piotr R napisał(a):Do silnika 7.5l ,kontrolka stanu zaczyna błyskać na wybojach przy stanie 1.5 l, to jest nikły ślad na końcu bagnetu.
piotr R napisał(a):Ze stanem 1,5 lita oleju w silniku wypuszczono mnie z słynnego AB serwis, oczywiście po wymianie oleju i filtra.
Co do skrzyni i reduktora dokładnie nie liczyłem wymieniam 2-3 razy w roku skrzynia ok 2.5 l reduktor trochę więcej niż litr.
piotr R napisał(a):Bo często topię a szczelność mojej skrzyni pozostawia wiele do życzenia, mimo odpowietrzeń potrafi zassać jak stanę w wodzie.
Poszukaj kanału wymiana oleju w skrzyni z podłogi w garażu to dosyć karkołomne zajęcie
ludeklesny napisał(a):Woda do mostów, skrzyni i reduktora zawsze się dostanie, uszczelniacze są tak skonstruowane by olej się nie wydostał, konstruktor nie przewiduje naporu ciśnienia od drugiej strony np 1m pod wodą, uszczelniacze odporne są na zachlapanie ale nie na napór od drugiej strony, rozwiązaniem jest stworzenie lekkiego nadciśnienia przed brodzeniem np kompresorem elektrycznym.
ps to samo się tyczy wyciągarki elektrycznej
piotr R napisał(a):wymiana oleju w skrzyni z podłogi w garażu to dosyć karkołomne zajęcie
ludeklesny napisał(a):0,1 bara pod wodą to więcej niż napór od strony skrzyni czy mostu z odpowietrznikem, u nas każdy po rajdzie z odcinkiem wodnym ma wodę w oleju, co innego przejechać rzekę w poprzek jeden raz, a co innego jechać nią wzdłuż godzinę czasu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości