Strona 1 z 5

Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 18 sty 2009, 17:39
przez BUNNY_PL
Jeśli masz problem z brakiem mocy w aucie, kopceniem czarnym dymem lub po prostu nie chcesz aby bez żadnego celu przegrzewały Ci się cylindry 2 i 3 powinieneś odłączyć recyrkulacje spalin (EGR). Sposób na unicestwienie tego systemu jest bardzo prosty i wygląda jak na poniższych obrazkach. :

Obrazek

To właśnie główne źródło naszego problemu przez te zaworki spaliny wracają z powrotem do silnika. Odkręcamy 4 śruby 12mm śruby na każdym z zaworków.

Obrazek

tak to powinno wyglądać po ich zdjęciu. Czasami te otwory mogą być zapchane więc przeczyszczamy.

Obrazek

używamy tej części jako szablonu do wycięcia 2 podkładek najlepiej stalowych 1-2 mm. Miedź może zachodzić w reakcje a stal nie powinna.

Obrazek

Po wycięciu zakładamy je na blok silnika. I przykręcamy wszystko z powrotem i juz nigdy nie przejmujemy się tym systemem.
Można po jakims czasie sprawdzić stan zaślepek. Powinniście odczuć różnice przed i po zabiegu. Na angielskim forum nikt kto wykonał ta operacje nie zgłaszał żadnych problemów tylko same korzyści. UWAGA to instrukcja do silnika 4JG2 3,1 td silnik 3,0 ze względu na swoja skomplikowaną budowę może róznie na to zareagować. Ale też nie powinno byc problemów.


żródło : http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopi ... egr+valves

Re: EGR

PostNapisane: 16 gru 2010, 20:38
przez seb_81
Witam.Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy montka / troopera wykonywał zaslepienie zaworu EGR - jakie są wady - a jakie zalety.Czy warto ?

Re: EGR

PostNapisane: 16 gru 2010, 20:48
przez BUNNY_PL
Nie ma argumentów przeciw - zaślepić kategorycznie. Gdybym Ci pokazał jaki syf wydłubałem w dolocie 2 i 3 cylindra to byś nie uwierzył. EGR jest systemem EKOLOGICZNYM miał za zadanie jeszcze raz przepalać spaliny i cały syf, który leci w kolektor wydechowy. To był wymóg ekologów. Przez to cylinder 2 i 3 są wiecznie zamulane resztkami oleju itp i może to doprowadzić do ich przegrzewania. Ja zaślepiłem - oczywiście jest różnica ale polecam zaślepić oraz ściągnąć kolektor ssący i wyczyścić z tego syfu.

Re: EGR

PostNapisane: 16 gru 2010, 20:51
przez croochy
ciekawe co sie stanie jak w 3.2 zaślepie

Re: EGR

PostNapisane: 16 gru 2010, 20:55
przez BUNNY_PL
ciężko powiedzieć, macie sonde i całe ustrojstwo. trzeba by poczytac na planetisuzoo.com napewno ktos probował. Mozna zaslepić zobaczyć czy wsyztsko ok ,jak nie to otworzyć ..

Re: EGR

PostNapisane: 16 gru 2010, 21:09
przez croochy
teraz i tak będzie ciekawie, bo wywalam kat'a i zobaczymy co się z sondą będzie działo :twisted:

Re: EGR

PostNapisane: 17 gru 2010, 00:56
przez pocieszny
w 3,2 zaślepienie powoduje zupełne rozregulowanie obrotów biegu jałowego :)21
skokowe działanie gazu (tzw żabka) i ogólną chujnie z grzybnią łącznie wraz ze wzrostem spalania :)21

Re: EGR

PostNapisane: 17 gru 2010, 01:05
przez croochy
testowałeś Ty czy Lolek? :)21

Re: EGR

PostNapisane: 17 gru 2010, 14:44
przez pocieszny
niestety ja :)21
od razu zamontowałem tak jak fabryka przewidziała :)21

Re: EGR

PostNapisane: 17 gru 2010, 19:40
przez croochy
dobrze że uczyniłeś to wcześniej niż ja :)21

Re: EGR

PostNapisane: 18 gru 2010, 14:01
przez pocieszny
podpowiem ci też 2 myk ;)
nie myj syfu z zaworu :)21 zepsujesz

Re: EGR

PostNapisane: 18 gru 2010, 14:52
przez croochy
hahahaha to dobrze wiedzieć :)21

a tak w ogóle miałem ochote zalac specyfik do płukania silników przed wymianą oleum :roll:

Re: EGR

PostNapisane: 18 gru 2010, 17:39
przez pocieszny
zalej :)21 gorzej już nei bedzie ;), a jeśłi miałeś do tej pory 10W40 to w zasadzie nic nie zmieni bo półsyntetyki i tak mają tyle chemi że wypłucze wszystko
BTW u mnie pękłą chłodnica :evil: :evil: dlatego płyn spiernicza w tempie rakietowym :)21

Re: EGR

PostNapisane: 18 gru 2010, 20:42
przez croochy
no właśnie się zastanawiam nad tym śuwaksem, a potem jakiś niby do uszczelnienia.

Jeżeli mogę Cie pocieszyć to mi skraplacz klimy pociekuje :)21

Re: EGR

PostNapisane: 18 gru 2010, 21:47
przez pocieszny
ja rozwiązałem to w inny sposób :)21
jako że nieszczelność jest na samej górze chłodnicy po prostu przestałem dolewać :)21
ze zbiorniczka wywali wszystko w przeciągu 2-3 dni a jak zejdzie poniżej dziurki to już nic nie ubywa :)21


niestety trzeba bedzie to jakoś zaspawać :?

Re: EGR

PostNapisane: 18 gru 2010, 22:25
przez croochy
jajko wbij :)21

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 01:04
przez SUPER TROOPER
Z zóltkiem czy bez ?

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 19:34
przez pocieszny
zdecydowanie z żółtkiem :)2 :)21
widziałęś kiedyś białą jajecznice?? do tego posolić popieprzyć cebulka kiełbaska, palce lizać :)2 :)21
tylko wisko trzeba zblokować, bo z silnika patelnie zdmuchuje i ściąć się dobrze nie chce :)21

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 19:43
przez croochy
z wisko to można nawiew na suszarkę do gaci zrobić :)21

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 20:20
przez pocieszny
w parchu raz tak suszyłem buty :)21 po Mieleckich :)2
skończyło się na kupnie na szybko zamienników za 50 plnów w Biedronce

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 21:15
przez croochy
wisko głodne było? :)21

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 21:19
przez pocieszny
za mocne :)21 wydmuchało buty aż na kolektor :)21

Re: EGR

PostNapisane: 19 gru 2010, 21:27
przez croochy
czyli smażone botki były :)21 :lol:

Re: EGR

PostNapisane: 12 sty 2011, 21:19
przez Grafff
Zaślepiłem u siebie ERG i jestem bardzo zadowolony ,silnik primo po pierwsze :)
zdecydowanie bardziej elastyczny przy niskich obrotach ,primo po drugie :) w okolicy 1900 rpm zdecydowanie czuć jak odpala turbo ,zupełnie inaczej niż na stocku (w okolicy mam podjazd pod górkę przed zabiegiem żeby wyjechać potrzebna była redukcja na 4ty bieg nawet na pustym aucie ,dzisiaj załadowanym bez problemu wyjechałem na 5tce) ,co do spalania to sie nie wypowiadam bo jakieś dwa miechy temu padł mi licznik.Pozdrawiam i polecam

Re: EGR

PostNapisane: 12 sty 2011, 21:40
przez siatkaz
A może mnie ktoś pomoże z tym ustrojstwem. Odkręcilem te cztery śruby (a ciężko było) i dalej nie mogłem tego ruszyć. Są tam śruby jeszcze jakieś od spodu czy tyko tak zapieczone to było?