Strona 1 z 1

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 24 kwi 2011, 22:30
przez pocieszny
może Twój problem jest po części związany z moim,
co prawda mam ciut starszy silniczek, ale u mnie przy podobnych objawach padły 2 czujniki
czujnik temperatury powietrza w kolektorze, i czujnik temp silnika, obydwa odpowiadają za mieszankę paliwa którą podaje komp,
u mnie jest mocno za bogata, objawy są podobne, o ile czujnik temp powietrza jest na wierzchu to czujnik temp silnika znajduje się w głowicy pod kolektorem, i trzeba go zrzucić, chyba że dowiesz się które piny odpowiadają za co w kompie wtedy można pomierzyć multimetrem ;)

jeśli masz już OBD to błędy odczyta zwykły komp z programem do opla lub isuzu ;) do dostania na alledrogo, alebo w co 2 warsztacie za pare groszy to zrobią ;)

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 26 kwi 2011, 14:32
przez tahna
Zamień cewki zapłonowe miejscami to sprawdzisz czy nie któraś cewka, a ja poszedłem dalej i przy podobnych objawach wymieniłem cewki z modułem zapłonu(pod cewkami)i jak ręką odjął. Sprawdz też czy jest dobra masa pod tym modułem. Poz

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 26 kwi 2011, 20:32
przez croochy
wysokie obroty ma właśnie dlatego że miał automat. Sterownik podtrzymuje wyższe obroty żeby utrzymac odpowiednie cisnienie oleju w sprzęgle hydrokintycznym.

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 07 kwi 2014, 23:38
przez lucas
Witam
od niedawna mam troopera 3.5v6 z 1998r.
czasem silnik sam wchodzi na obroty tak gdzies do 3 tys. czasem po zdjeciu nogi z gazu nie schodzi z obrotow i zostaje na 4tys. a chwilami chodzi normalnie, swieci sie lampka check engine .
sprawe pewnie by rozwiazal odczyt bledow ale nie mam programu i nie moge znalezc wtyczki zeby zobaczyc co mam kupic. Widzialem na forum zdjecia wtyczek ale mojej nie moge odnalezc w przewodach pod kolumna kier.
Jakiego programu uzywacie, jaka koncowke i moze jakas rade macie?

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 08:10
przez szutam
kolego poszukaj w schowku tam powinna byc musisz zdjąć ta osłonkę płócienna i tam znajdziesz

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 21:15
przez lucas
Hej
Znalazłem 16 pinowe gniazdo pod osłoną tunelu, ale 3 pinowego do samo diagnostyki o którym mowa tutaj http://www.trooper4x4.pl/pliki/Kody_ust ... 1_6VD1.pdf ani śladu, możne ktoś je kiedyś widział a może nie każdy Trupek je ma? Czy ktoś wie czym odczytam kody z tego 16 pinowego gniazda ? Do serwisu nie mogę pojechać bo przegląd mi się skończył.

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 21:45
przez PiotrR
TOD film serwisowy
http://www.youtube.com/watch?v=1qfLAAGkaSI
Pod koniec filmu masz coś o pinach i diagnozowaniu.

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 21:47
przez 8P8C
Nie masz 3 pinowego.. Masz tylko 16 pinowe OBDII . 3 pinowe wystepuje tylko do 95 roku

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 21:58
przez lucas
I wszystko jasne.
Jutro zobaczę czy mi tez tak łatwo pójdzie jak na tym filmiku :)

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 22:47
przez Toni
Witam
U mnie w 3.0 to spinalem piny 4 i 6 wlaczony zaplon i lampka check engeie powinna mrugac a do zlacza dochodzi 3 kable
Tak jest u mnie
Pozdrawiam

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 08 kwi 2014, 23:43
przez lucas
A jak zepnie się złe to co się stanie?

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 09 kwi 2014, 14:27
przez Toni
Witam
Jak zle podpielem to u mnie tylko bezpiecznik padl

Re: problem z silnikiem

PostNapisane: 09 kwi 2014, 22:48
przez lucas
Witam
I nic się nie pokazało. Spróbowałem 4-2, 4-5, 4-6, 4-7 i ( 1-16 -poszło zwarcie ale chyba nic nie padło, więcej z dolnego rzędu nie próbowałem )
1,3 i 8- puste gniazda :(