Gejzer w chłodnicy

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Gejzer w chłodnicy

Postprzez tarrin » 07 lut 2011, 12:54

Witam.
Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz: przy odkręcaniu kurka chłodnicy płyn wytryskuje jak miniaturowy gejzer. Żeby było śmieszniej, dzieje się tak na wyłączonym silniku, kilkanaście godzin po ostatniej jeździe.
Odkręcałem kurek przy włączonym silniku - płyn wybija, ale nie tak gwałtownie jak za pierwszym razem - ot przelewa się przez krawędź wlewu.
Magik straszy mnie, że to uszczelka pod głowicą. Ale ani nie ubywa płynu, ani tym bardziej nie przybywa oleju (częsty efekt ubywania płynu chłodniczego).
Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z czymś takim? A może jest to jak najbardziej normalny efekt, a magik próbował jelenia upolować?
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Gejzer w chłodnicy

Postprzez forester » 07 lut 2011, 16:24

Witam.
Obawiam się, że magik ma rację. Uszczelka ma przedmuch i spaliny walą do układu chłodzenia.
Miałem taką sytuację w Nivie.
No, chyba że ktoś zna inną przyczynę.
Pozdrawiam.
Były:
NIVA 1,6 (później 1,9 D)
3,1 LTD '95
3,2 RS (lpg) '96
3,1 LTD '94 ... (nie ma to jak czołg)
Na razie bez Monterey'a
ale z Nissanem X-trailem 2,2 D
Avatar użytkownika
forester
 
Posty: 243
Dołączył(a): 18 sty 2011, 00:55
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska

Re: Gejzer w chłodnicy

Postprzez croochy » 07 lut 2011, 16:44

eeh

ciśnienie, róznica temperatur, i naczynia połączone ot cała teoria
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Gejzer w chłodnicy

Postprzez Jozef » 08 lut 2011, 12:27

Cisnienie cisnieniem, ale jesli powodem jest uszczelka to lepiej ja wymienic zanim glowice szlag trafi.
Najlepiej jak sprawdzisz na rozgrzanym i pracujacym silniku czy weze do chlodnicy nie sa napompowane (twarde), powinienes je bez problemu zgniesc dwoma palcami. Jesli trudno je zgniesc to znaczy ze silnik nabija cisnienie do ukladu , a to znaczy ze walnieta uszczelka lub glowica.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Gejzer w chłodnicy

Postprzez max667 » 08 lut 2011, 23:44

A termostat czasem nie jest wyjęty?
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Gejzer w chłodnicy

Postprzez tarrin » 09 lut 2011, 08:45

@forester:
Mam taką cichą nadzieję, że jednak nie. Nie uśmiecha mi się rozmontowywanie silnika.
@croochy:
Takie jest też moje podejrzenie, ale chcę się upewnić. jestem informatykiem, nie mechanikiem, niestety :(. Trochę się od kolegów z forum nauczyłem, ale nadal jestem zieloniutki jak szczypiorek na wiosnę :D
@Jozef:
Dzięki za radę. Sprawdzę, jak tylko będę miał okazję zrobić kilka kilometrów.
@max667:
Szczerze - nie wiem. Ja nic nie kombinowałem w układzie chłodzenia. Ale poszukam i sprawdzę - cholera wie, co ten przeklęty mcGyver mógł jeszcze nakombinować, w instalacji elektrycznej dłubał i konkursowo ją spieprzył, więc chłodzenie może też.

Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Gejzer w chłodnicy

Postprzez tarrin » 10 lut 2011, 08:53

@Jozef:
Węże sprawdzone. Miękkie, da się palcami ścisnąć bez problemu.
Do sprawdzenia został jeszcze termostat i zaworek przy kurku - ten, który odpowiada za współpracę ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości