Problem z napędami

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: problem z npędami

Postprzez piotrck » 18 gru 2014, 00:37

wojtekkk napisał(a):moze zle go odczytałeś (nie czytałeś ze zrozumieniem :)21 )


może i tak być , bo to w dziale " polewamy" było a on tam stały bywalec :)21
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: problem z npędami

Postprzez maciek85 » 16 lut 2015, 11:00

ostatnio drugi raz zdarzyła mi się taka sytuacja : po wyłączeniu przedniego napędu cofnąłem trochę ok metra aby rozłaczyć sprzęgiełka. Ruszam, po przekroczniu ok 50 km/h coś zaczęło tak "rzęzić w prawym przednim kole". Zatrzymałem się, cofnąłem 10 metrów i cisza.
czyżby sprzęgiełko nie rozłączyło się do końca ?
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: problem z npędami

Postprzez pocieszny » 16 lut 2015, 13:27

zdarza się, zwłaszcza zimą
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z npędami

Postprzez maciek85 » 11 mar 2015, 13:10

a czy można coś z tym zrobić, np rozebrać - trochę smaru w sprayu ? bo widzę, że dzieje się już to za każdym razem po wyłączenie przedniego napędu. Cofnięcie ok 2 metrów nie wystarcza. Trzeba co najmniej ok 10
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: problem z npędami

Postprzez forester » 11 mar 2015, 14:46

maciek85 napisał(a):... Cofnięcie ok 2 metrów nie wystarcza. Trzeba co najmniej ok 10

U mnie było podobnie. Ale jak cofałem "z werwą" to wystarczyło 3-4 m.
Były:
NIVA 1,6 (później 1,9 D)
3,1 LTD '95
3,2 RS (lpg) '96
3,1 LTD '94 ... (nie ma to jak czołg)
Na razie bez Monterey'a
ale z Nissanem X-trailem 2,2 D
Avatar użytkownika
forester
 
Posty: 243
Dołączył(a): 18 sty 2011, 00:55
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 12 mar 2015, 10:39

rozebrać wyczyścić nie przesadzać ze smarem... na chwile pomoże ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez maciek85 » 12 mar 2015, 11:27

a później już tylko wymiana ? :))
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 13 mar 2015, 08:54

w międzyczasie poszukać manualni oryginalnych AISIN :)2
zapomnisz co to problem ze sprzęgami ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez maciek85 » 24 kwi 2015, 08:18

No faktycznie ostrzejsze ruszenie do tyłu działa u mnie na rozpięcię sprzęgiełek.
Ale nie wiem dlaczego (może tak ma być) jak jechałem na włączonym napędzie przednim to przez otwarte okno słyszałem takie ciche "trykotanie" ? Ale napęd ciągnął prawidłowo.
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: Problem z napędami

Postprzez forester » 24 kwi 2015, 11:05

No, to moim zdaniem "już tylko wymiana" pomoże.
I, jak pisali koledzy wcześniej, pomyśl o manualnych sprzęgiełkach.
Są dużo tańsze a "dozgonne".
Były:
NIVA 1,6 (później 1,9 D)
3,1 LTD '95
3,2 RS (lpg) '96
3,1 LTD '94 ... (nie ma to jak czołg)
Na razie bez Monterey'a
ale z Nissanem X-trailem 2,2 D
Avatar użytkownika
forester
 
Posty: 243
Dołączył(a): 18 sty 2011, 00:55
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 24 kwi 2015, 13:52

dozgonne są stałe zabieraki ;)
któ©e po prawdzie warto sobie kupic w razie "w" bo tanie i zawsze napęd działa :)2 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez Quentil » 24 kwi 2015, 15:25

Gorzej, gdy nie chcemy z napędu korzystać, a mamy stałe zabieraki...
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Problem z napędami

Postprzez mikusien » 25 kwi 2015, 07:49

Quentil napisał(a):Gorzej, gdy nie chcemy z napędu korzystać, a mamy stałe zabieraki...

Wytłumacze ci.... Myslisz sobie,ze jak masz stałe zabieraki to 4x4 masz na stałe... :? ?? wyobraz sobie,ze obok wajchy od skrzyni biegow masz tam wajche od załanczania napędów.................. :? :? :? Nie wiedzaiłes o tym ??
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Problem z napędami

Postprzez wojtekkk » 25 kwi 2015, 20:15

forester napisał(a):No, to moim zdaniem "już tylko wymiana" pomoże.
I, jak pisali koledzy wcześniej, pomyśl o manualnych sprzęgiełkach.
Są dużo tańsze a "dozgonne".

co do automatów mozna troche poreanimować - odrobinke zeszlifować kółko zębata (po obwodzie)
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 26 kwi 2015, 17:02

wbrew pozorom dla auta lepiej jest aby przedni most miał stałe zabieraki i ciągle kręcący się przód ;)
to dla użytkownika jest gorzej bo delikatnie większe spalanie, delikatnie gorszy rozpęd, delikatnie gorsza prędkość max
ale zapewnione stałe smarowanie całego przodu :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez PiotrR » 26 kwi 2015, 21:01

Jazdy ze spiętym przodem i rozłączonym reduktorem nie lubią krzyżaki przedniego wału. Po tak przejeżdżonej zimie nadają się do wymiany a przedniego napędu używam sporadycznie. Po wymianie ostro upalam 4x4 od wczesnej wiosny do Grudnia i nic się nie dzieje potem około 4 tys po czarnym i robota od nowa, tak było przez ostatnie cztery lata.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 26 kwi 2015, 21:07

z rozłączonym przodem jest identycznie, do tego jeszcze leci Ci wieloklin który wybija się w jednej pozycji a nie kręcąc :)3
ogólnie krzyżaki u mnie padają częściej jak jeżdżę bez przodu długo i naglę zapinam niż jak jeżdżą spięte non stop
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez PiotrR » 26 kwi 2015, 21:12

Myślałem że kręcenie się bez obciążenia szkodzi im bardziej niż ciężka praca.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 26 kwi 2015, 21:18

niz praca na pewno, najlepiej działają pod obciążeniem, ale nawet kręcąc się na luzie mają pewien opór, stojąc w miejscu wybija się wał góra/dół
wymieniłem juz 2 wały z przodu właśnie przez jazde długą bez załączania przodu :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez Quentil » 27 kwi 2015, 12:41

Mikusien, chodziło mi o to co pocieszny już napisał, czyli półośki spięte z piastą "na stałe" napędzane od kół, efekt taki, że autko ma większe opory toczenia. A wajcha u mnie(polift) służy tylko do włączenia reduktora, a od załączania przodu mam przycisk ;)

Co do padających krzyżaków i smarowania, chyba wystarczy raz w miesiącu (raz w tygodniu jeszcze lepiej) przejechać kawałek z załączonym napędem, aby rozruszać i przesmarować maszynerię, mam rację?
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 27 kwi 2015, 17:34

nawet bez załączania sprzęgiełek tylko by się wał przesmarował i odwrócił, im częściej tym lepiej
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez Quentil » 27 kwi 2015, 18:08

I łatwiejsze niż wymiana wału lub krzyżaków... :lol:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 27 kwi 2015, 18:28

te operacje też nie sa takie znowu trudne ;)
po prawdzie tego to każdy terenooffkowiec powinien sie nauczyć :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z napędami

Postprzez Quentil » 27 kwi 2015, 19:15

Sie wie, o ile dobrze pamiętam to 8 śrub 14 i 8 segerów na wał ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Problem z napędami

Postprzez pocieszny » 27 kwi 2015, 19:45

młotek, śrubokręt, imadło :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości