Strona 1 z 1
Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
15 wrz 2011, 23:21
przez zbir
Witam wszystkich od 2 tygodni jestem nie posiadaczem opla frontery, tylko Montereya 3.1td rok 93 przebieg 202 tys. km.
Na początek wymiana jednego z dwóch akumulatorów, cztery dni palił elegancko a po wizycie u mechanika celem wymiany oleju, przegóbu, uszczelnienia pompy wtryskowej(mały wyciek) zaczoł rozładowywać sie akumulator po godzinie od ładowania, mechanik twierdzi że ten drugi nie wymieniany robi zwarcie i rozladowuje ten nowy. Następny problem: o ile doczytałem to oleju do silnika wchodzi 6.5litry, to u mnie po nalania 6litrów jest na bagnecie pełny stan.
I jeszcze jedna sprawa jesli ktoś mógłby zerknąć u siebie gdzie jest podłączony wężyk nie wiem chyba to podciśnienie ten co jest u góry pompy wtryskowej nad zaworkami egr. Dzięki za pomoc.
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
16 wrz 2011, 17:41
przez wojtekkk
przebieg to skromny jak na pełnolatka.
to ze oleum weszło 6 a nie 6,5 to nie bierz do bani-sprawdź za dzień (do cna i tak nigdy nie zleci)
akumulatory jak zmieniac to dwa i to na dwa o identycznych parametrach (2X55ah wystarczy z pradem po jakieś 450kazdy)
wezyków w tej chwili nie sprawdze bo ma jakieś 200metrów do montka a to zdecydowanie za daleko
-jak nikt nie odpisze to lukne jutro
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
16 wrz 2011, 18:43
przez danti
wojtekkk napisał(a):wezyków w tej chwili nie sprawdze bo ma jakieś 200metrów do montka a to zdecydowanie za daleko
Leniwiec;) postaw mu piwko na montku to poleci
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
17 wrz 2011, 22:19
przez zbir
Dzieki za odzew. Wczoraj odebrałem od mechanika ten akumulator z tym zwarciem spier.... regulator w alternatorze czyli+ 100zł i jest ok
Olej przy mnie spuszczany nie wysysany wiec mysle ze ta rozbieżność to chyba coś nie tam z bagnetem. Przebieg może nie za duzy ale raczej pewny bo samochód z moje bliskej okolicy, pierwszy własciciel samochód użytkowny do polowań, lecz bardzo zaniedbany. KOLEGO bardzo bym był wdzieczny z sprawdzenie tych podciśnień.
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
18 wrz 2011, 09:27
przez wojtekkk
I jeszcze jedna sprawa jesli ktoś mógłby zerknąć u siebie gdzie jest podłączony wężyk nie wiem chyba to podciśnienie ten co jest u góry pompy wtryskowej nad zaworkami eg
-nad zaworkami egr u mnie jest juz tylko maska. wydaje mi sie że chodzi ci o przewód który idzie do przepustnicy turba ale pewniej będzie jak wstawisz fotke poglądową z zaznaczonym konkretnie miejscem
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
18 wrz 2011, 12:25
przez zbir
Chodzi mi o to miejsce pod zaworkami egr a u góry pompy wtryskowej, jak odkręciłem to miejce z tym kruccem na przewodzik podciśnienia (4 śrubki z góry) to ukazała się tam jakaś mebrana. Zerknijcie u siebie jak ktoś może, stawiam piwko.
- 1.JPG (163.05 KiB) Przeglądane 8763 razy
- 1.JPG (163.05 KiB) Przeglądane 8763 razy
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
18 wrz 2011, 14:29
przez mariojura
Witam również. Coś mi się wydaje, że rozkręciłeś element który zwiększa dawkę paliwa. Połączony był zapewne gdzieś w okolicach turbiny lub z interkulerem (tak jest w staruszku kanciaku). Jeżeli to jest to co myślę to montek nie jest chyba zbyt żwawy. W końcu do dmuchającej turbiny potrzeba jeszcze większą dawkę paliwa. Jeśli wyjąłeś tą membranę i nie zwróciłeś uwagi jak była założona to mogłeś też zmienić dawkę paliwa.
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
18 wrz 2011, 18:19
przez wojtekkk
tak jak pisałem-albo ta metalowa puszeczka z dźwigienka przy turbinie albo interculer w okolicy tego pierwszego-oba przewody ida czołem silnika za paskami od pompy więc nie chce zgadywać -ale po tej wypowiedzi jestes prawie w domu-zobacz czy z drugiej strony silnika masz 2 te przewody wetkniete-zaraz pójde to bedę pewny czy inter czy turbo
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
18 wrz 2011, 18:35
przez wojtekkk
no dobra byłem przed chwilą i tak jak powiedziane -czyli puszka i inter (dolny lewy narożnik delikatnie pod spodem)....-oba wejście praktycznie obok siebie- jeden idzie własnie od pompy drugi od elektrozaworków przy puszcze od filtra. Który jest który to cholera wie bo jak przed chwilą pisałem oba ida razem i wizualnie nie da sie prześledzić całej ich drogi bo są chwilowo zakryte. Spróbuj wiec od drugiej strony bo moze któryś jest podłączony. jak nie dojdziesz to sprawdze u siebie powietrzem ale to nie dziś bo niedziela i spręzarki sie nie włacza
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
18 wrz 2011, 20:55
przez zbir
Dzięki kolego za ogrom informacij to już jest krok naprzód, jutro bende sprawdzał twoje info. Troszke się boje bo ja tam dookoła turbiny sprawdzałem i chyba wszysto było podłączone mam nadzieje że czegoś nie zauważyłem bo jak pomyśle że ktoś coś tam namieszał z tymi przewodzikami to .....
Tak mi się wydawało że montek jakiś leniwy jak na swą pojemność.
A oto moja fura.
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
19 wrz 2011, 18:12
przez wojtekkk
obawiam sie ze jednak bedę musiał zrobić fotki ale jak to Danti wspomniał leniwiec jestem i wolałbym bys sobie poradził- oczywiście jak bedzie potrzeba to juz postrykam
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
20 wrz 2011, 07:21
przez zbir
Witam Kolego. Prubowałem sOBie poradzić i tak przy turbie i interculerze mam 2 wężyki podłączone , ten od intera idzie bezpośrednio na drugą strone do elektrozaworków, a ten od turbo zaraz za chwile ma trójnik i jeden idzie na dół do wacumpompy a drugi z tego trójnika idzid już na drógą strone też do elektrozaworków ale już do drugich i zaraz przed nim znowu czwurnik i tam jeszcze jedne elektrozaworki a od nich już do zaworów egr. Dodam że wszystkie krucce na tych elektrozaw. są gdzieś podłączone nie mam wolnego. A ty kolego też masz 3szt tych elektrozaw. tu koło filtra paliwa.
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
23 wrz 2011, 08:34
przez marcin75m1
Ten wężyk z interculera powinien byc podłączony własnie do pompy ,wraz z zwiększaniem się ciśnienia w układzie dolotowym ciśnienie naciska na membrane i trzpień idzie na dół i zwiększa dawkę .
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
23 wrz 2011, 08:43
przez tarrin
A do elektrozaworów na obudowie filtra powietrza idzie podciśnienie z kompresora przy alternatorze (A jak masz wybieraki to na wysokości filtra paliwa jest dodatkowy trójnik doprowadzający podciśnienie do elektrozaworów na przednim moście).
Tarrin
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
23 wrz 2011, 17:45
przez wojtekkk
i są faktycznie 3 na tej puszce- 2 jeden nad drugim i 3 troszke obok w pionie.
moim skromnym zdaniem dorwij takiego montka w okolicy do spraw podglądowych i zrób jak należy
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
27 wrz 2011, 10:54
przez zbir
Witam. Odalazłem wreszcie te brakujące konie w Montku ale niestety nie wiem czy wszystke bo niewiem czy jeszcze wszystko mam dobrze podłączone. Znalazłem w okolicy podobny samochod ale nie do końca ponieważ on ma przód załanczany podciśnieniowo a ja nie, i z tąd moje kolejne pytanie czy u was idzie jeszcze jakiś dodatkowy przewodzik do pompy wrtyskowej oprócz tego co idzie bezpośrednio z interculera, bo właśnie w tamtym Montku idzie od elektrozaworu tego dwoma kruccami gdzieś na dół z tyłu pompy wtryskowej .
Jeszcze jedno pytanie: czy z powodu złych podpiętych podciśnień mogą być nieraz wolne obroty w granica 1300obr./min. dodam jeszcze że to mi się dzieje tylko rano jak jade do pracy ok 10km po mieście, a po południu jak wracam to jest ok, nie wiem a może na to wpływ niższa temeratura powietrza rano, może jakieś ssanie... Pomocy.
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
22 sty 2013, 12:40
przez klf4x4
Witam wszystkich użytkowników 4x4
Mam pytanko odnośnie podciśnień do opla Montereya z silnikiem 3.1 tdi isuzu ktoś kiedyś robił remont silnika ale go nie dokończył poskładałem głowice itd ale nie mogę dogadać sie z podciśnieniem może ma ktoś taki schemat proszę o pomoc z góry dzięki i pozdrawiam MICHAŁ
Re: Kilka pytań odnośnie Montka 3.1td
Napisane:
23 sty 2013, 22:21
przez piotrck
przerabiałem juz to spójrz może ci pomoże
viewtopic.php?f=4&t=1845