Strona 2 z 4

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 05 lip 2010, 13:06
przez Serg
Zamowilem komplet amorow ze sprezynami (do 300kg) :)21

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 05 lip 2010, 14:20
przez hassan
gites :-D
to przed montażem zmierz odległość od środka koła do krawędzi nadkola i porównaj jak już zamontujesz :-D

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 05 lip 2010, 14:26
przez croochy
i potem po 7 tys km :)21

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 05 lip 2010, 14:30
przez Serg
croochy napisał(a):i potem po 7 tys km :)21

cos sugerujesz ? :)21

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 05 lip 2010, 14:30
przez croochy
nic :)21

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 09 lip 2010, 20:11
przez Serg
Zamontowane, jeszcze nie miezylem wysokosci, drazki z przodu podkrecone do oporu, pewnie jeszcze puszcza troche.
Teraz kroka musze dac, zeby wejsc, ale laczki sie zrobily takie male (265/75/16) , chetnie przytule jakies wieksze 32" :)21

Zobaczymy jak te IM siada po pary tys km. wtedy bedzie mozna je ocenic. Narazie nie jest zbyt twardo.

Montowalem komplet lacznikow stabilizatora z firmy Ramech, komplet 126zl, polecam.
Gumy stab. wszystkie z Ramechu, okaze sie ile przetrwaja (komplet 131zl).

Obrazek

Obrazek

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 09 lip 2010, 22:22
przez skiczu
No ładne cacko nooo... nooo... nooo...

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 10 lip 2010, 01:33
przez Serg
Tak to wyglada z lepszego aparatu

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 03 sie 2010, 23:08
przez skiczu
A jeśli chodzi o właściwości jezdne, to longi tak samo radzą sobie w terenie jak krótkie wersje czy jest im ciężej?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 27 sie 2010, 21:58
przez chopper
Witam wszystkich - jestem nowy, ale nie zupełnie zielony. Czytam co piszecie o podwyższaniu montak czy troopera. Mam pewne wątpliwości , może mi pomożecie. Mianowicie podwyższam już drugiego monmtka pierwszy był long obecny jest krótki. Pierwszego podwyższyłem na zestawie iron teraz trochę kombinuję. Ale nie w tym problem. Gośc z zakładu który naprawia montki i bawi się też w przeróbki powiedział mi o rzeczach które wczesniej nie przychodziły mi do głowy. Ma jednak chyba słuszność. Np. jeśli chodzi o drążek panharda,, który należy opóścić w dół z lewej strony po podniesieniu budy. Jest to logoczne ponieważ bez tego zabiegu tylnia os przemieściła się ok 2 cm w lewo.Aby to zrównoważyć trzeba przedłużyć uchwyt z lewej strony przy ramie nad piastą. Widziałem takie gotowe elementy gdzieś w zestawach. Ole to jest pikuś. Są jeszcze inne problemy. Jeden to podnieśienie główki tylniego mostu, która po podniesieniu lekko się przekrzywiła i podobno będzie miało to zły wpływ na preacę wału i dyfra chodzi o kąt natarcią wału. Mozna jakoś to wyregulować ale nie znam szczegółw. Podobnie jest z drążkami tylniego mostu które przykręcone są do ramy. Podobno nalży je wydłużyć - w zestawach są na śrubach rzymskich. No i ostatnia rzecz to daje się podkładki w kształcie półksiężyców pod górny swożeń przednich wahaczy, ma to spowodować wyrównanie kąta pracy swożnia. W innym przypaku szybko się zużyje i będzie strasznie skrzpieć. Co Wy na to/?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 27 sie 2010, 22:03
przez chopper
Jutro lub pojutrze chętnie rzuciłbym jakies foty, które przedstawiałyby te rzczy o których mówiłem ale niestety nie bardzo wiem jak się wrzuca zdjęcia ?
Gościowi który to wykonał należy się wielki szacun:

http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=17842

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 27 sie 2010, 22:58
przez croochy
przy lifcie powyżej 2" faktycznie trzeba zmienić wahacze

ja mam lift gdzie tył wstał 8 cm, żadnych negatywnych spraw z napędem nie zaobserwowałem

w moim zestawie był od razu wspornik to obnizenia panharda



co do linku, wszystko się rozchodzi o kase i dostępność części. U nas te auta sa niepopularne, i sprzedawcy części do tuningu off nie chca sprowadzać

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 28 sie 2010, 10:55
przez rudobrody
A ja tam nie zauważyłem żeby mój Mociak po lifcie stał się czterośladem. :)21 Lift 2" na Ironmanie i jak na razie 10000km przejechane i nic się nie dzieje złego lub dziwnego. W terenie też robi, nic nie strzela. Z tego co wiem, to lift 2" nie wymaga żadnych przeróbek poza wymianą springów i amorów. Ale może się mylę.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 28 sie 2010, 17:53
przez chopper
Pewnie z tymi 2" liftu masz racje, ale na pewno trzeba dodać ceownik - czyli niewielkią przedłuzkę wspornika panharda. Ja zamówiłem u slusarza. Zmierz tylnie koło od rantu błotnika zobaczysz ,że lewe tylnie bardziej wystaje niz prawe.
Mój liwt 2" cale dła mi 100 cm od podłoża do rantu tylniego błotnika. Pewnie trochę siądzie. Wyszło dość duzo bo założyłem 32 cale opony Bf Godrich KM2 tj. wysokośc samej opony to 81 cm.
Wracając do mojego pytania w sprawie zdjęć - wiesz jak sie je dodaje?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 28 sie 2010, 18:47
przez rudobrody
Mój lift 2" to tylko 96 cm po ułożeniu. A co do zdjęć, załóż sobie konto np na Fotosiku czy innym tego typu portalu. Tam masz podawane linki z różnymi opcjami dla forów takie jak to. Musisz najpierw tam załadować zdjęcie, a później na tym forum wrzucić link (z daną opcją). Trochę zabawy i czasu, ale większość forów tak działa i będziesz miał spokój na później. :)2

Edit:
Zmierzyłem tak jak mówiłeś. Zero odstępstw od normy. No ale mój może był od emeryta zza zachodniej granicy, niebity, jeżdżony tylko do kościoła i na zakupy raz w tygodniu z oryginalnym przebiegiem :)21 . To by tłumaczyło dlaczego po lifcie wszystko wróciło do normy ;)

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 27 maja 2012, 14:50
przez blublu1
Koledzy , założyłem IM lifcik 2" . Wszystko oki . tylko po podkręceniu drążków z przodu pod strasznym kątem pracują przednie półoski. Może ktoś zmierzyć odległość od rantu przedniego błotnika do osi koła przedniego, jaka jest odległość ( do osi ponieważ jest najbardziej miarodajna - różne wielkości kół mamy :) . Oczywiście prosze tych kolegów którzy mają taki lift zrobiony .

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 27 maja 2012, 16:14
przez PiotrR
Witaj. U mnie jest 58 cm odjąć ze 2 cm liftu budy to 55-56 powinno być.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 27 maja 2012, 19:49
przez pocieszny
moarodajnie to pomierzyć trzeba rame do wahacza a nie bude do ziemi :)21
poza tym ustaw sobie drążki na środek między odbojami i będzie git :)2
ale ogólnie warto ustawić 1-2 cm niżej niż tył ;)

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 28 maja 2012, 09:14
przez Maryś
Witam. Ja mam 58cm od osi do błotnika i 96 od ziemi, sprężyny ironmen, przód podkręcony, oponki 265/75/16 :)2

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 28 maja 2012, 19:49
przez mielo1983
panowie,są tacy ,którzy po podniesieniu fury nie obniżali drążka panharda? ja właśnie podniosłem swojego o 2 cale ale drążka nie obniżałem,nie zauważyłem żadnych zmian,koniecznie trzeba obniżać?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 28 maja 2012, 20:44
przez croochy
jak nie chcesz 4 śladów zostawiac to tak

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 14 gru 2016, 21:17
przez cherokeexj
odgrzewam kotleta... ma ktoś fotki swojego montka podniesionego na ori drążkach? Kupiłem swojego i podobno już wyżej nie chciał iść na drążkach a jest strasznie niski. Będę wdzięczny za fotki. U mnie siedzi kopia simex 265 75 16 (lub 70) glob guma. Chcę podnieść go w górę bo rama jest nisko a przy długim aucie to bardzo przeszkadza,

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 14 gru 2016, 21:35
przez Quentil
Wyżej masz zdjęcie serga. Moim zdaniem ktoś rozbierał zawias u Ciebie i źle założył drążki. Choć mogły też stracić napięcie czy też są źle wyregulowane. Stawiam jednak, że coś nie jest ok - zwłaszcza gdy koła się schodzą. No i mając Jeepa mogłeś się odzwyczaić od widoku ramy :)21

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 14 gru 2016, 21:46
przez cherokeexj
Ja zapewne widzisz miałem też 2 vitary z ramą a na podwórku stał jeszcze patrol ojca i kia sportage.... Więc bym za mocno tym troopem nie szedł ;)

To jest mój gruz. Jak widać na fotkach jest mu daleko do tych ze zdjęć

https://www.olx.pl/oferta/opel-monterey ... aee2747371

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 14 gru 2016, 22:02
przez Quentil
No, to jakieś doświadczenia z ramą masz :)21 Faktycznie wydaje się jakby stał trochę niżej, może ten lift ok.3" siadł już albo te opony są dużo większe niż oficjalny rozmiar :roll: .