System Szybkiego Dogrzewania Silnika, oparty na dwoch klapkach-dlawiczkach w dolocie i kolektorze wydechowym.
BUNNY_PL napisał(a):Działa to tak:
1. dźwigienka ciągnie linkę gazu poprzez podciśnienie (rosną obroty)
2. zamykana jest klapa na wydechu poprzez podciśnienia
3. zamykana jest klapa w dolocie (miedzy turbo a intercoolerem)
SKUTKI
silnik działa z wiekszym oporem więc się szybciej nagrzewa.
Wiecej spalin leci przez egr - nagrzewa się kolektor ssący.
Wieksze obroty powoduja szybsze rozgrzanie silnika
ot cała magia !
Ja po usunieciu tego systemu, ktory nie jest moim zdaniem dziełem zbyt szczesliwym dzielem, tak samo jak EGR, uzywalem tego przycisku do recznego podgrzewania swiec zarowych, bo symbol mi pasował.
Bywały trzy rodzaje tego przycisku, zalezne od rocznika i lokalizacji, takie jak na zdjeciu ponizej:
1) Kołyskowy - umieszoczny pomiedzy fotelami
2) Bistabilny wciskany pasujacy stylistka i mocowaniami do starej dechy - umieszczany po lewej stronie kierownicy w rzedzie przyciskow
3) Bistabilny wciskany pasujacy stylistka i mocowaniami do nowej dechy - umieszczany obok zegarka na panelu centralnym obok przycisków podgrzewania tylnej szyby i tylnej wycieraczki
Dwa ostatnie łatwo przerobic na monostabilne usuwajac zastawke (lepiej spelniaja wtedy funkcje chwilowego grzania swiec zarowych).