Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez pocieszny » 28 kwi 2025, 20:16

albo olej sprawę, w Dmaxie mam tak od kupna, spaina się nawet jak mruga, w nowszych ten system żyje własnym życiem więc jest masakra
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3914
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 28 kwi 2025, 20:21

pierwsze odpalenie bez dolotu i wydechu , bez visco i bez paska osprzętu.
https://photos.app.goo.gl/qXQxhciNjsksEcvH8
grzebię dalej :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 28 kwi 2025, 21:42

ten silnik nawet bez wydechu brzmi aksamitnie, a nic mi się tak nie podoba jak to ciśnienie oleju mimo ,że na najtańszym mineralnym oleju w cenie 58zł za 5l.
A ciśnienie tak trzyma że nawet po 2 minutach kontrolka nie swieci przy ponownym odpaleniu :)2
https://photos.app.goo.gl/8EPh88pf16cY5q849
jutro trzeba wszystko poskręcać i na drogę, zrobić z 20km i zmienić filtr i na narazie tylko trochę lepszy olej :)2. docelowo oczywiście 5w30.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 28 kwi 2025, 23:15

ok , progres jest zajebisty tak że , na dzisiaj dosyć :P . Jutro dalsza walka , ale już mam nieschodzący banan na gębie 8-) , bo wygląda że wszystko jest ok.
Tego przy 6vd1 nie było , bo po zatm , że to było sohc , to dodatkowo jebane hydroliftery :evil: , nie pozwoliły na kompletny sukces i został niedosyt , ale ta v-ka z rozrządem dohc i totalna cisza na zaworach dzięki płytkom i dzięki temu że głowice zostały profesjonalnie wyremontowane w całym zakresie, powoduje , że jest faktycznie pełny sukces.
Tak się składa jak 7 lat temu w 2018 roku przy remoncie 6vd1 ,że wrzucałem silnik do auta na majówkę i tak się składa jak wtedy ,że są nowe gumy , tak że za 2-3 tygodnie może przebieg pozwoli na to że silnik już bedzie na tyle dotarty ,że będą na obwodnicy testy v-max.
Wtedy było prawie 190 , no może 185 :D , zobaczymy ile bedzie teraz 8-) .Może mnie nie zamkną :lol:

ps. już miałem watpliwosci i myslałem że włącznik kontroki się posrał od ciśnienia , ale wychodzi na to że faktycznie w ukladzie zostaje takie ciśnienie że jest zablokowany na dośc długo :)2 :)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 28 kwi 2025, 23:38

Ten dźwięk :twisted:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1012
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 28 kwi 2025, 23:54

Quentil napisał(a):Ten dźwięk :twisted:

no daje frajdę 8-) , ale zdziwisz się jaka będzie frajda jak wydech juz będzie zmontowany i nie będzie żadnych dzwieków bo wszystkie łożyska są nowe , i okaże się że wszystkie szmery które są normalne w archaicznych sprzetach już są niesłyszalne. Ja już to wiem , bo mimo tego że tego nie słychać na filmikach ,a tylko na żywo , to tydzień temu słuchałem silnika który wył mimo ,że nie powinien , a dziś mimo że wydech jest zdemontowany i robi grube tło , to ja słyszę ciszę :)2 .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 30 kwi 2025, 21:33

Auto już jezdzi :)2 . Zrobiłem dziś 15 kilometrów . Temperatura w pionie , ciśnienie oleju masakryczne :D , w okolicach 3tys ciśnienie dochodzi do 5 barów na mineralnym oleju w roboczej temperaturze :)2 , to takie zgrubne wyniki , ale na podobnym poziomie porównójąc zegar na blacie i koło filtra oleju.
Wyłacznik kontrolki chyba jednak sie zesrał , od nadmiaru ciśnienia :D , bo wogóle nie działa , trzeba wsadzić inny ; mniej zmeczony :lol:
Mam problem ze wspomaganiem , ale już wiem dlaczego i jutro musze to ogarnąć. Zimering w dyfrze wymieniony na standardowy i narazie trzyma. Wszystkie uszczelki w układzie wydechowym od downpip'ów do końca są do wymiany , bo wszedzie coś pierdzi, jakby nie były ruszane to dalej by działały ale niestety ... Jutro jakaś kosmetyka i może jakaś dalsza trasa , zobaczymy jak się skończy dzisiejszy wieczór :)21, bo zaś 20 ludzi na placu 8-)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 01 maja 2025, 08:35

mcgiver napisał(a):Auto już jezdzi :)2

Gratulacje! :)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1012
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 01 maja 2025, 12:15

Quentil napisał(a):
mcgiver napisał(a):Auto już jezdzi :)2

Gratulacje! :)2

dzieki , to była kupa roboty, był tez nieraz stres ale sie udało i mozna sobie przypiac nastepny order :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez miras7 » 01 maja 2025, 18:37

Super sprawa. Gratuluję kolejnego uratowanego Troopera :)2
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1822
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 01 maja 2025, 22:45

miras7 napisał(a):Super sprawa. Gratuluję kolejnego uratowanego Troopera :)2

To jest chyba sedno sprawy.
Tak samo dziś jak i 10 lat temu minięcie się na drodze z innym trooperem dla mnie zawsze było czymś szczególnym , tylko dlatego ,że dochodziło do tego niezmiernie rzadko.
Te samochody z niewiadomych przyczyn nigdy nie były u nas doceniane , mimo że oferowały i oferują tak wiele za niewiele .
Znam kilka osób które dziś chetnie by sobie sprawiły troopera , tylko że one nigdy nie były masowo na naszym rynku , a dodatkowo teraz już zaczynają znikać i znalezienie rokujacego egzemplarza graniczy z cudem . Tak że ja sie cieszę , że mimo że na jesień byłem pewny ,że szary trooper będzie w najbliższym czasie zastapiony przez 4runner 4 generacji , to jednak zdarzył sie cud i trafił się ładny egzemplarz za czapkę śliwek ze zjebanym silnikiem.
Temu 27 letniemu egzemplarzowi do perfekcji jeszcze trochę brakuje , ale na dzień dzisiejszy mam ładny egzemplarz który finalnie z wyremontowanym silnikiem i nowymi gumami wyniósł mnie niespełna 19tyś.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 03 maja 2025, 16:58

Auto przejechało już 150km . Po 50km był wymieniony olej brokatowy :D , na świerzy i nowy filtr.
Stary filtr rozciołem i nic nadzwyczajnego tam nie znalazłem poza drobnymi opiłkami z pierścieni i jakieś tam nie istotne smieci .
Przez kilkadziesiat kilometrów kopcił na niebiesko przy obciążeniu powyżej 3tyś , i nie mogę się zdecydować czy pierścienie potrzebowały wiecej czasu na dokładne ułozenie się , czy to się wypalał olej z wydechu. Teraz już jest wszystko ok i nie kopci.
Mam zamiar zrobić z 300-400km i zaleję chyba narazie 10w40, a po jakimś czasie 5w30 , ale to jeszcze muszę przemysleć.
Niby w harakterystyce jest nawet 0w40 , ale chyba nie aż tak :)
Denerwuje mnie pierdzenie z łączeń na wydechu , ale uszczelki mam już zamówione.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 03 maja 2025, 21:54

Mam specyfikację z ilościami i parametrami płynów do troopera 6ve1 i szukam oleju do silnika , ale nie mogę znależć jakie aprobaty ma spełniać olej silnikowy w tej v-ce.
Nigdy nie lubiałem przepłacać za znaczek, tym bardziej ,że te najmodniejsze są najczęściej podrabiane, wiec szukam poprostu oleju który spełnia aprobaty .
Do tej pory ,ze względu na spożycie ponad 10litrów na 1tyś km lałem poprostu wszystko co było tłuste bez zbędnego roztrząsania czy to smalec czy olej :D .
Ktoś coś kojarzy?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 04 maja 2025, 13:51

Z tanich, a dobrych marek spróbuj Ravenol.
Takie normy:
Załączniki
obraz_2025-05-04_134912433.png
obraz_2025-05-04_134912433.png (84.32 KiB) Przeglądane 560 razy
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1012
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 04 maja 2025, 14:31

Quentil napisał(a):Z tanich, a dobrych marek spróbuj Ravenol.
Takie normy:


no dzięki Quentil, Ten Ravenol to jednak jest dość drogi z tego co widzę w sieci , ale TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 można już kupić za 110zł za 5litrów , to tak na szybko co sprawdziłem .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 05 maja 2025, 12:51

Kiedyś był tani :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1012
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez pocieszny » 06 maja 2025, 15:04

Quentil napisał(a):Kiedyś był tani :)21

bardzo dawno zanim zaczął być modny, co nie zmienia faktu że to bardzo dobry olej, co do oleju jako takiego to popularny shell helix też robi robote, no i jest dostępny w zasadzie wszędze :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3914
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 06 maja 2025, 18:38

pocieszny napisał(a):
Quentil napisał(a):Kiedyś był tani :)21

bardzo dawno zanim zaczął być modny, co nie zmienia faktu że to bardzo dobry olej, co do oleju jako takiego to popularny shell helix też robi robote, no i jest dostępny w zasadzie wszędze :)21

na schell helixie jeżdziłem od wykonania remontu w 6vd1 , do jakichś 70tyś przebiegu , pużniej ten olej zdrożał i zaczołem szukać tańszych , tymbardziej że swego czasu brałem olej w pewnej hurtowni na miejscu i właściciel tej hurtowni zaczoł mnie przekonywać że większość olejów jest wykonana na tych samych bazach i potwierdził właśnie to że nie warto płacić za markę , a dodatkowo własnie jak olej robi się modny to też znacznie drożeje.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2561
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez pocieszny » 07 maja 2025, 00:23

baza oleju jest w 80-90% taka sama w każdym oleju, to co różni oleje to dodatki i za to właśnie płacisz, producentów bazy olejów na świecie nie ma zbyt wielu (większość marek kupuje bazę olejową)
BTW 70% bazy olejowej pochodzi z recyklingu starego oleju, więc tak czy siak w bazie masz to samo niezależnie od marki, mannol ma/miał w ofercie nawet sam olej bazowy bez żadnych dodatków jeśli masz na to ochotę :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3914
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości