Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:08

nie możliwe żeby z tym były interwały regulacji co 20tyś , trzeba to sprawdzić w manuału...
po zatym większość płytek można podmienić miejscami , ale nie ulega watpliwosci ze jakiś zapas by się przydał .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:15

płytki w 3,5 są jakiegoś typowego wymiaru?

Chyba interwał zaworów 6ve1 jest coś bliżej 40-50 tys km. JAk z gazem to wiadomo.

Mcgiver robisz ten kompresor? Wtryski zostawiasz z 3,5? A czy wtryski z 3,5 pasują do 3.2?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:17

Jake napisał(a):Stalowej Woli? Serio? Nie wiedzialem, ze podkarpacie ma lepszych szlifierzy niz Ślask. Ale jak cos to moge Ci ten wał zabrac jak bede u Cb i zawiezc do STW, bo bede tam wracac jeszcze na jakis czas po wizycie na Śląsku.

no niestety na to wskazuje doswiadczenie mojego szlifierza, w najbliższej okolicy nikt nie robi takich rzeczy ,jak napawanie i prostowanie wału w v6 z tzw kopniętym czopem .
Wspólne czopy dla dwóch przeciwległych cylindrów są prostsze do obróbki , ale taki między którymi jest jeszcze przeciwwaga to już trudniejszy temat.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 00:19

Co 100 000km.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:24

no Qentil chyba jest najblizej prawdy bo jeżdzi takim sprzetem wiec teoretycznie powinien być na bieżąco :)2 .
Legend co do zamiennosci wtryskiwaczy to jutro sprawdzę , a co do tego czy pod kompresor zostawię , to temat wygląda tak że fabryczne mają pewnie z 15-20 % zapasu i mozna by tyle je przeciążyć cisnieniem lub czasem , ale narazie jeszcze nie jestem tak daleko z projektem żeby myśleć nad tematem jaki kompresor i jakie wtryski 8-)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:27

quentil ma rację - 100 tys km lub 60 tys mil. Sprawdziłem w manualu.

no i pytanie czy w 3,5 są inne wtryski względem przepustowości niż w 3.2.

jesteś w stanie potwierdzić, że 3.2 fabrycznie ma kute korbowody?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:32

Legend napisał(a):quentil ma rację - 100 tys km lub 60 tys mil. Sprawdziłem w manualu.

no i pytanie czy w 3,5 są inne wtryski względem przepustowości niż w 3.2.

jesteś w stanie potwierdzić, że 3.2 fabrycznie ma kute korbowody?


rod forged szukaj w tej rozpisce :)2 w dodatku z natryskiem na denka tłoka :)2

viewtopic.php?f=4&t=8041&p=43962&hilit=rod+forged#p43962
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 00:41

U mnie (98r.) wtryski to DELPHI 25166922, w google z tym samym numerem wyskakują również do 3.2 DOHC.
Zestaw kompresora Alpina dmuchał ok. 0.3 bar - spełniając normy emisji, czyli seryjny komp i wtryski wyrabiały przy takim doładowaniu.

Ile docelowo chcesz dmuchnąć / lub w jaką moc celujesz mcgiver?
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:42

o dzieki :)

Jęczący kompresor pod maską monterey'a byłby ciekawy :)

Miałem jeepa 6,2 supercharged i wszyscy mówii, ze to jęczy, wyje i niefajne na dłuższą metę a mi się to akurat podobało.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:43

Quentil napisał(a):U mnie (98r.) wtryski to DELPHI 25166922, w google z tym samym numerem wyskakują również do 3.2 DOHC.
Zestaw kompresora Alpina dmuchał ok. 0.3 bar - spełniając normy emisji, czyli seryjny komp i wtryski wyrabiały przy takim doładowaniu.

Ile docelowo chcesz dmuchnąć / lub w jaką moc celujesz mcgiver?


a są jakieś bliższe dane na temat tego dedykowanego zestawu alpine? Ile dawało momentu i KM?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 00:51

Ok 40 KM i 70Nm, tyle broszurka. W rzeczywistości pewnie ciut mniej, ale zawsze coś :roll:
Zrobili zestaw street legal, a nie jakieś monstrum. Dla mnie byłoby bardzo OK
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:57

ten kompresor w 6vd1 dawał chyba coś 40km jak dobrze kojarzę , jest gdzieś temat na forum trzeba znależć,
co do mojego projektu , to myslę że wkładając hargera do 6ve1 które seryjnie ma 215 , wypadało by celować tak na luzaka w +20% minimum , ale myslę że na razie nie a co bić piany , bo nie chciałbym zostać z planem , jak już nieraz ... :lol: pierw trzeba wyremontować silnik , i ogarnąć resztę , a pozniej mody :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 01:07

oby Ci rozpędu nie brakło na ten supercharger po ty remoncie.

mogę przetrzeć szlaki jak mi ktoś wskaże, który warsztat to zrobi ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 01:14

Legend napisał(a):oby Ci rozpędu nie brakło na ten supercharger po ty remoncie.

mogę przetrzeć szlaki jak mi ktoś wskaże, który warsztat to zrobi ;-)

no tez bym sobie zyczył z tym rozpedem bo roboty mam w chu..
jak Cie stać postawić auto do warsztatu to szukaj na turbobmw , ale ja sobie to zrobię sam po swojemu , co nie znaczy że nie skorzystam z rozwiązań w istniejacych projektach.
Oni generalnie tam turbują beemki , ale myslę że isuzu też by ktoś umęczył. szukaj kolesia k64 z Rybnika lub turbolamika z Imielinia , jak się nie chycą to moze kogoś polecą.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 01:16

jak skończe ramę i pozostaną chęci to spróbuję.

Zobaczymy co na to skrzynie 4l30e :D
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 01:17

Legend napisał(a):jak skończe ramę i pozostaną chęci to spróbuję.

Zobaczymy co na to skrzynie 4l30e :D

to jest ten słaby automat ? to raczej szukaj nowego :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 01:33

Alpina wytrzymują i na czarnym i w terenie.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 02:06

Jakiś czas tak. Ale wez pod uwage, ze 25 letnia 4L-30 czasami nie wytrzymuje nawet 177KM 3.2 SOHC na czarnym XD
Wrzucajac stand alone mozna by spiąc to z automatem Aisina AW 30-40LS - ten zestaw ma racje bytu nawet z kompresorem i nie tylko na czarnym.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 02:18

Kwestia dbania przez poprzedników, a następnie szczęścia. W terenówce zaś zawsze fajnie mieć przewymiarowane podzespoły, więc jeśli da się zmodzić swapa na mocniejszą skrzynie to temat jest wart zachodu :)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 03:38

Quentil napisał(a):Kwestia dbania przez poprzedników, a następnie szczęścia. W terenówce zaś zawsze fajnie mieć przewymiarowane podzespoły, więc jeśli da się zmodzić swapa na mocniejszą skrzynie to temat jest wart zachodu :)2

Od strony mechanicznej - nie ma praktycznie zadnych przeszków. Problemem jest fakt, ze nie istnieje fabryczny sterownik ktory ogarnia 6VD1/6VE1 razem z AW30-40LS. Wiec jest sie skazanym na customowy sterownik skrzyni.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 07:42

o widzę, że ta skrzynka szła do Axioma, Volvo... no zaczyna robić się ciekawie :) Choć jeśłi skrzynia z płaskiego to jest problem bo kończy się tam gdzie powinien być dokręcony reduktor.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 09:01

kompletnie nie siedzę w automatach , ale czy nie da się przełożyć sterowania z tej słabszej skrzyni do tej mocniejszej??
rozumiem że tam jest tylko kwestia podniesienia obrotów by były pod benzynę zamiast pod ON czy temat jest bardziej złożony ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 10:51

wydaje mi się, że ten automat jest do benzyn własnie skoro jest fabrycznie w axiomie, ciekawe czy ecu z axioma zadziałałby w montereyowym 6ve1
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 11:06

To sa skrzynie dwoch roznych producentow. GM i Aisin. Calkiem inne sterowniki i inny sposob zmiany biegow. Sa zupelnie niekompatybilne. Ba! Nawet 4L30 jest kilka odmian (w zaleznosci od rocznika) i wystepuje dwa rodzaje sterownika ktore nie sa zamiennie kompatybilne.
Swap z Axioma ma sens, ale musialby to byc swap razem z wiazka i elektryka calego silnika, bo ECU Axioma nie obsluzy naszego silnika. Btw. Czy Axiom z 04 nie ma juz GDI czyli bezposredniego wtrysku?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 11:38

ma, bo z końca produkcji były wersje coś pod 260km
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości