Biodiesel

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Biodiesel

Postprzez balthur » 28 paź 2010, 08:25

Czy jeździcie na biodieslu?
Macie jakieś doświadczenia lub wiedzę praktyczną na ten temat?
Słyszałem, że rozpuszcza niektóre uszczelki :cry:
balthur
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 maja 2010, 12:21

Re: Biodiesel

Postprzez urwis1981 » 28 paź 2010, 17:14

Jezdzilem roznymi dieslami na roznym paliwie,co do troopera to moj 3,1 nie jest wybredny,co do BIODIESLA cale lato smigalem na tym, na lato jest super bo tanszy,ale ma swoje wady. Chodzi o to ze teraz temp powietrza to jakies 10stopni i niestety bedzie zimniej,a bio jest duzo gestsze od normalnej ropy i im temperatura jest nizsza tym wtryski gorzej rospylaja i co za tym idzie auto wiecej pali.Latem jezdzilem trooperem na niemal 100%oleju rzepakowym i nigdy nie mialem problemu z uszczelkami pompą itd. Z tego co zauwazylem to bio przestaje sie oplacac gdy temp spadnie ponizej 10stopni i zupelnie sie nie nadaje gdy temp spadnie ponizej 0stopni. W tamtym roku sie tak zalatwilem zalalem BIO i w nocy przywalilo -10.... no i rano zonk. Z ciekawostek jakie sprawdzili moi kumple posiadajacy golfa I 1,6D Chodzi na oleju rzepakowym,przepracowanym oleju silnikowym i oleju transformatorowym ktorego chlopaki maja tyle ze mogli by wogole nie gasic VW :D :D Ja bym sie bal nalac taki ŁOLEJ do troopka.
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: Biodiesel

Postprzez BUNNY_PL » 28 paź 2010, 22:36

bio rozpuszcza uszelki, kumpel lał do vw ale juz nie leje :D

ja swojego nigdy nie skalałem :P
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: Biodiesel

Postprzez urwis1981 » 28 paź 2010, 22:56

W shmelzenwagenie ;) moze zdarzyc sie wszystko,opla 1,7 isuzu lalem BIO od kiedy sie pojawilo ok 3lata i jedyne co sie rozpuscilo to snieg na szybie :D montek ok 2lata fruwania na bio i tez nic... Tyle ze isuzu to klasa sama dla siebie :D
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: Biodiesel

Postprzez rudobrody » 29 paź 2010, 18:20

Radzę mieszać ze zwykłym olejem napędowym. U mnie firma miała kilka nowszych maszyn budowlanych na nowszych silnikach i jak tylko zmienił się operator, wyczuł frytki w spalinach, zaczął lać czysty bio, to kosztowało to 4000eurasów na maszynę. Zdychały pompy. Popytaj starych taksiarzy.
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Biodiesel

Postprzez urwis1981 » 29 paź 2010, 22:01

Starych taksiarzy :D?? Jak bedziesz w PIOTRKOWIE TRYB to zapytaj tych z PKP :D :D Nie zgodze sie z zadnym slowem ze bio cos niszczy jakies uszczelki itd, znam goscia co od kiedy jego ciotka zalozyla smarzalnie frytek leje to co ma pod reka i mercedes 208 jezdzi jezdzi jezdzi zdaje sie ze juz 2mln km trzasnelo i nic,a mercedes zwany potocznie CDI... hmmm nie przejedzie 100tys na naszej ropie i wtryski padaja.Wiec raczej stawial bym na sklad naszej ropy jest do dupu... Zrobimy test-2 balony dla dzieci do jednego naleje bio a do drugiego ropy ciekawe ktory sie rozleci pierwszy.
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: Biodiesel

Postprzez BUNNY_PL » 29 paź 2010, 22:14

Problemy:

* uzyskiwane liczby cetanowe estrów kwasów tłuszczowych nie są wyższe niż w przypadku oleju napędowego co jest spowodowane tlenem w wiązaniu estrowym[potrzebne źródło],
* biodiesel może rozpuszczać uszczelki i przewody wykonane z gumy (naturalnego kauczuku) i niektórych tworzyw sztucznych[potrzebne źródło],
* niektóre właściwości fizyczne (np. lepkość) estrów kwasów tłuszczowych zmieniają się wyraźnie podczas wzrostu temperatury i cecha ta wymagać może dodatkowych chłodnic dla biodiesla - aby faktyczna dawka paliwa podawana przez aparaturę wtryskową była zgodna z dawką założoną (optymalną). (W przypadku oleju napędowego zmiana cech fizycznych podczas pracy silnika nie jest istotna).
* żeluje przy temperaturze -10 °C[potrzebne źródł
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: Biodiesel

Postprzez skiczu » 30 paź 2010, 21:24

Na bioestrze jeździłem przez długi czas Partnerem 1,9D. Z racji tego, że ma wbudowany podgrzewacz paliwa, problematyczne było tylko odpalenie w niskich temperaturach. Chwilę pokaszlał na 3 garach a następnie zaczął regularnie cykać. Jedyna uszczelka jaka mi się "rozpuściła" to uszczelka półosi ale tam chyba nie doszedł bioester. :D. Citroenem C15 również zrobiłem sporo kilosów na tym paliwie. Powodem uszkodzenia silników są same silniki... Zwykła pompa wtryskowa poradzi sobie dużo lepiej z tym co się jej wleje niż pompowtryskiwacz (np nowe VW). Co do ISUZU to nie wiem jakie rozwiązania mają diesle ale chyba w tym tkwi problem...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Biodiesel

Postprzez kalex » 01 lis 2010, 12:24

Po pierwsze różnica w cenie jak dla mnie żadna. Lepiej już jeździć na opale, a przynajmniej taniej.
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: Biodiesel

Postprzez skiczu » 03 lis 2010, 10:02

kalex napisał(a):Po pierwsze różnica w cenie jak dla mnie żadna. Lepiej już jeździć na opale, a przynajmniej taniej.

Kiedyś było lepiej. Jak jeszcze 1L rzepaku kosztował 1,7 zł to zaopatrywałem się w biedro. :) Podobnie było z bio... ale zawsze jak ktoś wywęszy popyt to na tym zarabia...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości