Strona 1 z 3
słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 21:09
przez kura77
Mam pytanie czy wasze sprzęty też tak kiepsko kręcą kołami nie wiem czy jest to normalne czy może coś jest nie tak . Jak widać na filmie jedno koło na tylnej osi stoi całkowicie ta blokada LSD nie powinna w tym momencie zadziałać?? a na przedniej osi jakoś mozolnie to idzie raz jedno raz drugie rzadko dwa na raz
http://www.youtube.com/watch?v=ZeUd1cbEv-0http://www.youtube.com/watch?v=pAOkDw70K_ohttp://www.youtube.com/watch?v=JCpJA5wIpCI
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 21:18
przez croochy
ogólnie to taka jest zasada działania mechanizmu różnicowego, kręci się to koło które ma lżej. Dlatego ja w takich sytuacjach skręcam kierownica lewo prawo
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 21:50
przez tarrin
Powinna. O ile jest sprawna.
Ale przy tych autach to jakbys trafil szostke w lotka.
W moim jakis baran zalal lsd olejem przekladniowym (skrzynie zreszta tez).
Na efekty nie trzeba bylo dlugo czekac
Pozdrawiam.
Tarrin
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 22:38
przez kugel
Nie wiem jakie masz opony , ale mi wyglądały na M/T . Jeśli tak to nie wiem co Cię skłoniło aby na zimę sobie takie kupować
. M/T to chu..... wybór na śnieg i lód ... . Jeżeli masz lsd to prawdo podobnie już się skończyło , rzadko kiedy wytrzymuje dłużej jak 150 k km - sprzęgła do wymiany. Przednie koła kręcą na tyle , na ile im kiepska przyczepność opon pozwala . Nie wielkość , a jakość i przeznaczenie ...
- sie liczy ...W śniegu lepiej AT-ki robią...
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 22:43
przez kura77
zauważcie jak światła przygasają prądu brakuje nie wiem dlaczego wyciągarka zaczęła stawać po kilkunastu sekundach szybkiego ładowania dalej wkręcała. Trochę byłem w obawach środek lasu zima i wielka góra a do tyłu nie było wyjścia woda
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 22:46
przez kugel
A ile masz baterii ? Na samym alternatorze nie pociągniesz..
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 23:03
przez kura77
kugel jakie sprzęgła do wymiany?? bo nie czaje ja mam opony TA KM2 nie kupowałem ich na zime mam je od lata na lato błot sa super i w zimie tez daja rade ale nie na lód i zbity snieg troche śliskie. Ja trochę przesadziłem z tą górką pod sniegiem był piasek nie zamarznięty i auto sie zapadało i tylko modły aby wtciąg dał rade. Zobaczcie to tu lepiej widac wkoncu udało mi sie dodac ten film
http://www.youtube.com/watch?v=JCpJA5wIpCI
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 23:10
przez kura77
dwie baterie po 65 AG około 720A
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 23:28
przez kugel
W przekładni LSD siedzi kilka sprzęgieł tarczowych i jak one się wytrą to wtedy dyfer zachowuje się jak normalny , klasyczny mechanizm różnicowy...
. Co do braku prądu - jaka jest moc silnika w wyciągarce ? Silnik od elektryka potrafi prac ponad 1000 A , co przy aku rozruchowym dającym krótko trwały prąd 750 A ( oczywiście teoretycznie , bo nie spotkałem jeszcze aku , które da tyle co producent napisał ) może objawiać sie brakiem wystarczająco dużego prądu i spadkiem napięcia . Generalnie do wyciągarek powinno się używać oddzielnego aku - najlepiej trakcyjnego o innej charakterystyce rozładowania.
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 23:41
przez croochy
najlepiej takiego któremu nei przeszkadza głębokie rozładowanie
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 23:52
przez kura77
wyciag mam 1300lb pobór mocy jest wielki 100 A bezpiecznik jak inst.podaje poszedł z dymem na ostro działa wiem ze 2x 55A optima zel dały by rade ale jaka kasa na razie blokada ARB to jest potrzebne w takich sytuacjach
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
14 gru 2010, 23:54
przez croochy
są takie sytuacje gdzie ARB Cie nie uratuje a winda tak
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 00:06
przez kugel
Ja w swoim mam dwie Red OPTIMY 55 Ah
. mają "pałera "
i nie boją się głębokiego rozładowania . Dobra bateria przy posiadaniu wciągarki nie powinna być kompromisem... Za to LSD to czysty kompromis
. Nie załatwi tego co załatwia 100% blokada mostu , ale czasem pomaga , chociaż w ciężkim terenie traci swe walory , dobra jest na zimę , na śliskie nawierzchnie, ale w extremie nie pomoże.
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 00:14
przez kura77
baterie masz super raczej ci wystarczają
ja musze jeszce wiele zainwestować i wiele doczytać dlaczego mówisz że ARB w ciężkim terenie lipa TY masz blokady?? do montka nie ma co założyć chyba tylko ARB chyba że sie myle??
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 00:20
przez croochy
LSD to lipa ARB spoko, dwie różne sprawy
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 00:23
przez kugel
Lipa
- myślałem o LSD
. ARB to najlepsze co można do montka - trupka wsadzić
, no i można tym wartość rynkową auta podwoić
. Ja mam w swoim LSD - jeszcze żyje , ale pewnie nie długo trzeba będzie myśleć o wymianie tarczek .
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 00:31
przez croochy
kugel napisał(a):Lipa
- myślałem o LSD
. ARB to najlepsze co można do montka - trupka wsadzić
, no i można tym wartość rynkową auta podwoić
. Ja mam w swoim LSD - jeszcze żyje , ale pewnie nie długo trzeba będzie myśleć o wymianie tarczek .
w porównaniu do ARB to lipa
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 00:38
przez kugel
Jasne że do ARB , Ausie Locker - LSD to tylko namiastka blokady mostu
. W terenie właściwie nie stanowi większej różnicy czy ją masz czy nie . Myślę oczywiście o
TERENIE , a nie terenie
.
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 07:39
przez Wieża30
ale lepiej miec LSD niż go niemieć w terenie ,ja już się przekonałem nie raz i co do niekturych waszych wypowiedzi to myslę że niekturzy z was tylko myślą że mają LSD a tak naprawde niemają , i ganią ten mechanizm ,wiem że tylko auta w najbogatszej wersi miały LSD
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 07:46
przez Wieża30
I lsd działa cały czas nawet wolno jadąc i nie dając gazu więcej momętu idzie na dwa koła . A co niekturzy myślą że LSD się włącza przy ostrum dodaniu gazu
głupota ich rozpiera i mierne pojęcie
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 07:47
przez Wieża30
ja mam i mogę więcej niż inni i nikt mi nie powie że mieć czy nie mieć LSD to to samo a nawet gorzej .
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 11:54
przez kugel
Na pewno
LEPIEJ ! Ale jednak co mechaniczne , to mechaniczne . Wszystkie cierne mechanizmy przenoszenia napędu zużywają się czasem , no i nigdy to nie jest 100% blokady
.
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 12:03
przez Nahen/thor_
a ja jednak wole nie miec LSD bo kiedy miałem to kilka razy podbudowany jej obecnością wpakowałem się w miejsca w które nie powinienem
Mechanik to mechanik, wg mnie LSD jest OK na zimowe warunki itp ale jednak na czymś co przypomina jeszcze drogę a nie bagno czy pustynię
No i podsumowując wybierając między LSD a mechaniczną blokadą wybieram na 100% wyciągarkę z porządną elektryką
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 13:17
przez kugel
Wieża30 napisał(a):I lsd działa cały czas nawet wolno jadąc i nie dając gazu więcej momętu idzie na dwa koła . A co niekturzy myślą że LSD się włącza przy ostrum dodaniu gazu :lol
: głupota ich rozpiera i mierne pojęcie
Tu jest pokazane jak sie ma LSD do pełnej blokady
.
http://www.youtube.com/watch?v=-S2nDDvK ... re=related Bliżej mu zwykłej przekładni niż do ARB
.
Re: słabo kreci kołami pod górę na linie niestety
Napisane:
15 gru 2010, 13:56
przez Wieża30
no chyba logiczne że 100 % blokada to jest coś, ale dobrze mieć i LSD i to bardzo pomaga , i nie porównuj LSD do zwykłego mechanizmu różnicowego ,bo zwykły różnicowy się umywa przy LSD . Chyba lepiej mieć napęd na 3 koła przy załączonym H4 w błocie czy sniegu niż ta sama opcja i niby H4 a ćiągną ci tylko 2 koła jedne z przodu i jedne z tyłu co nie , i poco to wałkować non stop