3,1 TD więcej mocy/momentu

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 08 paź 2015, 22:11

piotr R napisał(a):O LPG myślałem całkiem poważnie,ale to dosyć duże komplikacje a błoto tego nie lubi.

hmm to ciekawe dlaczego większość diesli terenowych w australii jeździ z LPG :)21
a tak dokładnie to wcale nie jest z tym aż tak dużo problemów, największy to ustawienie pompy wtryskowej
idealnie by było jak by pompa byłą sterowana elektronicznie wtedy w zależności od potrzeb przełączał byś sterownik, niestety w mechanicznej trzeba zrobić "na stałe"
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 08 paź 2015, 22:48

Moc kontra prostota i ekonomia :roll: Chyba czas kupić drugie auto,obecny do turystyki kolejny do topienia i dziwnych pomysłów.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 09 paź 2015, 21:36

piotr R napisał(a):Moc kontra prostota i ekonomia :roll: Chyba czas kupić drugie auto,obecny do turystyki kolejny do topienia i dziwnych pomysłów.


Zgadzam się. Obecnie kupiłbym 5d Monterey/Trooper 3.1 z klimą do turystyki oraz Samuraia z małymi modyfikacjami.

Odnośnie tematu dzięki piotr R za informację odnośnie podkręcania na pompie, myślałem że różnica będzie większa niż niewielki przyrost mocy na wyższych obrotach
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 18 gru 2016, 18:43

czym zwiększacie dawkę na pompie? Jakiś manual z fotkami by się przydał. W XJ kręciłem sobie pompą do woli w montku jest inna pompa a z pewnością nie bosch i trochę zgłupiałem. Na LDA można pin pewnie obrócić (jeszcze nie zaglądałem) ale powinna być jeszcze druga śruba regulująca dawkę i o nią mi chodzi na na niej można najwięcej ugrać. Czy te pompy mają taką regulację? Jakiej produkcji są w montku pompy wtryskowe?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pawel126 » 19 gru 2016, 16:27

Zasada podobna jak i w xj 2.5 z tym że tam pompa kręci się w lewo a tu w prawo (3.1)

ustawienie na czujnik zegarowy, ale na słuch też będzie chodzić ;) środkowa śruba na rozdzielaczu http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-trope ... l#imglayer

od dawki nie wiem bo nie kręciłem w montku
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 19 gru 2016, 20:51

miałem XJ 2.1 z silnikiem renault. Dawka podkręcona. Teraz muszę poszukać regulacji wolnych obrotów żeby je obniżyć i jeszcze deczko podlać paliwem. Jak ogarnę obroty biorę się za ciśnienie doładowania. Ktoś wie ile powinna oryginalnie dmuchać turbina? Gdzieś coś mi się obiło że 0.9 bara. Jeżeli tak to docelowo chcę ustawić na 1.2-1.3 i na tym poprzestanę.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez freefly » 19 gru 2016, 22:45

Standard to 12 PSI dla nowej turbiny.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 20 gru 2016, 09:11

to zależy jaka,
pompują od 0,6 do 1,2 bara (seryjnie) jeśli nie mówimy o dmuchajce ze zmienną geometrią to masz dmuchanie w zasadzie stałe (niewielki wzrost ciśnienia)

i z tego co pomne stara 2,1 dmucha właśnie 0,6 bara
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez freefly » 20 gru 2016, 09:55

pocieszny napisał(a):to zależy jaka,
pompują od 0,6 do 1,2 bara (seryjnie) jeśli nie mówimy o dmuchajce ze zmienną geometrią to masz dmuchanie w zasadzie stałe (niewielki wzrost ciśnienia)

i z tego co pomne stara 2,1 dmucha właśnie 0,6 bara


Pytanie, zdaje się dotyczyło standardowego ciśneinia fabrycznej turbosprężarki 4JG2.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 20 gru 2016, 11:41

freefly napisał(a):
pocieszny napisał(a):to zależy jaka,
pompują od 0,6 do 1,2 bara (seryjnie) jeśli nie mówimy o dmuchajce ze zmienną geometrią to masz dmuchanie w zasadzie stałe (niewielki wzrost ciśnienia)

i z tego co pomne stara 2,1 dmucha właśnie 0,6 bara


Pytanie, zdaje się dotyczyło standardowego ciśneinia fabrycznej turbosprężarki 4JG2.

ostatnio sobie gdzieś oglądałem różne zestawy ;)
i w zasadzie teraz mi się tłucze że ten sam zestaw 3,1 tylko w różnej konfiguracji był montowany w różnych pojazdach ;)
ogólnie w starych terenówkach i wołach roboczych nie spotkałem się z dmuchaniem większym niż 0,6-0,8 bara, mniejsza dziura i startuje z niższych obrotów :)2

a jak ktoś chce motać to zawsze można kompresor z małym dołądowaniem (0,6) i duże turbo 1,2-1,5 tylko może EGT nie roztopi żeliwnioka :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 20 gru 2016, 21:40

Świstak kręcił turbo do 1.2 bara, z pompą też coś mieszał. Była z tego kupa dymu i bardzo krótki żywot silnika. Rozmawiałem z człowiekiem zajmującym się tematem, turbiny montuje do aut które nie miały ich fabrycznie albo wzmacnia istniejące.
Powiedział że do 3.1 nie przekraczać 0.9 bara przy 2500 obrotach ciśnienie na 3500 nie powinno przekraczać 1 bara,to silnik będzie żwawszy i długo pożyje.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 21 gru 2016, 00:28

jak była kupa dymu to teoretycznie miał za dużo paliwa i za mało powietrza więc tłoków zapewne nie wypalił. Na 100% panewki dostaną w dupę większa moc większe siły działają na wał i zapewne tym go zabił. U mnie jest niemal bezdymnie. Założę zegar sprawdzę ile dmucha obecnie i podniosę o 0,2-0,3 bara.
Co do dmuchania 0,6-0,8 w starych terenówkach i że większych raczej nie było... W XJ seryjnie jest 0.9 bara a nasz od roku jeździ na 1.5 bara....
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pawel126 » 21 gru 2016, 09:46

cherokeexj napisał(a):jak była kupa dymu to teoretycznie miał za dużo paliwa i za mało powietrza więc tłoków zapewne nie wypalił. Na 100% panewki dostaną w dupę większa moc większe siły działają na wał i zapewne tym go zabił. U mnie jest niemal bezdymnie. Założę zegar sprawdzę ile dmucha obecnie i podniosę o 0,2-0,3 bara.
Co do dmuchania 0,6-0,8 w starych terenówkach i że większych raczej nie było... W XJ seryjnie jest 0.9 bara a nasz od roku jeździ na 1.5 bara....


Bardziej precyzując chodzi o czarny dym = duża dawka paliwa albo mało powietrza ja tak miałem. Walka trwała rok i przypadkiem ktoś znalazł strzępy szmaty w intercoolerze.

w 2,5 xj zegar prawie do 1 dobija,
ale trzeba uważać ostatnio padła koledze laguna w której turbo biło 1,7 :D pękła tuleja.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 21 gru 2016, 13:31

w XJ 1.5 bara i ciut więcej (zamyka wskaźnik) bije przy rozpędzaniu na 4-5 biegu podczas prędkości przelotowej (80-90) bije 0,7-1 bar więc znośnie. Rzadko kiedy jest deptany żeby wykorzystać pełny potencjał wysokiego doładowania.


P.S.
Rozumiem że to twój montek był do 1.2 bara kręcony? Powiedz mi jak to się sprawowało i jak wychodziło spalanie? Wiem że te 2 rzeczy nie idą w parze ale chciałbym się w 10-12l średnio mieścić swoim. Puki co mam podkręconą dawkę na pompie główną śrubą od dawki. Za jakiś czas biorę się za dawkę podczas doładowania (LDA). I na koniec jak zbiłeś wolne obroty? na tych pompach jest rozumiem regulacja wolnych obrotów tylko gdzie? U mnie na tą chwilę są zdecydowanie zbyt wysokie okolice 1100-1200 chcę zbić na 950-1000
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 21 gru 2016, 13:36

piotr R napisał(a):Świstak kręcił turbo do 1.2 bara, z pompą też coś mieszał. Była z tego kupa dymu i bardzo krótki żywot silnika. Rozmawiałem z człowiekiem zajmującym się tematem, turbiny montuje do aut które nie miały ich fabrycznie albo wzmacnia istniejące.
Powiedział że do 3.1 nie przekraczać 0.9 bara przy 2500 obrotach ciśnienie na 3500 nie powinno przekraczać 1 bara,to silnik będzie żwawszy i długo pożyje.



Nie mam zegara jeszcze ale.... max moment silnik ma przy 2000 obr. Śmiem twierdzić że w tym momencie ma pełny boost. Poza tym wstawanie turbo przy odpowiednich obrotach nie wiąże się z kręceniem pompy czy podnoszeniem ciśnienia doładowania a doborem odpowiedniego turbo. Tak więc jeżeli fabrycznie pełny boost będzie przy 2tys obr a ma być w okolicach 2700-2900 (wspomniany 1bar) to moment obrotowy podniesiony będzie mniej więcej do tej wartości i co za tym idzie.... Były by to downgrade a nie tuning.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 21 gru 2016, 21:09

Kilka Montków na Mazowszu było uszlachetniane w ten sposób,kręcenie śrubkami manewry z podciśnieniem. Zawsze kończyło się to problemami, dlatego rozmawiałem z człowiekiem który od 20 lat w turbo siedzi po uszy i ma kolejkę na pół roku znaczy dobry jest.
Niestety poznałem go dopiero po wymianie mojej turbiny, jak padnie to się do niego zgłoszę.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 21 gru 2016, 21:19

piotr R napisał(a):Kilka Montków na Mazowszu było uszlachetniane w ten sposób,kręcenie śrubkami manewry z podciśnieniem. Zawsze kończyło się to problemami, dlatego rozmawiałem z człowiekiem który od 20 lat w turbo siedzi po uszy i ma kolejkę na pół roku znaczy dobry jest.
Niestety poznałem go dopiero po wymianie mojej turbiny, jak padnie to się do niego zgłoszę.



Dawkę zwiększam owszem ale o jakich podciśnieniach mówisz nie mam pojęcia. Każdy robi tak jak chce. U mnie dawka zwiększona i nadal zero dymu za mną. Nie mam żadnej gwarancji że przede mną nikt tej magicznej śrubki nie wykręcił bo jak dawka mniejsza to mniej pali (akurat gów...prawda).

P.S.
Bogdan siedzi w pompach wtryskowych (nadarzyn zakład). Walą do niego z wtryskami pompami z całej polski. Po rozmowie z nim odpowiedź na braki w mocy:
Dymi? (nie)
Podkręć dawkę na pompie jak pojawi się dym to albo trzeba powietrza dać więcej albo minimalnie zmniejszyć dawkę.
To jest jego odpowiedź na brak mocy w XJ rozmawialiśmy o montku i korando to samo podnieść dawkę....

Jaki z tego morał?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 21 gru 2016, 23:09

Większa dawka paliwa jest ok stosownie do niej powietrza trzeba, z tym się zgadzam. Jeśli to wszystko jest zrobione w ramach zdrowego rozsądku i nie na oko to 130KM można z 3.1 wykrzesać ciesząc się trwałością i względną ekonomią.
To co widziałem było robione na oko, a może jeszcze wyda :shock:
MTki snok,drugi alternator i stal w koło o spalaniu poniżej 12l zapomnij.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 21 gru 2016, 23:12

ja nim głównie trasą latam Do pracy katowicką i z pracy katowicką łącznie.... 12km w dwie strony :D
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 22 gru 2016, 00:26

No to po tej samej drodze jeździmy 70 km to minimum średnio 100km dziennie , u mnie 12l to jak setki nie przekraczam. A pamiętam jak na MTkach w 10l się mieścił, tylko w terenie szału nie było. Teraz jest na odwrót po czarnym jak przeładowanym Żukiem, żyć zaczyna jak mu się asfalt skończy.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 22 gru 2016, 05:57

piotr R napisał(a):No to po tej samej drodze jeździmy 70 km to minimum średnio 100km dziennie , u mnie 12l to jak setki nie przekraczam. A pamiętam jak na MTkach w 10l się mieścił, tylko w terenie szału nie było. Teraz jest na odwrót po czarnym jak przeładowanym Żukiem, żyć zaczyna jak mu się asfalt skończy.


Jaki rozmiar opon masz na tą chwilę i wzór bieżnika? Trochę mnie zmartwiłeś tym spalaniem że poniżej 12 w trasie nie zejdę :/
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 22 gru 2016, 22:30

MT Nankang FT9 zimowa Cooper Discoverer M+S wszystkie 265/75/16 teoretycznie bo zimówki są wyższe o 2 cm Porównując nowe opony. O różnicy w spalaniu trudno mi mówić precyzyjnie bo auto jeździ głównie w terenie, tak na oko 0.8 mniej na zimówkach.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 23 gru 2016, 00:38

u mnie spalanie w zasadzie jest take samo na zimówkach i na MTkach :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez cherokeexj » 23 gru 2016, 15:05

piotr R napisał(a):MT Nankang FT9 zimowa Cooper Discoverer M+S wszystkie 265/75/16 teoretycznie bo zimówki są wyższe o 2 cm Porównując nowe opony. O różnicy w spalaniu trudno mi mówić precyzyjnie bo auto jeździ głównie w terenie, tak na oko 0.8 mniej na zimówkach.



Twoje posty są dla mnie mało czytelne.... 265 75 16 masz ocecnie. Ile pali na MT? Pisałeś że 12 chwilę później że pamiętasz jak na mt 10 nie przekraczał.... no więc na którą wartość mam patrzeć? ja mam u siebie dokładnie ten sam rozmiar z tym że w nalewce więc ma wymiary zbliżone do 285 75 16
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 23 gru 2016, 15:32

cherokeexj napisał(a):zbliżone do 285 75 16

to 3,1 jest w stanie zakręcić taką gumą sensownie?? ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron