Strona 1 z 2

Diagnostyka ABS

PostNapisane: 19 gru 2010, 12:30
przez hassan
hej,

nie orientuje się przypadkiem ktoś czy w roczniku 96 będę w stanie zrobić jakimś softem diagnostykę ABSu? Nie chce mi się wydawać tej stówy na interface jeżeli ma się okazać że guzik zdziała ;)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 19 gru 2010, 14:32
przez 8P8C
Tylko oryginalnym TECH1 lub TECH2...niestety


Pozdrawiam..

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 19 gru 2010, 23:30
przez hassan
ehhh....no nic, trudno się mówi :-(
dzięki za info :)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 20 gru 2010, 14:39
przez hassan
dobra, już się kiedyś pytałem, ale mamy nowych użytkowników forum, więc jest szansa że ktoś coś wymyśli ;-)

Sprawa wygląda tak: jak przekroczę prędkość ~98-100 km/h wyłącza mi się ABS. Podłoże, warunki, napędy nie mają najmniejszego znaczenia. Ot, osiągam tą prędkość i kontrolka się zapala. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu jest ok, do czasu oczywiście aż nie przekroczę zadanej prędkości.
Ktoś na forum4x4 rzucił pomysł że to może zaolejenie czujnika - faktycznie uszczelniacz półosi na tylnym moście puszczał oleum, ale już to uszczelniłem, a problem nadal jest :(
Ja już pomysłu nie mam...

...chyba że jakiś kaganiec mam założony ;-)

aha. dawno, dawno temu w necie znalazłem tylko jeden identyczny problem - opisany na itocuk-u, ale tam nikt nie umiał pomóc :-(

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 20 gru 2010, 21:41
przez marcin75m1
Witam ,na początek musiał byś troszkę popracowac ,odkręc koła poczyśc wszystkie czujniki i tarcze zębate z rdzy i błota może trzeba bedzię zdemontowac tarcze hamulcowe ,to tak samemu ,mam techa1 z isuzu ale za dalake mieszkamy od siebie ,pozdrawiam

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 21 gru 2010, 00:00
przez hassan
koronki z przodu były czyszczone przy okazji wymiany tarcz, czujniki też. Tylni lewy czujnik i koronka też były czyszczone. Zarówno "przed" jak i "po" jest tak samo. Została tylko jedna strona - prawy tył, jak będą troszkę bardziej sprzyjające warunki to postaram się wytargać półośkę i sobaczyć co i jak...

Sytuacja jest o tyle dziwna że dzieje się to przy określonej prędkości, no +/- 5 km/h, bez względu na wszystko inne...

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 21 gru 2010, 00:17
przez kugel
Jeżeli mechanicznie jest OK. to może padł któryś czujnik :?: i po przekroczeniu tej magicznej prędkości obrotowej zaczyna się " gubić w liczeniu impulsów " :roll: ?

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 21 gru 2010, 08:56
przez hassan
kugel napisał(a):Jeżeli mechanicznie jest OK. to może padł któryś czujnik :?: i po przekroczeniu tej magicznej prędkości obrotowej zaczyna się " gubić w liczeniu impulsów " :roll: ?


no właśnie jakoś na coś takiego bym stawiał...teraz tylko trzeba dojść który...

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 21 gru 2010, 17:36
przez croochy
ja myślę że źle to interpretujecie

poprostu przy przekroczeniu 80-90 km mruga kontrolka informując że nawet z ABS nie da rady zatrzymać takiego kloca :)21

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 22 gru 2010, 08:49
przez hassan
być tak może :lol:

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 22 gru 2010, 17:09
przez pocieszny
croochy napisał(a):ja myślę że źle to interpretujecie

poprostu przy przekroczeniu 80-90 km mruga kontrolka informując że nawet z ABS nie da rady zatrzymać takiego kloca :)21

Ty po prostu zazdrościsz że innym choć troche działa :)21

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 22 gru 2010, 17:46
przez croochy
wątpliwym jest to co mówisz :)21

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 00:43
przez marcin75m1
Witam ,a nie zaczęło to się dziac po wymianie kół na większe może masz jakieś koło o innym rozmiarze ,nowy bieżnik , ?

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 08:30
przez hassan
marcin75m1 napisał(a):Witam ,a nie zaczęło to się dziac po wymianie kół na większe może masz jakieś koło o innym rozmiarze ,nowy bieżnik , ?


to raczej nie to. W chwili zakupu był na szosowych 245x70x16 (czy jakoś tak) i było to samo. Też mi się zdawało w pierwszej kolejności że to może być to, ale po wymianie na BFG AT 265x75x16 problem nie ustąpił :(

O ile w mieście tak działający (lub nie) ABS to nie problem (po prostu nie przekraczam zadanej prędkości o tyle w trasie jak trza kogoś wyprzedzić to wkurzające :/

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 08:54
przez pocieszny
miałem tak w golfie, po wymianie tarcz na jakieś szity po przekroczeniu 130 badał ABS,
okazało się że wieniec był delikatnie klepnięty i przy takiej prędkości komp sobie nie radził z błędami prędkości kół

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 11:51
przez Wieża30
a poco ten ABS w aucie terenowym , ja go wogle wywaliłem ,i tak tym dziadem sie szybko nie jezdzi ,w błocie to zawsze upieprzone im miej elektryki w tego typu autach tym jepiej i niema co się psuc 8-)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 11:53
przez hassan
po to że to dla mnie głównie dupowóz. W błocie i owszem, przeszkadza, ale w mieście i na trasie cenię go sobie bardzo :)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 12:30
przez pocieszny
w błocie nie przeszkadza :)2
a jak komuś bardzo to jaki problem zrobić pstryczek do wyłączania?
ogólnie ABS w troopku działa fajnie i na drodze przydaje się przy prawie 2 tonowym syfie ;)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 13:17
przez SUPER TROOPER
Poinformujecie mnie jaka jest cena w Polsce lewego , przedniego ABS do rocznika 2000 ? U mnie akurat to kosztuje troszke :roll: .

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 14:58
przez hassan
ja używkę (własnie lewy przód) kupowałem za ca. 150zł.

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 17:47
przez BUNNY_PL
ja też wywaliłem i sobie chwale :D ale niektórzy wolą mieć :)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 21:54
przez Nahen/thor_
A ja poczekam pewnie znając ten model (3.0) sam sie wywali za jakiś czas ;)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 23 gru 2010, 23:24
przez pocieszny
nie był bym taki pewien :)21
Mój od 93 działa bez większych problemów choć czasem żyje własnym życiem :)21
na postoju czasem się włączy skubaniec :)21

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 24 gru 2010, 10:43
przez hassan
pocieszny napisał(a):nie był bym taki pewien :)21
Mój od 93 działa bez większych problemów choć czasem żyje własnym życiem :)21
na postoju czasem się włączy skubaniec :)21


z tego co pamiętam z jakiejś dyskusji (chyba na rajdach) to u Ciebie winny jest zdaje się czujnik przeciążenia znajdujący się w tunelu środkowym :-)

Re: Diagnostyka ABS

PostNapisane: 24 gru 2010, 13:49
przez BUNNY_PL
nie tyle przeciążenia co ruchu :P czujnik mówi abs czy jedzie czy stoi.. Znajduje się pod schowkiem miedzy fotelami.