Strona 1 z 1

Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 27 kwi 2011, 20:26
przez Ciplik
Witam!

Jak w temacie. Problem polega na tym, że jak autko się rozgrzało to wskazówka zatrzymywała się na 3/4 skali, a nawet zaryzykuję stwierdzenie że na 4/5, moim zdaniem to chyba coś nie tak. I tu pierwsze pytanie: jak to wygląda w waszych autkach?

Kolejny dziwny objaw: zimą po włączeniu magicznego przycisku do podgrzewania silnika wskazówka temperatury gwałtownie opadała na zero. Nie przejmowałem się tym ponieważ myślałem że tak ma być i dodatkowo raczej nie musiałem z tego ustrojstwa korzystać.

Obecnie po sprawdzeniu szczelności, nabiciu i odgrzybieniu klimy oraz jak się okazało po podłączeniu sprężarki (była odcięta) wskaźnik pokazuje maksa, nawet jak klima nie jest włączona. W momencie jej uruchomienia w/w wskaźnik zachowuje się podobnie jak przy podgrzewaniu silnika, tzn opada na zero. Natomiast jak sprzęgło od sprężarki się rozłączy to wskazuje mi temp. maksymalną - wskazówka na maksa odchyla się w prawo. I tu rodzi się kolejne pytanie: czy w naszych autkach jest jakieś ustrojstwo, które może być za takie zachowanie odpowiedzialne?

Gostek od klimy stwierdził, że gdzieś musi być jakieś przebicie czy spięcie.

Pozdrawiam

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 28 kwi 2011, 08:08
przez wojtekkk
jak ponad rok bujam manie to wskaźnik temperatury jeszcze nie przekroczył 1/2 skali -ogrzewwanie czy bez ,klima czy bez zawsze ten sam poziom

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 28 kwi 2011, 08:40
przez Ciplik
Dzięki Wojtku.

Przyglądałem się instalacji pod machą i największy bałagan jest w tym miejscu które ilustrują fotki poniżej. Podejrzewam zwarcie gdzieś w tych okolicach. Może ktoś mi napisać co jest czym na tym zdjęciu i czy coś macie przykręcone w punkcie 4. U mnie jest nagwintowana dziura.
Obrazek

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 28 kwi 2011, 10:33
przez hassan
1. wygląda na czujnik temperatury płynu za termostatem (czyli duży obieg), ale do czego te wskazania to nie wiem
2. czujnik od systemu szybkiego dogrzewania silnika (u mnie wkręcona śruba)
3. czujnik temperatury płynu chłodniczego (na zegary - czasem trza przeczyścić jak są błędne wskazania)
4. nie wiem (muszę sprawdzić jak to u mnie jest)

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 29 kwi 2011, 20:39
przez Ciplik
Dzięki za odpowiedź. Dziś udało mi się zrobić jeszcze jedno zdjęcie na którym widać wszystkie trzy czujniki i dodatkowo jeszcze jeden, który dziś odkryłem. Te trzy pierwsze już chyba wiem co i jak ale ten ostatni to co za jeden? Po co aż tyle czujników w jednym miejscu i co to za ustrojstwo do którego są wpięte?
hassan napisał(a):1. wygląda na czujnik temperatury płynu za termostatem (czyli duży obieg), ale do czego te wskazania to nie wiem
...

Może te wskazania są na wiatrak na chłodnicy, co w takim razie z czujnikiem nr. 4 na poniższej fotce?

Obrazek

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 29 kwi 2011, 21:11
przez skiczu
Ten 4 czujnik to prawdopodobnie do załączania wentylatora. Zewrzyj go przez żarówkę to będziesz wiedział.

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 30 kwi 2011, 13:12
przez hassan
przeca w MOntku wiatrak jest na wisku, więc chodzi cały czas :D

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 01 maja 2011, 22:34
przez marcin75m1
4 chyba steruje zaworami egr

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 02 maja 2011, 08:06
przez Ciplik
skiczu napisał(a):... Zewrzyj go przez żarówkę to będziesz wiedział.

Jak na razie nie mogę ich sprawdzić. Na obecną chwilę potwierdziłem przebicie i okazało się, że jest na przewodach pomiędzy tymi czujnikami a kostką która znajduje się pod wyrównawczym do wspomagania.
Istnieje jakiś schemat instalacji elektrycznej do mojego montka? Przeglądałem już pliki do pobrania na naszej stronie ale nic nie znalazłem albo nie potrafię znaleźć.

Re: Problem ze wskazaniami temp. płynu chłodzącego

PostNapisane: 04 maja 2011, 16:50
przez hassan
schematy są w serwisówce Haynesa, na samym końcu - o ile mnie pamięć nie myli :)