dylemat przy wyborze monterey

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

dylemat przy wyborze monterey

Postprzez ironman » 30 lip 2011, 20:38

Witam wszystkich forumowiczów, od pewnego czasu chodzi mi po głowie kupno opla Monterey z lat 94-98, wersja 5d ze względu na to iż powiększy mi sie niedługo rodzinka :)21 , na chwile obecną mam czirokeza 4.0, ale potrzebne jest mi bardziej cywilne autko i większe, wiec mój wybór padł właśnie na ten model, prawdopodobnie pozostane przy benzynce, 3,2 v6 powinno starczyć, nie bede zadawał głupich pytań o spalanie - bo mój chero lubi wypić i juz sie przyzwyczaiłem do takiego stanu rzeczy,
chodzi mi o awaryjność tych modeli:
-co możecie powiedzieć o silnikach 3.2 v6,jak one na gazie chodzą? bo dizelek jakoś do mnie nie przemawia :|
- jak jest ze skrzyniami- automat mam teraz i chciałbym przy automacie pozostać-chodzi mi o awaryjność...
-jak blachy w tym aucie? mocno ruda trawi?
-jak z napedami 4x4?
-czy istnieją jakieś strony z manualami, linki z opisami itp?
-jak z awaryjnością tych aut?
-czy jest to skomplikowane technicznie auto? w końcu to japoniec,
-na co zwracać uwagę przy kupnie ???
Przewertowałem już całe forum ale głodny jestem wiedzy, no i wiecie jak to jest jak zassiesz raz to...... :D
autko będzie używane głównie w mieście, czasem trasa i teren,
Będę wdzięczny za wszelakie spostrzeżenia i dane odnośnie w.w modelu
ironman
 

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez croochy » 31 lip 2011, 14:57

Rakieta, dobrze toleruje gaz, z liftem na mt 32 pali mi 15l beny przy butowaniu w miescie
Skrzynie - asin
Blacha ocynk
RWD z dopinanym na stale przodem
Tak np ta strona
Mniejsza niz porownywalne auta z rocznikow
Proste jak drut o ile ogarniasz co nieco

Fajny dupowoz.
Zwracac uwage na ramke tylnych drzwi, mocowania zderzaka, belka ramy pod chlodnica, sporadyczne modele (pozdro Lukasz :)21 ) tylna czesc ramy. Auta bogato wyposazone, raczej bezawaryjne, w teren sie nie nadaje, chociaz zaraz mnie tu zakrzycza ze sie nadaje. W moim wydaniu sie nie nadaje. Dupowoz na codzien i wycieczkowoz jak najbardziej
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez hassan » 31 lip 2011, 16:16

croochy napisał(a):w teren sie nie nadaje, chociaz zaraz mnie tu zakrzycza ze sie nadaje. W moim wydaniu sie nie nadaje. Dupowoz na codzien i wycieczkowoz jak najbardziej


zależy kto co rozumie przez "teren" ;)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez danti » 31 lip 2011, 22:13

na 1 auto w teren się nadaje, poźniej czegoś brakuje...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez croochy » 31 lip 2011, 22:21

jednak doszedłeś do tego o czym wcześniej jak mówiłem to nie wierzyłeś :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez uff » 01 sie 2011, 05:23

Auto idealnie nadaje się na bazę pod piękną wyprawówkę (wersja długa), gdzie świetne (jak na tak duże auto ) właściwości terenowe połączone są z wygodą, luksusem i dobrze zestrojonym zawieszeniem. W ciężki teren, na rajdy przeprawowe nie nadaje się (tam powalczyć najłatwiej Samurajem, który jest strasznie małym i mało komfortowym autem), lecz wszystkie rajdy turystyczne, te bliskie i dalekie wyprawy stoją otworem przed tobą :), a Samurai przy Monterey'u to breloczek do kluczyków a nie auto :)21
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez danti » 01 sie 2011, 12:33

croochy napisał(a):jednak doszedłeś do tego o czym wcześniej jak mówiłem to nie wierzyłeś :)21


Byłem młody i głupi, ale po weekendzie, na którym widziałem co parchy Franca i Pociesznego robiły, to jakoś mnie natchneło, że Monty to zajebiste autko do relaksu a nie do walki. chociaż dopóki ma 4 koła na glebie i prześwit pod brzuchem, to daje rade.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez croochy » 01 sie 2011, 12:56

a nie mówiłem
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez danti » 01 sie 2011, 13:25

Mówiłeś mówiłeś:)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez uff » 01 sie 2011, 14:04

To jeszcze wam powiem prawdę rajdową do której i tak kiedyś sami dojdziecie :)21 .
W ciężkim terenie najtańszym kosztem tylko Samuraie robią dobrą robotę :)21 , załączam filmik z wyczynami franca Samuraiem z mostami Toyoty:
http://www.youtube.com/watch?v=gSWGVdcB6lY&feature=player_embedded
(najciekawsze zaczyna się przy 3:00)
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez skiczu » 01 sie 2011, 21:07

Dlatego lubię mojego Troopka za to, że mogę wsadzić w niego rodzinkę i czasami wkomponować się w teren :D
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez danti » 02 sie 2011, 01:13

Monty to zajeb_iste auto. I tej wersji nie zmienię, wygoda i funkcjonalność ogromna, silniki. z wyjątkiem 3.0, nie do zajechania. I jeśli ktoś chce sobie pojeździć rekreacyjnie, z rodziną przyjaciółmi psem kotem i rybkami to zapakuje wszystkich razem. Na bazę do walki o medale w rajdach to lepiej poszukać innego auta. Najlepiej mieć dwa auta: Monta do eskapad, i coś innego według gustu do taplania się w blocie.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez pocieszny » 02 sie 2011, 02:41

jak tak dalej będziecie rozprawiać to dojdziecie to stanu że trzeba mieć co najmniej 4 terenówki i 20 arów na trzymanie tego syfu koło domu :)21
każde auto do terenu jest dobre pod warunkiem że zna się jego ograniczenia, jedne są lekkie, inne niezajebliwe a inne komfortowe i ergonomiczne
monciak to kombinacja ostatniego z odrobiną przedostatniego :)21 dobre auto w teren rekreacyjny ale do błota po klamki się nie nadaje, choć po kilku zmianach konstrukcyjnych robił by wyśmienicie :)2
teraz pytanie kto wie jaką szerokości i wagę mają kompletne mosty z "G"lendy i czemu SAS jest lżejszy niż IFS isuzu :)21 no i w takiej komplementacji monciak ma juz tylko 1 wadę, brak N na reduktorze :evil:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez Grafff » 02 sie 2011, 18:50

Zawsze mnie ciekawiło po co jest pozycja N na reduktorze ,(w automacie rozumiem , można holować) a inne zastosowania ?
Kupując należy zwrócić uwagę na dolną ramkę bocznych szyb bagażnika w obu generacjach troopera słabe miejsce .
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez ironman » 02 sie 2011, 20:17

[quote="Grafff"]Zawsze mnie ciekawiło po co jest pozycja N na reduktorze ,(w automacie rozumiem , można holować) a inne zastosowania ?
no nawet na N na skrzyni automatycznej nie poholujesz- trzeba rozpiąć reduktor -czyli wrzucić N na reduktorze
dopiero wtedy mozemy bezpiecznie holować auto- bo napędy nie będą przekazywać momentu na skrzynie
ironman
 

Re: dylemat przy wyborze monterey

Postprzez pocieszny » 02 sie 2011, 21:22

odpowiedź prosta jest jak cep :)21
możliwość zmotania mechanicznej wyciągarki :)2 bez N nie ma sensu :roll: :|
w montku można wyraźnie wyczuć gdzie się reduktor rozłącza, ale to nie wystarczy :)3
poza tym luz ma wiele przydatnych zastosowań w zimie i w terenie :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości

cron