jest w połączeniu węzyków podcisnień. Tak jest u mnie.
Jak ktos wie , skąd ta rożnica , chętnie pochłone tą wiedze :))

Od Vectry ,a wizulanie to samo ?
https://allegro.pl/oferta/vectra-c-3-0- ... e508937f6e


Wpadł mi w ręce zaworek od Toyoty RAV4. Wygląda idenycznie, nawet mocowanie czyli śrubka i języczek z blachy pasują do mocowania.
Wniosek taki, że nie trzeba szukac zaworu typowo od naszych aut, może być od Toyoty, Hondy, Insigni etc. One wszystkie działają tak samo.
Załączniki
IMG_4914.jpg
IMG_4914.jpg (40.72 KiB) Przeglądane 3163 razy
selwin
 
Posty: 51
Dołączył(a): 07 wrz 2018, 07:48

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez sova » 16 mar 2023, 01:28

Witam.
Trochę polatane po błocie i wodzie i stracił się napęd przód. Tzn jakiś czas pojawiał się i znikał. W końcu znikł całkiem a pod autem okazało się że wiszą rurki podciśnień z jakimś mocowaniem. Drugi koniec dochodzi do elektrozaworu. Ale to co się wyczepiło - nie mogę zlokalizować skąd ani gdzie się odkręcił ten uchwyt metalowy. 3 rurki, w plastikowym spiralnym oplocie przy czym ta najkrótsza zaślepiona, nigdzie nie była podpięta bo widać stary brud na niej. Ktoś ma pomysł
Załączniki
rurki2.jpg
rurki2.jpg (88.14 KiB) Przeglądane 727 razy
sova
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 lip 2020, 21:32

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez Jake » 16 mar 2023, 14:25

Troche zaangazowania kolego, schemat podcisnien od przesuwki masz w tym wlasnie temacie, strone wczesniej.
Nikt nie musi miec pomyslu - wszystko jest klarowne, w wiazce ktora urwales sa 3 przewody - 1 to odpowietrznik przedniego mostu - ma byc goly, bez niczego na koncu, a dwa pozostale to zasilanie przesuwki, vacuu i cisnienie atmosferyczne.
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez sova » 16 mar 2023, 18:28

Witam
Zaangażowałem się, zaangażowałem :-) schematy tu oglądałem i pod autem juz byłem dwa razy :-)
I tak jak napisałem, przewody z jednej strony są podpięte do mostu, a to z drugiej strony wiązki jak napisałeś: odpowietrznik (wąski przewód); atmosferyczny -tego nie wiedziałem ale fakt - zakurzony w środku i trzeci który się skądś wypiął. I pytanie - skąd?
Tego już wprost na żadnym schemacie nie ma, wylegiwałem się z latarką pod autem i na silniku wczoraj i nie mogę znaleźć wolnego gniazda podciśnienia skąd to by się wypięło. rozciągałem przewód żeby sprawdzić gdzie sięga i może po drodze coś znaleźć - też nie znalazłem To jest główny problem - gdzie to gniazdo schowane :-) Ta wiązka dosięga aż do serwa od hamulca, ale tam też nie wypatrzyłem wolnego gniazda...

problemem na prostą wskazówkę może być to że w aucie było 3,0 a teraz jest 3,1
sova
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 lip 2020, 21:32

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez Jake » 16 mar 2023, 20:48

Ech.... Nie wyzlosliwiam sie, ale realnie - jak oczekujesz ze mam Ci pomoc?
Odpowiedz jest prosta, jeden wezyk od przesuwki - do vacuu, drugi do atmosfery (na nim na koncu powinien byc filterek).
Serwo jest zasilane grubym wezem, tam nie ma zadnych trojnikow.
Vacuu do akcesoriow idzie cienkim wezykiem od alternatora, pod intercoolerem i rozchodzi sie do pierdyliarda zaworkow od EGR, QWS itp. Jesli masz swapa, to wuj wie ile z tego wycieto, a ile zostalo, a nawet jesli zostalo wszystko to czy wszystkie wezyki sa poprowadzone tak samo jak w fabryce.
Nie zamiesciles zdjecia (zreszta nawet gdybys byl zamiescil - ciezko przez internet wylowic schowany gdzies trojniczek).
Nie powiem Ci - trojnik jest 5cm na lewo, i 3cm w gore od pompy wspomagania, ani nic takiego. Schemat podcisnien ackesoriow silnika tez jest na forum, zreszta nie ma to znaczenia. Idz po nitce do klebka, zacznij od alternatora i szukaj rozgalezien, ktores bedzie wolne. Swoja droga jak tak jezdzisz to gdzies ucieka podcisnienie wiec po zgaszeniu auta gdzies bedzie syczec - mozes uzyc tego syczenia do zlokalizowania dziury. Masz tez slabsze hamulce.
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez sova » 16 mar 2023, 22:14

no cóż, bedziemy szukać, niestety tak jak piszesz, wyglada na rzeźbione :-(
idę szukać syczenia, ale wrzucę co już opisałem: końcówka wiązki od strony mostu: jeden gruby wchodzi w most, drugi gruby wisi(i nie wygląda jakby był gdzieś podpięty) a cienki jest na trójniku skąd idą przewody do obydwóch zaworków. Wiązka jest zamocowana do ramy i naturalnie kieruje się ku górze. Z drugiej strony jak na foto jeden z zaslepką (cienki) i dwa grube, jeden używany, drugi wygląda że nie był nigdzie wpięty. Cóż, bedę relacjonował :-) A jak ktoś ma pomysły to będe wdzięczny. Pierwszy raz się w to bawię, w poprzednim miałem mechaniczny załączany wajchą i spokój :)
Załączniki
przewody 3.jpg
przewody 3.jpg (36.37 KiB) Przeglądane 686 razy
przewody 1.jpg
przewody 1.jpg (121.95 KiB) Przeglądane 686 razy
sova
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 lip 2020, 21:32

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez Jake » 16 mar 2023, 23:10

No, to juz jest jest jakis postep.
Zdejcie numer 2: To jest rzezba. Masz tam DWA wezyki od odpowietrzenia przedniego mostu. Ktos pewne przelozyl pyte podcisnien od 3.1 i jednoczensie zostawil wszystko co bylo fabrycznie pod maska w 3.0. Mowiac inaczej:
Ma byc tylko jeden gruby przewod odpowietrzajacy - i on jest wpiety w most tak jak trzeba. Ten drugi jest luzny/zbedny/zduplikowany = niepotrzebny.
Nastepne co widze na zdjecie to ze jeden z zaworkow jest wydarty i gdzies krzywo wisi... nie wiem, jest sprawny w ogole?
Na zdjeciu numer 1 nic nie widze tzn. nie wiem na co patrze.

Chcesz mojej rady?
1) Wywal WSZYSTKIE wezyki podcisnieniowe. Doslownie wszystkie. Zostaw w spokoju tylko wezyk miedzy intercoolere ma pompa wtryskowa (to nie jest podcisnienie tylko cisninie doladowania). QWS i EGR sa do niczego nie potrzebne zreszta po swapie i tak nie beda dzialac bo nie ma sterownika do nich. EGR jesli jeszcze jest -odkrec i zaslep.
2) Zdejmij zaworki z przedniego mostu, to jest MAKABRYCZNE miejsce dla nich - Isuzu dalo totalnej dupy montujac je tam.
3) Pozyskaj dwa DOBRE zaworki podcisnieniowe, musza byc sprawne - przetestuje je na sucho - przedmuchujac je ustami i przytykajac kable do akumulatora na krotko - maja ladnie przelaczac. Ja do tego celu zwykle uzywam pary zaworkow od usunietego EGR - zawsze sa w o wiele lepszym stanie bo wisialy wysoko. Zamontuj je pod maska, przeciagnij wtyczki z dolu mostu do gory pod maske i podlacz zaworki.
4) Kup 3metry nowego przewodu waku 3.2mm. Pociagnij dwa przewody od przesuwki do gory pod maske - podlacz je do zaworkow. Od zaworkow poprowadz jeden przewod zasilajacy vacuu do alternatora. Dodatkowo mozesz (ale nie musisz) podlaczyc na trojniku zbiorniczke waku ktory jest na dole na ramie po lewej stronie - wtedy od niego tez pociagnij przewod do gory i wepnij go trojnikiem pomiedzy alternator a zaworki.
5) BRAWO - masz pod maska porzadek i o wiele mniejsza platanine, zaworki sa bezpieczne w suchym miejscu, naprawiles przesuwke i prawdopodobnie zapomnisz o temacie na 10lat, bo nie bedzie mialo sie co zepsuc.

O tak:
Isuzu ADD.png
Isuzu ADD.png (28.08 KiB) Przeglądane 680 razy

Czerwone - cisnienie atmosferyczne
Niebieski - podcisnienie
Zielony - przewody przelaczajace do przesuwki
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez sova » 17 mar 2023, 01:46

Dzięki za konkret opis!
Chyba to trzeba będzie tak zrobić bo kabelki na dole też są tam w kiepskiej formie.

Natomiast spędziłem trochę wieczora pod autem. Faktycznie ten przewód z kolankiem plastikowym jest zdublowany i można przez niego oddychać.
Ale za to to właśnie ten wskazany strzałką (odpowietrzenie mostu ?) to myślałem że domniemany winowajca - tzn dopóki nie zwisał pod autem wszystko działało... Czy on ma być gdzieś podłączony? Czy jako odpowietrzenie ma tak sobie gdzieś wisieć ?


P.S. to zdjęcie nr 1 to właśnie drugi koniec tej wiązki czyli wychodzi że zdublowane odpowietrzenia mostu (ten podpięty zaolejony wewnątrz) i odpowietrzenie zaworków /Static Air filter/
P.S.2 -EGRy już zaślepione
Załączniki
przewody 4.jpg
przewody 4.jpg (108.05 KiB) Przeglądane 676 razy
sova
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 lip 2020, 21:32

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez Jake » 21 mar 2023, 02:33

Ja juz nie umiem inaczej sparafrazowac tego co napisalem....
Probuje tez zrozumiec to co piszesz, ale tez nie umiem.

Ale jak mowilem - jesli podepniesz to tak jak na schemacie i upewnisz sie ze zaworki sa sprawne to musi dzialac.

Odpowietrzenie mostu jak sama nazwa wskazuje jest odpowietrzeniem, wiec ma byc polaczone z .... powietrzem, czyli z niczym. kwestia zeby bylo dociagniete pod maske zeby do mostu nie lala sie woda. To "drugie"odpowietrzenie po prostu wywal, ma byc jedno.
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez sova » 24 mar 2023, 22:34

Na kilka dni musiałem temat odłożyć.
Wróciłem, sprawdzilem-wszystko podpięte zgodnie ze schematem. Teraz wszystko poczyściłem, rurki, zaworki, styki itp i szykuje się do tego co napisałeś-przeniesienia zaworków na górę.
Ale sprawdziłem jeszcze na odpalonym silniku - zaworki przełączają bo odłączyłem rurki i podciśnienie raz tu raz tu, sprawdzone organoleptycznie. niestety bez zegara więc nie znam wartości czy są równe.
Ale zrobiłem jeden eksperyment- zamieniłem miejscami podciśnienia wchodzące do przesuwki. I... napęd wrócił. Tzn jak NIE jest wlaczony guzikiem-to jest spięty. A jak go włączam guzikiem, kontrolka 4x4 świeci to naped się wyłącza.

Dobrze myślę że to sugeruje awarie zaworka wlaczajacego, że np nie otwiera się cały i daje za małe podciśnienie?
sova
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 lip 2020, 21:32

Re: Alternator i Podciśnienia [3.1]

Postprzez Jake » 25 mar 2023, 00:23

Hmmmmm.... generalnie OBA zaworki musza byc sprawne zeby naped sie przelaczal.
Bo jeden podaje podcisnienie na przesuwke, a drugi pozwala odpowietrzyc przeciwna strone membrany (czyli po prostu otworzyc doplyw powietrza z zewnatrz).
Ale jesli jeden jest przytkany, albo nie do konca otwiera, to moga byc jakies rozne dziwne stany posrednie itp. Stad sugestia - zeby uzyc tych "z odzysku" od EGRow.
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron