Strona 4 z 12

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 14 sty 2010, 12:46
przez croochy
ja chyba kupie te amv, nie jezdze po skałach anie po takim terenie gdzie mógłbym je uszkodzić, a potrzebn ami na to FV wiec ściągniecie z za granicy raczej nie wchodzi w gre

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 14 sty 2010, 16:42
przez Silvestr
Może Wy mi podpowiecie - gdzie można kupić te długie śrubki na imbus, którymi przykręca się ten dekiel z przełącznikiem 4x4 - 4x2? Z tego co pamiętam to chyba są o średnicy 4 mm.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 24 sty 2010, 21:39
przez prędki
witam jestem nowy (prędki)czytałem problem ze sprzęgiełkami mam opla campo i miałem ten sam problem ps.jestem mechanikem.a manualne są troszkę drogawe ale jest na to sposób część zewnętrzna ta z zębatką w wewnątrz trzeba dać do szlifierza ps. magnesówka.i zeszlifować 1mm.ściankę tą co niema zębatki i będą działały bez awaryjnie napeawdę to działa

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 24 sty 2010, 22:14
przez qmulus
pytanie co robisz z autem. mnie tez przerobione automaty do pewnego czasu wystarczaly.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:17
przez prędki
witam po zregenerowaniu wutrzymują mi drugi sezon jazdy w terenie nie narzekam i nie muszę wysiadać zakarzdum razem ale jest jeszcze jedna opcja można kupić most za 500.zł.od montereya z 97r i tam niema automatów tylko jest zapiana półoś

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 26 sty 2010, 22:31
przez croochy
można polemizować czy to lepsze rozwiązanie

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 28 sty 2010, 20:45
przez prędki
witam rozwiąznie lepsze czy nie lesze cena ta sam ale wygodniej j ja jest potrzeba załanczasz w czasie jazdy

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 29 sty 2011, 12:28
przez Ciplik
Pomocy.
Szukam sprzęgiełka manualne przednich piast, ilość nacięć na wieloklinie: 17, 24 a może 28. Spotkałem się z różnymi ilościami tych nacięć i nie wiem które lepsze. Dodatkowo może ktoś ma jakieś dojście do tanich. Linki lub adresy mile widziane :)

Jestem zmuszony do poszukiwań w necie ponieważ u mnie (byłe miasto wojewódzkie) we wszystkich sklepach robią wielkie oczy jak się o to ustrojstwo zapytam. Jest to o tyle dla mnie pilne ponieważ obecnie poruszam się na automacie w prawym kole i manualu w lewym. Naturalnie boję się zapodać 4x4 :(

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 30 sty 2011, 21:56
przez Silvestr
Ostatnio na wokandzie: viewtopic.php?f=40&t=1201
Ale rozejrzyj się za firmami AVM lub Superwinch - te są sprawdzone.
Ilości nacięć to będziesz miał 17 (chodzi o nacięcia na przegubie), zdjęcia poniżej...

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 31 sty 2011, 15:01
przez Ciplik
Dzięki Silvestr za wyczerpującą odpowiedź.
Co do poszukiwań to dziś znalazłem w Piotrkowie fajnego mechaniora i czekam na manuala firmy AISIN. Wstępnie powiedział że może załatwi nówke za około 250 PLN/szt. Dokładniej cenę będę znał dziś wieczorem albo jutro do południa.

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 01 lut 2011, 14:59
przez siatkaz
Ja kupiłem tu. http://www.opony-4x4.pl/osprzet/sprzegielka.html
Możesz zadzownić i się potargować, ja brałem u nich jeszcze opny i miałem spory upust.

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 06 lut 2011, 21:06
przez Ciplik
Niestety ale brak w/w Aisin-ów. Będę musiał kupić AVM-y.

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 07 lut 2011, 22:12
przez Silvestr
AVM :)2

Re: Sprzęgiełka

PostNapisane: 14 lut 2011, 12:44
przez danti
siatkaz napisał(a):Ja kupiłem tu. http://www.opony-4x4.pl/osprzet/sprzegielka.html
Możesz zadzownić i się potargować, ja brałem u nich jeszcze opny i miałem spory upust.


Nie chcą się targować o oponki 255/85/16 BFG :) stała cena 630zł/szt.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 mar 2011, 16:21
przez wrotki
prędki napisał(a):witam jestem nowy (prędki)czytałem problem ze sprzęgiełkami mam opla campo i miałem ten sam problem ps.jestem mechanikiem.a manualne są troszkę drogawe ale jest na to sposób część zewnętrzna ta z zębatką w wewnątrz trzeba dać do szlifierza ps. magnesówka.i zeszlifować 1mm.ściankę tą co niema zębatki i będą działały bez awaryjnie naprawdę to działa

mam prośbę, rozpisz to bardziej tak na nuty dla amatora.
prędki napisał(a):witam po zregenerowaniu wytrzymują mi drugi sezon jazdy w terenie nie narzekam i nie muszę wysiadać za każdym razem ale jest jeszcze jedna opcja można kupić most za 500.zł.od Montereya z 97r i tam niema automatów tylko jest zapina półoś
mam Campo '97 3,1TD, sadzisz że taka wymiana mostu to gruba zabawa, dla garażowego "szpenia"?

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 mar 2011, 17:49
przez croochy
narobic sie trzeba

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 mar 2011, 19:29
przez wrotki
...a wał napędowy trzeba będzie dopasować, czy zmieści się ten sam?

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 mar 2011, 20:15
przez croochy
powinien spasować, ale nie dam sobie ręki obciąć

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 lip 2011, 22:03
przez Regan
Moje skończyły tak,
HPIM5691.jpg
HPIM5691.jpg (219.5 KiB) Przeglądane 23382 razy
ale dzięki podpowiedzi Sergiusza już mam te
HPIM5692.jpg
HPIM5692.jpg (224.19 KiB) Przeglądane 23382 razy
i to co ciekawe za cenę tych co miałem. I jeszcze mała zagadka: czym się różni SUPERWINCH od AVM? Ja wiem.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 lip 2011, 22:14
przez Silvestr
Regan napisał(a):czym się różni SUPERWINCH od AVM? Ja wiem.

Nazwą :)21

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 25 paź 2011, 16:28
przez mikusien
Wiatm!
Prosze mi wtłumaczyc jak dzialaja i jak oblugiwac sie sprzegielkami manualnymi bo mam automaty i niewiem czy zmieniac.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 25 paź 2011, 17:01
przez wojtekkk
róznica taka że przy automatach nie wysiadasz z auta- zatrzymujesz sie ,wbijasz 4 h i jedziesz dalej-mozesz nawet przy niewielkiej predkosci (bez koniecvznosci stawania) wrócić na 2h czy potem znowu na 4h. Oczywiscie przedni dyfer nawet na 2h cały czas pracuje ale mozesz byc spokojny że na twardym nic nie urwiesz.i mozesz sobie tak zmieniac az do momentu kiedy nie nadasz sprzęgiełom odwrotnego kierunku w pozycji 2h bo potem znów trzeba stanąc.
mauale zaś-stajesz, przekręcasz własna ręką sprzęgiełka na 4x4 ewentualnie lock (w zalezności od modelu), wsiadasz do auta i robisz co chcesz 4h,4l,2h -przód jest cały czas spięty
Wiec różnica jest na tym że musisz wyśiąść z auta ale najwieksza różnica jest na skuteczności-w manualach zdecydowanie wyższa. Automaty sie wypracowują (blaszki) i z czasem pod obciażeniem przepuszczają a to nic innego jak chwilowa utrata przodu, dodatkowo dochodzi do szarpnięc a wtedy łatwiej cos zmielic. osobiscie nie chciałbym wchodzić na pion z niepewnym automatem

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 25 paź 2011, 17:16
przez mikusien
Oł jeee :) Wreszcie sie czegos dowiedzialem. Jak niedawno nabylem auto, pojechalem na przejezke na pobliskie lipnej zwirowni :| , byl baaaardzo stromy podjazd. Zapiaalem reduktor, dwojka i heja. I wlasnie wtedy uslyszalem dziwne stuki i jakby cos przepuszczalo przy jezdzie na wprost pod gorke.Teraz nastepny komplet pytan :D 1. rozumuje ze przy duzym obciazeniu cos stuka to sprzegielko? 2.Jak bede mial moze manuale to nie doswiatrze zuzycia tak jak w automatach? 3. Czy na zapietych manualach mozna w czasie jazdy przelanaczac lewar 2h i 4h 4. Czy na rozpietych manualach moge zapiac reduktor i miec 2L? Pozdrawiam i dziekuje.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 25 paź 2011, 18:50
przez wojtekkk
ad3.-mozna
ad4-mozna

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 26 paź 2011, 10:37
przez mikusien
Nie bedzie problemu z przełanczaniem napedow? jak manuale zajda z wierzchu blotem albo piachem? Niebedzie z tym problemu?