Krzyk napisał(a): Zakładam póki co zabieraki, a potem się zobaczy. Pozdrawiam
Jak potrzebujesz, to mam stałe zabieraki do sprzedania, powiedzmy 80zł/para, w zestwie sruby.
Krzyk napisał(a): Zakładam póki co zabieraki, a potem się zobaczy. Pozdrawiam
Krzyk napisał(a):Nie było mnie na forum od jakiegoś czasu i nie widziałem oferty. Kupiłem i spasowałem od froty zabieraki. Za jakiś czas będę szukał manualnych. Marzą mi się oryginały ale z tego co patrzyłem to ciężko będzie
Jake napisał(a):Wiem, ze temat z przed wiekow i zasluze na zlota łopate, za odkopanie, ale wyszukiwarka mi go wyrzucila, przeczytalem i nie moglem sie powstrzymac.
Ile w tym temacie jest bzdur i bezsensów wypisanych, to az glowa boli ;P
Jake napisał(a):Niezaleznie czy to Monterey A/B i niezaleznie od rocznika frezy sa takie same, wiec mozna dowolnie przekladac i zakladac zabieraki czy sprzegielka miedzy tymi modelami i wszystko bedzie pasowac.
Mozna zamocowac 3 rodzaje elementów ktore beda laczyc piastę z półosia:
1) Sprzęgiełka Atuomatyczne "Auto Wheel Hub" - zapinaja sie same podczas ruszania na 4H dzieki koronkom i sprezynom wewnatrz - z pozoru dosc wygodne, ale mocno awaryjne i malo wytrzymałe
2) Sprzegiełka Manualne - produkowane przez AISIN (IMHO najlepsze) lub AVM (tez przez wiele osob polecane) lub SuperWinch lub chińskie YAC ktore sa podróbką AISINów (ścierwo, nie kupować) - zapinanie polega na wyjsciu z samochodu i recznym przekreceniu przelacznikow z FREE na LOCK lub odwrotnie.
3) Stałe HUBy / zabieraki - łączą półoś z piastą na stałe bez mozliwosci odłączania.
Rozwiązania 1) i 2) stosowane są zamienie w Montku A do '96r. włacznie Rozwiązanie 3) stosowane jest oryginalnie w Montkach od '97r. z systemem SOTF (Shift On The Fly), gdzie przedni naped rozłaczany jest poprzez podcisnienionow sterowana przesuwke rozpinającą lewą półoś.
Co do odwiecznej dysputy czy sprzęgiełka i pełny most czy system SOTF i przesuwka to jak dla mnie to jest dyskusja o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca i vice versa. Mnie podcisnieniowo sterowana przesuwka wybitnie nie lezy, bo wezyki, zaworki i elektroniczne sterowanie to jest to, co potencjalnie pierwsze sie w terenie zepsuje, a w wielu modelach na dzien dobry po zakupie juz nie działa. Ponadto po rozpieciu tylko lewej półosi prawa polos bedzie wleczona i bedzie napedzac satelity w dyferencjale ktore beda pedzic w przeciwne strony, co IMHO im dobrze nie robi. U siebie zapiąłem przesuwke na betonowo i zalozylem manualen sprzegiełka. Mysle ze ilu kierowców tyle opinii i preferencji. Na szczescie mamy wybor i kazdy moze miec co bardziej lubi.
pocieszny napisał(a):dekiel/przełącznik do sprzęgiełka, część zapasowa
pocieszny napisał(a):mma takowe na aucie
i teraz zaskocze Cie bo są 3 wersje znane mi, i korpus w 3 wersjach rozkręca się inaczej i częsci nie są zamienne pomiędzy nimi
takie z rozbieralnym korpusem na 3 części też widziałem, osobno przełącznik, osobni dekiel górny, osobno bok/obudowa sprzęgła
pocieszny napisał(a):ja mam normalne ze starego Troopera, może się źle wysłowiłem, te różne ale pasujące to są włąśnie z póżniejszych Trooperów, Vehicrosów i MU
Mały1986 napisał(a):witam kupiłem troopera z 1991 roku taki długi fajny ale mam problemik mały jak wjechałem w grząski teren typy bardzo sypki piasek i dostał obciążenia coś strzeli aż szarpnie lekko autem i przedni napęd nie ciągnie pomóżcie radze sie was jako znawców silnik mam chyba 2,6 diesla i coś nie wkręca sie na obroty prosze o pomoc
Quentil napisał(a):On ma kanciaka jak rozumiem, więc dział piętro wyżej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości