3,2V6 wariujące obroty

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 17 mar 2011, 09:08

pewnie Niektórzy przeglądają rajdy ale... :)21
otóż mam pewien problemik, na początku był problem z gaśnięciem na wolnych obrotach i falującymi obrotami biegu jałowego, samo przeszło :)21
teraz zaniknęły mi wolne obroty w monciaku, zwykle stoją na wysokości 1800-2000rpm
czasem przy dobrym humorze autka zejdą do 1200-1300 rpm, podczas przyśpieszania (mocnego depnięcia) szrpie autem, przy przyśpieszaniu w okolicach 1600-1800rpm robi się kangurek i można żeby o kiere wybić :)21 noo i spalanie skoczyło jakoś 2 krotnie :)21 przy czym max zanotowane to 42 litry na 100 km :o ciut dużo :)21 , do tego wydaje mi się że silnik nagrzewa się wolniej :/
teraz co zrobiłem: silnik krokowy wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, rozrząd zieniony jakieś 30 tys temu (calutki nowy), świece przewody nowe (z małym przebiegiem),filtry, olej wymieniane niedawno, do tego przy zdjęciu ostatnio klem z silnika na chwile się "poprawiło" (znaczy obroty prawie normalne i trochę mniej szarpało spalanie bez zmian kosmiczne, w granicach 18-19l przy normie u mnie 13,8-14l)
drogie bravo cóż począć? :)21

mam 2 podejrzenia, zwarcie na którymś z kabli na silniku (auto 93r więc mogą się cuda dziać) lub uwalony czujnik temp silnika (ten na silniku pod kolektorami który mówi komputerowi że silnik się nagrzał można wyłączyć ssanie :)21 )
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez skiczu » 17 mar 2011, 09:42

Lub sonda Lambda...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 17 mar 2011, 09:52

w teorii podpięta pod kompa od gazu działa prawidłowo (ale to różnie u gaziarzy jest)
pytanie czy sonda może powodować wzrost obrotów na silniku? i powolne nagrzewanie się auta?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 17 mar 2011, 10:23

Witaj...

Masz instalacje gazowa ?????? sekwencyjna czy II generacji ???
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 17 mar 2011, 10:27

pełna sekwencja z elektronicznym wtryskiem
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 17 mar 2011, 10:41

A przepustnica i silnik krokowy kiedykolwiek byly czyszczone???
Poza tym mozesz odpiac na chwilke akumulator... wtedy sobie zresetujesz bank pamieci sondy ..:)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 17 mar 2011, 12:51

czyszczone przedwczoraj, odpięty aku przywraca obroty "prawie" do normy (są na poziomie 1300 prm o czym pisałem) ale spalanie dalej gigantyczne :/
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 17 mar 2011, 17:18

W takim przypadku jedyne co mi przychodzi do glowy to "lewe powietrze " ...
trzeba by spojrzec czy uszczelka pod kolektorem jest cala... w sumie to tylko kawalek cienkiego papieru:)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 17 mar 2011, 18:49

lewe powietrze zostało wykluczone w 1 kolejności
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez croochy » 17 mar 2011, 20:37

przyjedź do mnie to podmienimy :)21

zabierz Romka i Zbycha to się jeszcze coś wypije 8-)
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 18 mar 2011, 14:19

No coz... koncepcje mi sie skonczyly..:) teraz faktycznie czas na podmianki..\
Warto by jeszcze jakiegos TECHa podlaczyc...
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 18 mar 2011, 15:01

z techem jest o tyle problem że nie ma końcówki w zestawie :)3
o ile sonde lambda można łątwo zmieżyć i wymienić to na przykłąd do czujnika temp silnika trzeba zdejmować kolektor a to już zabawa na dłużej i koszty :?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 18 mar 2011, 16:34

Faktycznie.... czujnik wymienialem przy okazji instalacji gazu.. wiec przy zdjetym kolektorze:P
Ale... mozna sprobowac odpiac czujnik i zaemulowac go jakims rezystorkiem...
Poza tym mozna podmienic TPS i MAP sensor...no i krokowy...bo moze po prostu nie dziala...albo sie przycina...
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 24 mar 2011, 16:55

wczoraj wziąłem się jeszcze raz za sprawdzanie wszystkiego po kolei, wymigane błędy BRAK :)21
kable, świece zmienione, map sensor podmieniony, sonda zmierzona, przepustnica zbadana ;) sprawdzona czy nie blokuje i takie tam,
silniczek krokowy sprawdzony na aucie działa... ale coś mi nie dawało spokoju, zabrałem ciula do gaziarza podpieliśmy pod sprzęt i działa, drugi i 3 raz też... myśle nie to.. ale gazownik zabrał silniczek podpiął na sztywno i podaliśmy napięcie okazało się że raz na jakiś cas krokówka działą w 2 stronę niż powinna :shock: :shock: :shock: silniczek zamówiony idzie będzie w poniedziałek mam nadzieje że to tylko to.... zobaczymy po wymianie

jeszcze jedna dygresja: kable zamówione jako NGK i w pudełku NGK to nie jest NGK, następnym razem kupuje BOSH przynajmniej przychodzi to co zamówione :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 24 mar 2011, 22:21

Ja ostatnio kupilem kable NGK... do Montereya z silnikiem 6VD1 nr kat 2582... w pudelku NGK.... ale kable niestety nie pasowaly :(:(
Swoja droga ciekaw jestem jaki jest numer katalogowy przewodow BOSCHA.. bo ja tego nie moglem w ich katalogu znalezc:(
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 24 mar 2011, 22:47

jeśli są na kablach to sprawdze co mają napisane, bo kupiłem swojego z boszowskimi kablami ;)
dla lajkonika jakim jestem, jakoś wykonania nieporównywalnie lepsza od tego co mam założone teraz :cry:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 28 mar 2011, 10:45

no więc nowy silniczek krokowy siedzi w aucie :)21
obroty 2000-3000rpm :)21
drogie bravo co dalej?? :cry: :cry:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez 8P8C » 28 mar 2011, 15:10

A reset ECU byl???
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 28 mar 2011, 16:48

był
zrobiłem drugi ciut lepiej ale obrotki w granicach 1000-1100 jak postoi jak zwalniam to w granicach 1500-1700
za radą jednego z kolegów z forum rajdów jeszcze potencjometr przepustnicy sprawdze... zobaczymy
w każdym razie już nie szarpie przy przyśpieszaniu ;)
są falujące obroty jeszcze spalania nie znam :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez croochy » 28 mar 2011, 17:55

bynajmniej przy ruszaniu Ci nie zgaśnie :lol:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 29 mar 2011, 00:01

to nie parszywy, tu najwyżej z 2 można ruszyć :)21
w parchu z dowolnego biegu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez croochy » 29 mar 2011, 09:50

ojtam ojtam :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 29 mar 2011, 10:00

niestety obawiam się że spalanie jest na poziomie mało akceptowalnym ;(
ale jeszcze do sprawdzenia kilka bzdet i kalibracja instalacji do nowej krokówki
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez croochy » 29 mar 2011, 16:22

Misiu kolorowy jak sprawdzisz te kapelki przy przepustnicy, to daj znac, ja po weekendzie sprawdze u siebie to porównamy, narazie sie nei dotykam do niego bo jede w trase na weekend i nie chce żeby sięc os zdupczyło :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 3,2V6 wariujące obroty

Postprzez pocieszny » 29 mar 2011, 22:25

nie tytkaj jest dobrze, obroty wolne wróciły...same :)21
za to chwilowo brakuje ssania :)21
i spalanie ciut duże, ale w miare do przyjęcia, zobaczymy jak pojeździ się trochę :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 98 gości

cron