Przeróbki i szpej terenowy - dyskusje

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Przeróbka Monty

Postprzez miras7 » 12 lut 2015, 23:06

http://www.elast-pol.pl/index.php/podkl ... frontera-b
Z Frontery B są 3;4 i 5cm. Pasują. 6mm to trochę mało... :roll:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeróbka Monty

Postprzez maciek85 » 13 lut 2015, 12:51

o to mi chodziło, dzięki
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 27 kwi 2015, 07:27

po małych perypetiach z zawieszeniem ( pękła mi sprężyna w Albanii i złożyłem reklamacje którą przyjęto, za jedną sprężynę przysłano 2szt +4cm i +100kg) i wreszcie to jest to czego potrzebowałem , zobaczymy jak się będą sprawować jak będzie auto załadowane ale teraz na pusto jezdzi się OK
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez GoralHC » 05 sie 2017, 10:52

Odświerzę temat, mamy 2017 rok, większe doßwiadczenie i takie tam. Które amory byście teraz polecili. Zastanawiam się nad Lovells lub IM bo dystrybutora mam w miarę blisko. Jazda w terenie i raz w roku jakiś wyjazd bo na co dzień jest Panda.
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 06 sie 2017, 16:15

Dobinsons zrobiłem już na nich 50 tys
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez PiotrR » 06 sie 2017, 17:14

IM mocno przereklamowane.
Dobinsons dla mnie ciut za męki do turystyki, ale to subiektywne odczucie. Od roku katuje w terenie na tyle, wytrzymują i ładny wykrzyż dają.
Z przodu mam Monroe dwustronnego działania jest więcej niż ok.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Przeróbka Monty

Postprzez GoralHC » 06 sie 2017, 22:28

Na Lovells ktoś jeździ?
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Przeróbka Monty

Postprzez GoralHC » 06 sie 2017, 22:32

O Dobinsons wiele pozytywnych słów czytałem.
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 26 sie 2018, 15:52

Patrząc z perspektywy czasu.
Temat założyłem x lat temu i od tego czasu auto mocno ewoluowało.
Padł mi drążek stabilizatora na wakacjach w górach, dobiłem powietrze w poduszkach w sprężynach . Zero różnicy w prowadzeniu. Mega jestem zadowolony z tych poduch .
Z doświadczenia własnego widzę że w naszych autach nie trzeba wiele zmieniać by było dobrym autem wyprawowym.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez PiotrR » 26 sie 2018, 22:50

Szkoda że po wydaniu zyliona się o tym dowiadujemy :)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 27 sie 2018, 06:26

Wiedza kosztuje. Ale patrząc na pierwsze moje posty i co chciałem przerobić w Montym ......a co w rzeczywistości przerobiłem. Nie jest tak źle.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 27 sie 2018, 11:00

przecież to fakt z dawien dawna znany,
żeby trooper był fajnym autem wyprawowym podnosimy 2-3cm na budzie wsadzamy 265x75R16 na seryjnej feldze i cieszymy się fajnym bezawaryjnym autem :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Jake » 27 sie 2018, 12:32

pocieszny napisał(a):przecież to fakt z dawien dawna znany,
żeby trooper był fajnym autem wyprawowym podnosimy 2-3cm na budzie wsadzamy 265x75R16 na seryjnej feldze i cieszymy się fajnym bezawaryjnym autem :)2

Podnoszenie na budzie jest bez sensu. Stanowczo lepiej zrobic 2" liftu na zawieszeniu. Poza tym do 265/75/R16 nie potrzeba body liftu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeróbka Monty

Postprzez kupricz » 27 sie 2018, 14:18

Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):przecież to fakt z dawien dawna znany,
żeby trooper był fajnym autem wyprawowym podnosimy 2-3cm na budzie wsadzamy 265x75R16 na seryjnej feldze i cieszymy się fajnym bezawaryjnym autem :)2

Podnoszenie na budzie jest bez sensu. Stanowczo lepiej zrobic 2" liftu na zawieszeniu. Poza tym do 265/75/R16 nie potrzeba body liftu.

Czemu bez sensu, można większe koła wsadzić jeśli auto służy tylko do orania pola ;)
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 27 sie 2018, 15:41

Jake wymień zalety liftu na sprężynie i drążkach, których nie posiada lift budy
ja Ci odpisze zalety liftu budy Vs spręzyny/drążka ;) i uwież mi więcej zalet w jeździe wyprawowej ma delikatny lift budy ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez kupricz » 27 sie 2018, 16:23

pocieszny napisał(a):Jake wymień zalety liftu na sprężynie i drążkach, których nie posiada lift budy
ja Ci odpisze zalety liftu budy Vs spręzyny/drążka ;) i uwież mi więcej zalet w jeździe wyprawowej ma delikatny lift budy ;)

Półosie przód, bez liftu na zawieszeniu maja lżej :) ramę nawet łatwiej umyć z błotka jak jest prześwit wiedzy między buda
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pawel126 » 27 sie 2018, 20:59

Z doświadczenia w jeepie lift mostów to pikuś do liftu przodu w Montku. Do tego praca krzyżaków pod większym kątem to proszenie o szybsza awarię. Co do kół to nie wiem ja mam już większe i po górach ciężko na 3 po asfalcie ale nie wiem, moj chyba nie ma pełnej mocy. Pocieszny pisał o przelotowej140 z kajakiem na dachu i większych kołach niż moje. Ja mam 130 a pod góry spada znacznie pisze o autostradzie.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Przeróbka Monty

Postprzez PiotrR » 27 sie 2018, 21:02

Wydałem majątek i wsadziłem sporo pracy by zwiększyć wykrzyż przody o 5cm nie wiem czy warto było.Przeguby to najbardziej awaryjna część mojego auta. Z tyłu się udało znacznie zwiększyć i są plany jak zrobić jeszcze lepiej. Ale bez nowego body liftu to się nie obejdzie. Miałem 2cm ponad fabrykę po 7 latach zostało 00 albo -. Czego byś nie dłubał w podwoziu to bez podniesienia budy niewiele zyskasz. Poza tym jest to najtańsza forma usprawnienia auta.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Przeróbka Monty

Postprzez mcgiver » 27 sie 2018, 21:44

piotr R napisał(a):Wydałem majątek i wsadziłem sporo pracy by zwiększyć wykrzyż przody o 5cm nie wiem czy warto było.Przeguby to najbardziej awaryjna część mojego auta....

przynajmniej szczerze :)2
żeby tak wszyscy potrafili przyznawać się do modyfikacji które były chybione to by nie było 100 wątków o jednym temacie :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 27 sie 2018, 23:21

tak na szybko napisze pare rzeczy
lift na zawieszeniu zwykle mamy nadzieje że zwiększymy skok zawieszenia co poprawi znacząco dzielnośc w terenie, niestety 90% liftów do aut terenowych oferuje tylko i wyłącznie "twardsze" sprężyny które w stanie wolnym są tej samej długości bądź niewiele wyższe niż oryginalne, dlatego też większość liftów można ogarnąć normalnymi amortyzatorami (a one ograniczają nam skok zawiasu w górę a co za tym idzie wykrzyż, nota bene w aucie wyprawowym większy niż seryjny jest zupełnie zbędny)
liftująć zawias na drążkach i sprężynach, zmieniamy geometrię zawieszenia, ograniczamy opadanie koła w dół (drążki) i zwiększamy zużycie przegubów i krzyżaków, przy lifcie zawieszenia podnosimy w górę środek ciężkości pojazdu w zasadzie w całości, przy dużych liftach konieczność przedłużenia wszystkiego od przewodów hamulcowych, panharda, łączników stabilizatora do wahaczy, nie mówiąc o konieczności zmiany kąta główki tylnego mostu i opuszczeniu reduktora (koniec zakresu działania krzyżaków) czy diametralnie poprawiamy zdolności terenowe auta? w zasadzie nie a koszt takiej operacji zrobiony dobrze i poprawnie to wydatek około 3000 pln i więcej

lift budy
nie zmieniamy zawieszenia zostaje ono w seryjnych ustawieniach auto jeździ jak seryjne, daje nam możliwośc lepszego dojścia do ramy i kilku innych rzeczy, nie podnosimy aż tak bardzo środka ciężkości ( rama, silnik, skrzynia i reduktor zostają w starym położeniu) koszt takiego liftu to w zasadzie 300-500 pln
z wad ( bo te oczywiście też są) większe naprężenia na mocowaniach budy do ramy, czasami konieczność przedłużenia łącznika wlewu paliwa z bakiem, przy większym lifcie konieczność przedłużenia przewodów hamulcowych (dla jazdy wyprawowej tak wysoki lift jest zupełnie bez sensu)
czy diametralnie zwiększymy dzielność montka w terenie? nie ;) ale koszt będzie zdecydowanie mniejszy
jeśli miałbym polecać robienie jakiegokolwiek liftu w montku to 3 cm na budzie, a jeśli to jest za mało, to dopiero bawić się w zawias :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości