Strona 1 z 2
kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 07:51
przez piotrck
sprawdziłem wtryski są ok 145 bar.
a kopci jak kopcił , czy ten model tak ma ?
ewentualnie co sprawdzić w tym temacie by było ok
kopci na czarno przy przyspieszaniu
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 09:14
przez oko
No nie mój nie kopci... no chyba, że go ostro przegazuje....
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 10:47
przez krystian83r
jeżeli wtryski oki i nie leją to może turbo nie pracuje?
Podobnie to wygląda przy przyspieszaniu.
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 15:17
przez piotrck
turbo ponoć OK .
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 15:32
przez wojtekkk
egr!!!
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 15:49
przez piotrck
tego nie wiem ale mechanik miał sprawdzić,
to sprawdze
co może byc jeszcze przyczyna ?
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 16:29
przez Ciplik
wojtekkk napisał(a):egr!!!
Możesz bardziej rozwinąć temat egr-a - egr-u czy jak mu tam
Wiem, że można go wyautować, ale co on ma do dymienia samochodu
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
19 paź 2011, 17:11
przez danti
EGR to zawór, przez który spaliny powracają do kompory spalania 2 i 3 cylindra w celu dopalenia i zwiększenia czystości spalin. To takie 2 grzybki z prawej strony silnika. Można to zdjąć, zaślepić blachą 1-2mm i wtedy powinny spaliny być mniej czarne.
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
23 paź 2011, 07:12
przez piotrck
jeśli to turbina powoduje że kopci i jest padnieta , gdzie regenerować ? macie szanowni koledzy jakiegoś super naprawiacza turbin ?
jaki koszt regeneracji takowej turbiny ?
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
02 lis 2011, 18:35
przez piotrck
Sprawdzone wtryski OK. turbina 0,8-0,9 bar, EGR zaslepione i dalej kopci
co dalej sprawdzić ?
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
02 lis 2011, 19:07
przez pocieszny
może ma po prostu za bogatą miesznakę
a zgłupia spytam filtry i olej to kiedy były zmieniane??
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
02 lis 2011, 19:32
przez piotrck
max 100 km temu,
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
02 lis 2011, 19:38
przez piotrck
czy na to kopcenie może mieć wpływ tzw. " pogrzewanie silnika", może to padło i kopci
i jeszcze jedno żaden mechanik nie może ogarnąć czemu swieci kontrolka od ABS, i nie mogą go podłączyć pod kompa ( tego już nie moge zrozumieć )
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
02 lis 2011, 22:24
przez wojtekkk
świeci sie bo abs nie działa- rany co to za mechaniory, a czemu-zrypana koronka w którymś z kół, zasniedziałe styki na przewodach, czy kostkach, spalony bezpiecznik padnięta pompa- zgaduj zgadula
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
02 lis 2011, 23:17
przez Nahen/thor_
A nie jest tak, że ABS świeci się tyż w sytuacji w której jest problem z pironapinaczem pasów?
W moim jak się zapala ABS to wystarczy przesunąć ze dwa razy przód tył fotel kierowcy i jest OK
Podobnie kiedyś w firmowych Reno Kangoo było i w serwisie powiedzieli że kontrolka ABS tez jest "kontrolką" systemu pironapinaczy pasów.
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
03 lis 2011, 08:32
przez piotrck
1997 rok i napinacze pasów pirotechniczne ?
tak w kielcach nie ma kogos kto by ogarniał isuzu Trooper , tylko wiejskie wozy VW ogarniają
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
03 lis 2011, 11:41
przez hassan
piotrck napisał(a):1997 rok i napinacze pasów pirotechniczne ?
ale że za wcześnie czy za późno?
ja w astrze z 93 miałem takowe
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
03 lis 2011, 11:55
przez pocieszny
ale to montek nie asra
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
03 lis 2011, 11:58
przez hassan
oj tam, oj tam
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
03 lis 2011, 18:27
przez Maryś
A może podkręcona pompa paliwa
viewtopic.php?f=43&t=1033
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
04 lis 2011, 15:12
przez piotrck
mam intercooler, kolektor ssący, zarzygany olejem. Turbina przepuszcza olej. Mam zamiar wyciagnąć turbine , ktos to robił ?
Uszczelka pod kolektorem ssącym do wymiany ( gdzie kupic ?)
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
07 lis 2011, 20:50
przez piotrck
znalazłem, olej do turbiny dostaje się z odmy.( wlot jest między turbiną a filtrem) czy może to być objawa słabego silnika ? czy coś innego ?
pytanka:
a) jakie powinno być cisnienie na cylindrach ? czy można je sprawdzić nie poprzez wlot od wtrysków tylko poprzez otwór od świec żarowych ?
b) jakie powinno być ciśnienie na turbinie ?
c) jakie przerwy na zaworach ?
d) czy ktoś robił remont silnika i jaki to koszt ? czy nie lepiej kupić silnika ?
Będe wdzięczny za pomoc w rozwikłaniu mojego dylematu
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
07 lis 2011, 22:21
przez piotrck
i jeszcze jedno zauważyłem na necie że na pokrywie zaworów przy odmie jest jakiś grzybek , u mnie tego nie ma jest tylko kwadratowa blaszka bez grzybka
w tej jest
http://moto.allegro.pl/pokrywa-zaworow- ... 79632.htmlu mnie sama blaszka bez grzybka.
pytanie do czego on służy ?
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
13 gru 2011, 09:07
przez piotrck
wszystko jasne , remont silnika
lejący wtrysk upalił tłoka , tłok zarysował tuleje cylindra , kopcił bo wyrzucało olej do odmy a z niej na wdech, wymiana pierścionków i tłoka , panewki góra, dół uszczelka pod głowica itp
auto poskładane ,rakieta
Re: kopci czy tak ma być ?
Napisane:
31 sie 2016, 07:56
przez piotrck
Po remoncie przejechał 44000 km . Cisnienie na cylindrach 17, 31,35 ,31 . przy okazji silnik załatwił turbinę . Auto unieruchomione w Rumunii. ...................po wymianie turbiny dojechał do domu , 3,5 l oleju po drodze zjadł ........................... głowica już zdjęta czekam na dalszą diagnozę