Centralny zamek

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 01 paź 2012, 13:42

Witam, mam pytanie co do centralnego a konretnie centralki, napisano ,że jest na prawym słupku ale którym????? przednim, przy nogach pasażera, czy środkowy lub tylni? Ma ktoś może fotkę , jak to ustrojstwo powinno wyglądać?
Pozdrawiam Gazia.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez danti » 01 paź 2012, 14:00

Pod nogami pasażera, na słupku za plastikową osłoną.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 01 paź 2012, 16:30

Dziękuję .
Pozdrawiam Gazia.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 02 paź 2012, 08:59

Witam ,a mam pytanie czy jest ktoś w stanie nakreślić w przybliżeniu funkcjonowanie centralanego zamka w montku. Ze schematu i opisu z tabeli podanej na pierwszej stronie wnioskuję ,że 3 przewody służą do uaktywniania zamykania i otwierania , natomiast który z kabli zasila serwomotory zamków (czy jest jeden czy dwa) , czy może jest osobny sterownik od serwomotorów, który otrzymuje sygnał z czarnej skrzyneczki na słupku obok nóg pasażera ( jeśli jest osobna skrzyneczka to gdzie i który kabel podaje na nią sygnał? Czy wie ktoś może czy kabelki od zamków (wkładek) gdzieś się łączą po drodze , czy wszystkie spotykają się w czarnej skrzyneczce?
Pozdrawiam Gazia.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez gumirek » 02 paź 2012, 19:46

Sterowanie centralnym zamkiem - trzeba zdjąć osłonę przypodłogową w prawym przednim rogu. Pod nią jest buzzer, oraz sterownik centralnego zamka. Dwa kable - zielono-żółty otwiera, zielono-czerwony zamyka. Sterowanie masą, czyli masę podajemy przez przekaźniki naszej centralki alarmu (jeden otwiera, drugi zamyka). Schemat powinieneś mieć w instrukcji centralki.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 03 paź 2012, 08:08

Witam, nie mam problemu, z podłączeniem alarmu :). Przestał mi śmigać centralny ( zarówno z alarmu , jak i z kluczyka) i stąd moje pytanie o schemat połączeń zamka centralnego i sterowania serwomotorami zamków. Aktualnie nie jestem pewien czy problem jest po stronie przerwy w kablach dochodzących do centralki czy po stronie wyjścia z centralki zamka do serwomotorów zamków, może jeszcze być problem po stronie zasilania centralki lub sterownika serwomotorów np. nie ma masy lub plusa. Na razie zbieram informacje aby nie rozgrzebać i dopiero kombinować.
Pozdrawiam Gazia.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez gumirek » 03 paź 2012, 17:50

Chyba mam odpowiedni schemat, który może Ci pomóc. Kolory i liczba przewodów wychodzących z modułu centralnego zamka przynajmniej się zgadza, to reszta też powinna. Typuję dwie możliwości: bezpiecznik (na pewno sprawdziłeś) albo uszkodzony moduł centralnego zamka.

DoorLock.jpg
DoorLock.jpg (220.56 KiB) Przeglądane 12417 razy
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 03 paź 2012, 22:14

Dzięki serdeczne za wszelkie informacje i pomoc, w weekend ruszam z miernikiem i sprawdzę najpierw wiązkę pomiędzy drzwiami kierowcy a budą, jako ,że czasem zamek działał poprawnie eliminuję raczej trwałe uszkodzenie sterownika na rzecz przerwy w obwodzie. Jeżeli ktoś może podpowiedzieć które przewody w wiązce drzwi służą do obsługi zamka (za wyjątkiem zielony z czerwonym oraz zielony z żółtym ) gdyż te wykluczam ze względu ,że alarm jest pod nie podpięty i mimo to nie uaktywnia zamka.
Pozdrawiam Gazia.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez gumirek » 04 paź 2012, 20:11

Zasilanie siłowników to 1,25 jasno zielony, i 1,25 jasno zielono / czarny - wszystkie kolory są na schemacie. W zasadzie wszystko sprawdzisz w kostce sterownika i od tego bym zaczął. Moim zdaniem przyczyna nie może być w przetarciu przewodów, bo skoro moduł centralnego masz w kabinie, to w razie przetarcia wiązki w drzwiach, siłowniki w pozostałych drzwiach działałyby bez zarzutu.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Centralny zamek

Postprzez gumirek » 04 paź 2012, 20:48

Sytuacja unieruchomienia centralnego może mieć też miejsce w przypadku zwarcia zielono-żółtego i zielono-czerwonego między sobą lub jednocześnie do masy. Sprawdź omomierzem - jak na pierwszym jest masa, to na drugim masy ma nie być - i odwrotnie. Jak masa występuje na obu to coś gdzieś zwiera i trzeba sprawdzać odłączać kolejno kostki od alarmu, lewych i prawych drzwi przednich, zawężając w ten sposób obszar poszukiwania usterki.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 05 paź 2012, 08:14

Witam , oki , i dziękuję, w weekend ruszam . :)
Pozdrawiam Gazia.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez danti » 05 paź 2012, 10:10

OK pytanie: dałoby się wymienić samą centralkę??
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Centralny zamek

Postprzez wojtekkk » 05 paź 2012, 18:26

spokojnie i bez wysiłku
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Centralny zamek

Postprzez gazia » 05 paź 2012, 19:53

Witam udało się, usterka była w module (czarne pudełko). Okazało się ,że z biegiem lat weszło trochę wilgoci do modułu i jedna ścieżka miała przerwę. Wystarczyło zlutować przerwę i wszystko ruszyło.Swoją drogą moduł w swej budowie jest dość prosty i nawet jakby komuś wysiadł to zwykły elektronik spokojnie go naprawi ( przełącznik tranzystorowy i dwa przekaźniki).
Postaram się załączyć zdjęcia. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Gazia.
Załączniki
SANY0003a.jpg
SANY0003a.jpg (53.2 KiB) Przeglądane 12355 razy
SANY0002a.jpg
SANY0002a.jpg (64.46 KiB) Przeglądane 12355 razy
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Centralny zamek

Postprzez megabac » 19 sty 2018, 10:13

Postanowiłem poszukać przyczyny dlaczego mój centralny nie bangla.

Już wiem :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Opel Monterey 3.2 V6
megabac
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25 lut 2011, 09:02

Re: Centralny zamek

Postprzez Legend » 12 sie 2023, 14:53

małe pytanie.

w moim 93 rok jest anti theft i problem polega na tym, że zamontowałem sterownik do CZ i zamykajac auto uzbraja się anti thef, ale już przy otwarciu z pilota anti theft uruchamia alarm bo nie kuma, ze ktos go otworzyl specjalnie. Widziałem na schemacie, że jest połączony. Jak to wysterować-jak puścić sygnał do anti theft, że jest to celowe otwarcie, a nie włam?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości