sprawdziłem wtryski są ok 145 bar. a kopci jak kopcił , czy ten model tak ma ? ewentualnie co sprawdzić w tym temacie by było ok kopci na czarno przy przyspieszaniu
EGR to zawór, przez który spaliny powracają do kompory spalania 2 i 3 cylindra w celu dopalenia i zwiększenia czystości spalin. To takie 2 grzybki z prawej strony silnika. Można to zdjąć, zaślepić blachą 1-2mm i wtedy powinny spaliny być mniej czarne.
jeśli to turbina powoduje że kopci i jest padnieta , gdzie regenerować ? macie szanowni koledzy jakiegoś super naprawiacza turbin ? jaki koszt regeneracji takowej turbiny ?
czy na to kopcenie może mieć wpływ tzw. " pogrzewanie silnika", może to padło i kopci i jeszcze jedno żaden mechanik nie może ogarnąć czemu swieci kontrolka od ABS, i nie mogą go podłączyć pod kompa ( tego już nie moge zrozumieć )
świeci sie bo abs nie działa- rany co to za mechaniory, a czemu-zrypana koronka w którymś z kół, zasniedziałe styki na przewodach, czy kostkach, spalony bezpiecznik padnięta pompa- zgaduj zgadula
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
A nie jest tak, że ABS świeci się tyż w sytuacji w której jest problem z pironapinaczem pasów? W moim jak się zapala ABS to wystarczy przesunąć ze dwa razy przód tył fotel kierowcy i jest OK Podobnie kiedyś w firmowych Reno Kangoo było i w serwisie powiedzieli że kontrolka ABS tez jest "kontrolką" systemu pironapinaczy pasów.
mam intercooler, kolektor ssący, zarzygany olejem. Turbina przepuszcza olej. Mam zamiar wyciagnąć turbine , ktos to robił ? Uszczelka pod kolektorem ssącym do wymiany ( gdzie kupic ?)
znalazłem, olej do turbiny dostaje się z odmy.( wlot jest między turbiną a filtrem) czy może to być objawa słabego silnika ? czy coś innego ? pytanka: a) jakie powinno być cisnienie na cylindrach ? czy można je sprawdzić nie poprzez wlot od wtrysków tylko poprzez otwór od świec żarowych ? b) jakie powinno być ciśnienie na turbinie ? c) jakie przerwy na zaworach ? d) czy ktoś robił remont silnika i jaki to koszt ? czy nie lepiej kupić silnika ? Będe wdzięczny za pomoc w rozwikłaniu mojego dylematu
i jeszcze jedno zauważyłem na necie że na pokrywie zaworów przy odmie jest jakiś grzybek , u mnie tego nie ma jest tylko kwadratowa blaszka bez grzybka w tej jest http://moto.allegro.pl/pokrywa-zaworow- ... 79632.html u mnie sama blaszka bez grzybka. pytanie do czego on służy ?
wszystko jasne , remont silnika lejący wtrysk upalił tłoka , tłok zarysował tuleje cylindra , kopcił bo wyrzucało olej do odmy a z niej na wdech, wymiana pierścionków i tłoka , panewki góra, dół uszczelka pod głowica itp auto poskładane ,rakieta
Po remoncie przejechał 44000 km . Cisnienie na cylindrach 17, 31,35 ,31 . przy okazji silnik załatwił turbinę . Auto unieruchomione w Rumunii. ...................po wymianie turbiny dojechał do domu , 3,5 l oleju po drodze zjadł ........................... głowica już zdjęta czekam na dalszą diagnozę