Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: EGR

Postprzez hassan » 13 sty 2011, 12:45

egr przykręcony jest 2 śrubami (każdy) do kolektora ssącego i dwoma od dołu do rury takiej co nie wiem jak się nazywa :D
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: EGR

Postprzez Grafff » 13 sty 2011, 13:17

Czyli inaczej mówiąc żeby rozebrać to ustrojstwo musisz odkręcić co najmniej 4 nakrętki ze szpilek od strony kolektora i 4 śruby mocujące zawory do" podstawki" (te u mnie były tak zapieczone że zdecydowałem sie odkręcić jeszcze dwie mocujące "podstawkę" do rurki prowadzącej do kolektora wydechowego)
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: EGR

Postprzez siatkaz » 13 sty 2011, 15:21

Ok dzięki. Nstępnym razem musze się lepiej przygotować bo dojście do tych od spodu nie za bardzo.
Lublin Monterey 3.1 long 1992
siatkaz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 25 wrz 2009, 07:57

Re: EGR

Postprzez Maryś » 28 paź 2011, 18:25

Zaślepiłem egr i pierwsze odczucie silnik na wolnych obrotach równiej pracuje i mniej trzęsie :)2
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: EGR

Postprzez Ciplik » 28 paź 2011, 19:14

Maryś Twój monster to 3.1 TD?? Kiedy go zaślepiłeś??
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: EGR

Postprzez Maryś » 28 paź 2011, 19:58

Dzisiaj :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: EGR

Postprzez Ciplik » 28 paź 2011, 20:02

Dzięki za info. Pamiętaj daj znać po jakimś tygodniu jak się zachowuje, czy nie ma problemów :)2
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: EGR

Postprzez Maryś » 28 paź 2011, 20:05

3,1 i naprawdę gdy odpalałem na zimnym i były niskie obroty to telepało całą budę teraz zdziwienie nie telepie aż tak bardzo zobaczymy dalej :D w Alfie 2,4 jtd po zaślepieniu nic nie było czuć ale to inna bajka :D
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: EGR

Postprzez maxmil » 31 paź 2011, 00:08

budowa silnika podobna jest do 2.8 , czy mogę tak samo to zrobić , czy trzeba coś jeszcze zrobić ?
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: EGR

Postprzez Tomkin » 03 lis 2011, 19:06

Ja w kwestii formalnej.Zaworki działają na zasadzie podciśnienia,tak?Więc,czy nie lepiej zaślepić te dwa wężyki,prościej i bez ryzyka urwania zapieczonych śrub.U mnie,tylko czternastoletnim montku urywam co drugą ósemkę.Też kombinuję,jak się do tego zabrać,ale może źle myślę.
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: EGR

Postprzez croochy » 03 lis 2011, 19:59

w swoim 17urawłem tylko śruby od pompy wody, nigdy żadnej innej :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez skiczu » 03 lis 2011, 20:34

Tomkin napisał(a):Ja w kwestii formalnej.Zaworki działają na zasadzie podciśnienia,tak?Więc,czy nie lepiej zaślepić te dwa wężyki,prościej i bez ryzyka urwania zapieczonych śrub.U mnie,tylko czternastoletnim montku urywam co drugą ósemkę.Też kombinuję,jak się do tego zabrać,ale może źle myślę.

Nie ma potrzeby demontażu samego zaworu. Sam w sobie stanowi zaślepkę. Nie wiem jak w nowszych ale w dziadku (2.6) zawór EGR ma jedno wyjście, które po odpaleniu ani nie dmucha ani nie ciągnie. Zostawiłem to wyjście otwarte i silniczek chodzi. Proponuję zrobić to samo...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: EGR

Postprzez Maryś » 03 lis 2011, 21:11

Jak masz egr to zaślepiaj :)2 i zobaczysz ile syfu masz w dolocie :lol:
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: EGR

Postprzez wojtekkk » 03 lis 2011, 21:17

a zawór jest otwarty jak mi się wydaje a podciśnienie dopiero go zamyka-czyli odłączenie wężyków spowoduje udupienie go w pozycji otwartej a nie o to nam chyba chodzi
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: EGR

Postprzez Tomkin » 03 lis 2011, 21:33

Odpalę go jutro na zdjętych wężykach,bo właśnie nie jestem pewien w którą stronę to pracuje
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 03 lis 2011, 21:39

Tomkin napisał(a):Odpalę go jutro na zdjętych wężykach,bo właśnie nie jestem pewien w którą stronę to pracuje

o ile jeszcze pracuje :>
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez Tomkin » 04 lis 2011, 00:40

O ile jeszcze pracuje,a inna sprawa to zasyfiony olej przez to ustrojstwo
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: EGR

Postprzez piotrck » 04 lis 2011, 08:58

Zaslepiać czy nie zaślepiać ? Oto jest pytanie.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: EGR

Postprzez piotrck » 04 lis 2011, 10:56

Czy nie lepiej zaślepić na rurze dolotowej do EGR. Dwie śrubki nie 8. Taki sam efekt.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: EGR

Postprzez Maryś » 07 lis 2011, 19:15

Też się do nich ciężko dostać i rurka od bagnetu oleju przeszkadza ja zaślepiłem na "grzybkach" i i na tej rurce też :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: EGR

Postprzez Ciplik » 10 lis 2011, 12:55

piotrck napisał(a):Czy nie lepiej zaślepić na rurze dolotowej do EGR. Dwie śrubki nie 8. Taki sam efekt.

Zrobiłem tak. Zaślepiłem rurkę w miejscu połączenie z układem wydechowym, tzn tam gdzie są te pospolicie nazywane "portki". Zaślepiłem to 08.11.2011 i teraz poddaję mojego montiego szczegółowej obserwacji. Pierwsze wrażenia po dwóch dniach bez EGR-a - to zupełnie inne autko, teraz wreszcie jeździ i nie kopci.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: EGR

Postprzez urwis1981 » 27 lis 2011, 20:46

Witka. ERG wywalilem u siebie cos kolo 2 lat temu wszystko dziala bez zarzutu. ,ale faktycznie latwiej odpiac przewody z zaworkow i tez nie bedzie ciaglo syfu z wydechu spowrotem do kolektora ssacego. :D pozdro
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: EGR

Postprzez BUNNY_PL » 27 lis 2011, 23:56

to zależy w jakiej pozycji został zawór. Mógł być otwarty i po odpięciu przewodu taki pozostanie. To nie jakiś wyczyn - wyciąć 2 blaszki :)
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: EGR

Postprzez mielo1983 » 03 gru 2011, 12:06

Ja właśnie wyciąłem i rzeczywiście silnik na zimno pracuje równiej,wcześniej po zapaleniu kolebotało nim jak kutrem na Bałtyku :D Teraz jest zdecydowanie lepiej.
3.1 D TURBO INTERCOOLER
mielo1983
 
Posty: 38
Dołączył(a): 09 gru 2010, 15:33

Re: EGR

Postprzez Maryś » 03 gru 2011, 17:22

Tak jak u Mnie :)2
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości