Strona 3 z 4

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 14 gru 2016, 22:03
przez PiotrR
Cy przypadkiem nie kupiłeś go w Pruszkowie.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 08:28
przez pocieszny
3,5 cala z oponą 33x12r16 wygląda tak
Obrazek

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 11:40
przez korf
On jest na mostach starych/węższych czy na nowszych/szerszych, bo mam wrażenie, że wymieniałeś?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 12:22
przez pocieszny
wymieniałem na węższe, bo rama wjechała z całym nowym dołem :)21 ale że stare jednak się lepiej sprawuje to wróciło do łask po roku :)2

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 16:42
przez korf
Czyli teraz masz te nowsze "dedykowane" do nowej ramy. Na zdjęciu jest na jakich mostach, bo się pogubiłem?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 18:51
przez cherokeexj
No kupiony w pruszkowie jak widać w ogłoszeniu nawet. Auto zapewne znane. Jest przy nim co robić. Strasznie go chłopaki zapuścili...


P.S.
Jeżeli nie uda się podnieść go już na drążkach to jakie mam opcje? Kupno używanych seryjnych jest loterią no i czy to coś zmieni? Najtaniej wychodzi ironman. Czy ktoś mógłby coś o nich napisać? Jakieś opinie? Czym różnią się oryginalne drążki od drążków ironman?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 19:05
przez Quentil
Ironmany twardsze, ale osobiście nie jeździłem.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 21:18
przez pocieszny
korf napisał(a):Czyli teraz masz te nowsze "dedykowane" do nowej ramy. Na zdjęciu jest na jakich mostach, bo się pogubiłem?

Mam stare mosty :) te oryginalne z tego auta, i te są na focie (wąskie )
Szersze leżą gdzieś, chyba u Lolka :)

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 21:24
przez cherokeexj
a jakiś patent na sprężyny tył? Trzeba kupować dedykowane do liftu czy może od czegoś dają się podpasować? Mamy jakiegoś dostawcę forumowego który załatwia graty do liftów w dobrej cenie? Muszę go podnieść bo jest zdecydowanie za niski.

P.S.
Opona ma 80cm i wypełnia nadkole jak na załączonym obrazku

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 21:38
przez Quentil
Ja mam Ironmany +2" słabsze. A wcześniej miałem jakieś progresywne +1" (lift dla odmiany osiągnięty długością sprężyny) o twardości zbliżonej do ori, ale nie wiem od czego były :?
Pasują też od któregoś cherokiego z przodu, ale trzeba podobno zwoje modzić kątówką...

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 21:47
przez korf
pocieszny napisał(a):
korf napisał(a):Czyli teraz masz te nowsze "dedykowane" do nowej ramy. Na zdjęciu jest na jakich mostach, bo się pogubiłem?

Mam stare mosty :) te oryginalne z tego auta, i te są na focie (wąskie )
Szersze leżą gdzieś, chyba u Lolka :)


OK. Czyli na wąskich mostach z felga 16x7 ET(+)13 wystają ok. centymetra i o to mi chodziło.
Mam założone poszerzenia i felgi 15x8,5 ET(-)37,5 chciałem zdemontować poszerzenia i założyć te felgi DOTZ Dakar, ale niebiescy mogą jęczeć.
Liczyłem, że masz szersze mosty wtedy ET by mi pasowało.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 22:29
przez Michał4x4

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 22:55
przez pocieszny
ja mam +12 (oryginalne z tujoty) i przy szerokości opony 12 cali wystają o centymetr, może 1,5

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 15 gru 2016, 22:57
przez PiotrR
cherokeexj napisał(a):a jakiś patent na sprężyny tył? Trzeba kupować dedykowane do liftu czy może od czegoś dają się podpasować? Mamy jakiegoś dostawcę forumowego który załatwia graty do liftów w dobrej cenie? Muszę go podnieść bo jest zdecydowanie za niski.

P.S.
Opona ma 80cm i wypełnia nadkole jak na załączonym obrazku

Opony masz 265 70 16 w praktyce większe o 5cm od moich 265 75 16. Kiedy były nowe miały około 86cm Z tyłu dziwna konstrukcja pod sprężynami. Ironman na tył może być tylko nie bierz utwardzanych zwykłe +2'' Z drążkami bym pokombinował na wieloklinie.Zobacz czy masz stabilizator z tyłu.
Parę moich gratów jeździ w tym autku.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 16 gru 2016, 19:56
przez cherokeexj
Te opony jak były nowe to wg producenta miały 800mm wysokości więc nie wiem jak nagle zrobiło się z nich 86.... Poza tym 86cm nie mają z pewnością. Drążki są już wykręcone do granic możliwości. Czy jak przekręcę drążek o np 2 ząbki to co da? Dużo z tym roboty? Brakuje mi do szczęścia ze 3-4cm. Kół większych już nie planuje bo i z tymi ma problemy się toczyć. W weekend pokręcę dawką na pompie bo jest straszny muł i w przyszłym tygodniu zajmę się ciśnieniem doładowania do kpl i autko zacznie popierniczać.

