Strona 4 z 5

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 07 sty 2021, 22:03
przez AlekS
Wezmę. Z braku czasu pewnie nie szybko sam bym się za to zabrał.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 07 sty 2021, 23:17
przez Jake
Ok. Numer konta znasz. Przesyłka jakieś 9zł. Wytne Ci je na dniach i dam znac.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 11 sty 2021, 12:14
przez AlekS
W piątek zleciłem przelew. Dzisiaj pewnie do Ciebie dojdzie.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 11 sty 2021, 22:37
przez Jake
Ok, dzieki. Mysle ze wyrobie sie w tym tygodniu.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 14 sty 2021, 22:27
przez Jake
@AlekS: Wyciałem. Jutro wysle.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 14 sty 2021, 22:33
przez AlekS
Spoko! Bez pośpiechu :)

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 21 sty 2021, 00:20
przez Jake
To dobrze! Bo wysłałem dopiero wczoraj. :)

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 26 sty 2021, 17:20
przez AlekS
Dostałem. Czy to jest praca na krótkie popołudnie? Z czym może być problem? Z wątku wynika, że standardowo ze śrubami :D

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 26 sty 2021, 20:15
przez Jake
Tak, bez klopotu. Sciagasz rure na turbinie, odkrecasz intercooler (4 dlugie sruby), zdejmujesz go i masz wszystko jak na widelcu. Najlatwiej jest odkrecic cala rure EGR na raz, 4 sruby mocujace zawory do kolektora dolotowego i 2 mocujace rure do wydechowego. Wtedy schodzi cale. Klucz 12mm. Musisz wyczyscic plaszczyzny styku, zdrapac stare uszczelki i/lub silikon na dolocie i wyszlifowac drobniutkiem papierkiem, nowe uszczelki i zaslepki skladasz na sucho. Na wydechu trzeba wyczyscic rdze, szczotka druciana. Uszczelka fabryczna powinna dac sie odzyskac, mozna dac zamiast niej lub oprocz niej paste do wydechow. Przewody waku przesledzic do zaworkow, zaworki zdemontowac, zlikwidowac trojniki i wszystko poskladac. mozesz przy okazji pojsc krok dalej i zrobic generalnie prucie podcinien (w zaleznosci od preferencji) :) Czas pracy moze 2h na spokojnie i na dokladnie.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 27 sty 2021, 12:53
przez AlekS
Napisz coś więcej o tym kolejnym kroku. Ja laik jestem ale jak mogę coś więcej zrobić bez wielkich prac to chętnie zrobię ten krok.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 27 sty 2021, 13:20
przez miras7
Masz rocznik '93, wiec jeśli nie jesteś ekologiem (a nie jesteś bo wywalasz egr), podciśnienia potrzebujesz tylko do serwa hamulcowego, czyli z pompki z tyłu alternatora gruba rurka do zbiornika na prawym nadkolu itd. Na tejże pompce podciśnienia na alternatorze jest z tyłu wyjście z grubym króćcem (do zbiornika i do serwa) i cienkim. To z tego cienkiego zdejmujesz wężyk i zaślepiasz (króciec na pompce, nie wężyk). Wężyki wywalasz spod maski. Pamiętaj tylko ,ze jest jeden wężyk, który podaje ciśnienie sprzed intercoolera na pompę wtryskową, on musi zostać. Poznasz go bo ma opaski zaciskowe

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 27 sty 2021, 13:37
przez AlekS
A czym najlepiej zaślepić ten króciec?

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 27 sty 2021, 14:08
przez miras7
Np gumowym korkiem odpowietrznika hamulców, lub zostaw kawałek wężyka i wkręć śrubkę, najlepiej aby była częściowo bez gwintu, będzie szczelniej. Tam jest podciśnienie wiec nie wydmucha

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 27 sty 2021, 21:57
przez Jake
miras7 napisał(a):Np gumowym korkiem odpowietrznika hamulców

To sie raczeje nie sprawdzi
miras7 napisał(a):Lub zostaw kawałek wężyka i wkręć śrubkę, najlepiej aby była częściowo bez gwintu, będzie szczelniej. Tam jest podciśnienie wiec nie wydmucha

To działa bardzo dobrze.
Alternatywnie to:
https://allegro.pl/oferta/korek-4mm-zat ... 4291fbf951

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 27 sty 2021, 22:26
przez miras7
Jake napisał(a):
miras7 napisał(a):Np gumowym korkiem odpowietrznika hamulców

To sie raczeje nie sprawdzi

Mam tak u siebie, ale rzeczywiście chyba mam na tym jeszcze opaskę zaciskową, taką jak na wężyku ciśnieniowym do pompy wtryskowej

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 29 sty 2021, 14:57
przez AlekS
BUNNY_PL ściągał i czyścił kolektor dolotowy i widziałem różne filmiki, że tak robią. Myślicie, że warto?

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 29 sty 2021, 22:07
przez Jake
Jesli masz czas i nowa uszczelke pod kolektor to warto.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 09 mar 2021, 16:38
przez AlekS
Mam tą uszczelką pod kolektor dolotowy. Ciężko go wymontować?

I jeszcze dla pewności - nie mogę chyba sobie pozwolić, żeby zedmontować całkiem te zawory EGR i rurę idącą od wydechu? Biorąc pod uwagę nasze prawo muszę chyba zachować pozory, że ten EGR wciąż tam jest. Dobrze myślę?

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 09 mar 2021, 17:34
przez Bobas
Ja mam wszystko ściągnięte i zaślepione ;) nie miałem problemu na przeglądzie ;)

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 09 mar 2021, 18:25
przez miras7
Często ludzie mają takie obawy, że ktoś zobaczy, że nic tam nie ma. Ale kto to ma rozpoznać? Diagnosta? Milicja? Skąd oni będą to wiedzieć? Czy na przeglądzie czy na drodze sprawdzą tylko spaliny. Od początku nie mam zaworków tylko zaślepki a spaliny na przeglądzie były ok.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 09 mar 2021, 21:15
przez Jake
AlekS napisał(a):Mam tą uszczelką pod kolektor dolotowy. Ciężko go wymontować?

I jeszcze dla pewności - nie mogę chyba sobie pozwolić, żeby zedmontować całkiem te zawory EGR i rurę idącą od wydechu? Biorąc pod uwagę nasze prawo muszę chyba zachować pozory, że ten EGR wciąż tam jest. Dobrze myślę?

Zakladajac ze intercooler i dolot juz rozebrales do wycinania EGR to musisz jeszcze odkrecic i zdjac linie wysokiego cisnienia od pompy wtryskowej i wtryskiwaczy - klucz plaski 17. Sam kolektor trzyma sie na 6 srubach i 2 nakretkach. Zdaje sie nasadkowa 14. do jednej sruby masz gorszy dostep ale wystarcza przegub cardana przy nasadce i latwizna. Do Kolektora sa jeszcze przykrecone: bagnet (jedna sruba) i linia wodna (2 sruby) - ten sam klucz. Czas opperacyjny jakies pol godziny.

Co do EGR, wycinaj wszystko, po co wozic zelastwo, poza tym, zaslepki sa zamiast EGR, a nie pomiedzy. Miras dobrze mowi i niby kto ma sie domyslic ze tam cos bylo? My znamy te silniki bo jezdzimi tymi autami, ale na rynku jest setki aut, z czego trooper jest dosc rzadki - nie sposob wszystko spamietac, zaden diagnosta tego nie ogarnie z glowy. Poza tym prawo zobowiazuje Cie do spelniania normy spalin a nie do wozenia EGR pod maska. Pomiar wyjdzie normalny, bo EGR nie jest otwarty caly czas i nawet gdyby byl i dzialal normalnie to w czasie pomiaru (nagrzany silnik) bylby zamkniety.

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 11 kwi 2021, 15:24
przez AlekS
Hej,
Mam 2 pytania.
Trudno wykręcić szpilki z dolotu? Żeby taki był efekt docelowy:
Obrazek
I drugie. Co mogło spowodować taki syf jak poniżej? Sama uszczelka pod dolotem?
Obrazek
A może coś poważnego?

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 11 kwi 2021, 19:26
przez miras7
Szpilki wykręcisz łatwo, nawet mocniejszymi szczypcami.
Ten syf na głowicy i bloku to prawdopodobnie spod pokrywy zaworów. Chociaż w dolocie też spory nagar. Albo już spore przedmuchy z olejem ze skrzyni korbowej, albo turbina wywala olej.
Zabezpiecz czymś króćce paliwowe, bo jeszcze pompa czy wtryski dojdą do listy sprawunków...

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 11 kwi 2021, 20:04
przez Legend
przed taką robotę zawsze silnik traktuję chemią i myję....

Re: Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

PostNapisane: 11 kwi 2021, 20:18
przez AlekS
Z tym myciem to trochę po fakcie. Szkoda, że wcześniej nie pomyślałem.