Cześć.
No ogarnąłem , ostatecznie wczoraj. A trwało to od momentu zakupu czyli od pazdziernika 2017
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wszystko przez to ,ze mimo nie tak jak powinny ,ale jednak sie załączały.
Co było. Okazało się ,że winny wszystkiemu jest szary zaworek ciśnieniowy. Gdy podlączyłem go na "stole " wszystkie" przedmuchy w odpowiednich kierunkach były prawidłowe, ale kiedy podłączyłem go na swoje miejsce, okazało się ,że szary zawór ssa ,ale zbyt słabo ,żeby przesunąć przesuwkę. Na stole jak dmuchałem , miałem wrażenie jakby było tam ciut wody,ale skąd tam woda ? Zamieniłem miejscami zawory - szary z niebieskim i za załączanie odpowiada teraz zawór niebieski, a szary rozłącza i tam daje rade. Niemniej wymienie go. Teraz wajcha do przodu i napędy załaczone. Wajcha tył - napedy rozlączone .Wężyk z którym nie było mi wiadomo co zrobic kończy się malym filterkiem powietrza, taki jak są na zaworach od EGR. U mnie go nie było.
Plus taki ,że poznałem ten układ i w miarę mośliwości moge pomóc następnym.
Zagadką dla mnie pozostaje : dlaczego zawory mają dwa kolory? Sugieruje to ,że mają inna zasadę działania. U mnie działaja identycznie. Na zaworach albo jest napiecie ,albo go nie ma i to jednoczesnie na na tym i na tym. Różnica jest w połączeniu węzyków podcisnień. Tak jest u mnie.
Jak ktos wie , skąd ta rożnica , chętnie pochłone tą wiedze
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
)
Od Vectry ,a wizulanie to samo ?
https://allegro.pl/oferta/vectra-c-3-0- ... e508937f6e Wpadł mi w ręce zaworek od Toyoty RAV4. Wygląda idenycznie, nawet mocowanie czyli śrubka i języczek z blachy pasują do mocowania.
Wniosek taki, że nie trzeba szukac zaworu typowo od naszych aut, może być od Toyoty, Hondy, Insigni etc. One wszystkie działają tak samo.