Wracając do liftu.... Jakiś manual jak poprzekręcać drążki na wieloklinie znajdę na forum? Ktoś może opisywał już co dokładnie trzeba demontować i od czego zacząć?

P.S.
Z tyłu z tego co wiem nie ma stabilizatora. Z przodu zostawiony i ja też nie będę go demontował. I ostatnia sprawa. Podkładki pod sprężyny.... Dawać pod sprężynę czy nad jak w XJ np?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 16 gru 2016, 20:38
przez PiotrR
Opony z tego samego źródła miało kilka aut z tego forum, wszystkie miały znacznie większy rozmiar niż wynikało to z oznakowania.
Sprężyny rozciągnij u kowala albo kup nowe +2'' podkładki nie pracują ,podniesiesz środek ciężkości nie zyskujesz wykrzyżu.
Z drążkami jest sporo roboty bez demontażu dolnego wahacza się nie obejdzie.Warto spróbować robota ta sama jak przy montażu nowych a sporo kasy może zostać w kieszeni.Masz ciężki zderzak i wyciągarkę, u mnie wisi z przodu o 3/4 tego i drążki siadają.Jak w Montereyu podkręcisz za mocno to przód przestanie pracować ,będzie podskakiwał na wybojach i zero wykrzyżu.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 16 gru 2016, 22:38
przez miras7
Drążki skrętne bez problemu się demontuje i montuje bez wyjmowania wahacza czy czegokolwiek. Mi przy wymianie nawet nie chciało się na kanał wjeżdżać tylko się położyłem pod autem i po chwili miałem je na glebie. Po zamontowaniu wyciągarki założyłem drążki od 3.0 (są grubsze o 2mm) i śrubę musiałem wkręcić z 2cm mniej niż na orygimalnych, zeby uzyskać taką samą wysokość zawieszenia. Bighorn Lotus 3.1 automat też ma drążki jak 3.0. Drążki można też bez problemu przełożyć na wieloklinie, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 16 gru 2016, 23:06
przez PiotrR
U mnie dobry młot pomógł, zależy od egzemplarza.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 17 gru 2016, 01:41
przez cherokeexj
czyli szukać drążków od 3.0?

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 17 gru 2016, 14:32
przez Quentil
Większość jeździ na seryjnych. Można oczywiście wymienić na twardsze, przy mocno obciążonym przodzie nie zaszkodzi.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 17 gru 2016, 16:21
przez cherokeexj
Quentil napisał(a):Większość jeździ na seryjnych. Można oczywiście wymienić na twardsze, przy mocno obciążonym przodzie nie zaszkodzi.



No większość jeździ tylko że na moich nie chce się wyżej dźwignąć już a jest jak dla mnie zbyt nisko

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 17 gru 2016, 16:25
przez Quentil
Moim zdaniem siadły lub ktoś źle założył na wieloklinie.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 17 gru 2016, 18:28
przez miras7
cherokeexj napisał(a):
Quentil napisał(a):Większość jeździ na seryjnych. Można oczywiście wymienić na twardsze, przy mocno obciążonym przodzie nie zaszkodzi.



No większość jeździ tylko że na moich nie chce się wyżej dźwignąć już a jest jak dla mnie zbyt nisko


To nie jest dużo roboty - spróbuj na początek przełożyć na wieloklinie. Jak będzie za twardo lub przestnie pracować, albo nawet pęknie, to zawsze zdążysz wymienić.

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 17 gru 2016, 20:47
przez cherokeexj
czyli przełożyć je na wieloklinie i powinien się dźwignąć? O ile ząbków przełożyć? Chcę ze 3-4cm w górę pójść przodem i 6cm tyłem żeby tył był minimalnie wyżej

Re: Zawieszenie Ironman

PostNapisane: 24 cze 2020, 01:12
przez JuchasPL
Odświeżam temat :roll:
W związku z tym, że jedna sprężyna wyzionęła ducha stwierdziłem że założę nowe ironmany +2' , czy to wiąże się z koniecznością założenia nowych amorów z tyłu?

Kolejne pytanie. Jeśli wymieniać amortyzatory to na olejowe czy gazowe ? :?: :?: