Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 26 lut 2015, 23:48

witam
wiem ze odgrzewam kotleta ,ale nie znalazłem bardziej odpowiedniego tematu o diagnostyce, a nie chcę zakładac nowego.
otóż kilka dni temu kupiłem montereya z 97roku z silnikiem 6vd1, bardzo bogato wyposarzony , niepognity i wogóle świetnie utrzymany egzemplarz .
samochód jeżdzi na benie i gazie , ale niestety prawdopodobnie jest w trybie awaryjnym, co już podejrzewałem w momencie kupna ,ale wyrwałem go za bardzo dobre pieniadze.
opcom widzi tylko immo, elm sie łaczy ale niewiadomo jaki soft do niego .
potrzebuję informacji jaki interfejs kupić który odczyta blędy i po servisie je wykasuje.
od niedzieli przekopuję net w poszukiwaniu interfejsu i informacji i trafiłem na to forum
na allegro jest tego trochę, ale nie chce kupować kota w worku , bo z róznej masci interfejsami już trochę przy betach się nameczyłem.
do tej pory jeżdziłem i grzebałem głównie z beemkami , łacznie z konkretnymi modyfikacjami , ale musiałem kupic drugi samochód (użytkowy samochód) i padło na montereya.
na tym forum znalazłem info o interfejsie tech 2 ale chciałbym to potwierdzić , oraz uzyskac info , jaki soft do niego szukać.
prosiłbym o jakieś sprawdzone info.
z góry dziękuję za pomoc
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 27 lut 2015, 14:02

połączysz się tylko oryginalnych kompem isuzu żeby grzebać w kompie, techy w większości nie działają (masz szanse jak masz OBD2 ale nie 100%)
tryb awaryjny jest wtedy jak się świeci check engine na zegarach, w innym wypadku sterwnik nie jest w trybie awaryjnym
napisz co się dzieje bo większości rzeczy nie będzie w błędach kompa nawet :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez 8P8C » 27 lut 2015, 16:23

Jeśli ma Montereya to połączy się oryginalnym OPEL Tech 1 i 2
OPCOMem można jeszcze połaczyć się z ABS , tylko trzeba pokombinować :)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 27 lut 2015, 20:03

ale szału z diagnostyką silnika jak w WV czy BMW nie ma co liczyć :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 28 lut 2015, 00:56

dzięki za oddzew panowie.
po kolei:
1997rok 3,2 V6 24v , w dowodzie jest ISUZU MONTEREY (dziwne) nie powinno być opel? na całym aucie z opla to tylko widze znaczki na klapie i drzwiach, a pod maską i w kabinie same angielskojezyczne tabliczki.
po auto pojechałem jako że prawdopodobnie go zalewa na benzynie i kopci na biało; faktycznie kopcił na biało i czuc było benzynę w spalinach , ale jakims cudem po kilku przegazówkach się uspokoiło.(auto było prawdopodobnie zamulone przez sporadyczną jazdę na krótkich odcinkach) właściciele ; dwóch braci , sprawiali wrażenie kompletnych laików pod wzgledem mechaniki.
gaz był odcięty (sekwencja stag 300), bo jakiś mechanik cos im tam pościemniał że cewka WN sie spaliła i to wina gazu(pewnie coś pochrzanił i nie chciał wziąśc kosztów na klatę) , po podpisaniu umowy kupna po 10 minutach grzebania na miejscu auto zaczeło pracować na gazie.
silnik pracuje stabilnie minimalnie lelepie na zimnym , ale bez przegięc , chetnie odpala , nie czuć oleju w spalinach wiec narazie bez pomiarów wydaje mi się że silnik jest raczej w dobrym stanie pod wzgledem mechanicznym, choc słychac chyba cykanie jednego zaworu.
niestety auto jest słabe i dużo pali, silnik nie potrafi się wykręcić powyżej 5300rpm(dotyczy gazu i benzyny)stawiam raczej na jakiś czujnik , sondę etc...
check engine świeci do momentu odpalenia , potem gasnie (tak ma być?).
podczas 240 kilometrowej trasy do domu , próbowałem auto przegonić na benzynie i gazie i nawet osiągnołem 165km/h , ale trwało to wieki by go rozbujać.
na trasie przy butowaniu spalanie lpg wyszło 16l/100km, a na miejscu bez butowania okolice 30lpg/100km.
auto jest w dobrym stanie , nie ma dziur , a jedynie powierzchowna korozja na ramie , oraz kilka ognisk na budzie ,napędy suche , wydech częściowo skorodowany ; do odbudowania.
do wymiany osłona lewego zewnętrznego przegubu, troche mokra miska oleju, częściowo skorodowane przewody hamulcowe, i słabe tylnie tarcze oraz klocki.
wóz jest wyposarzony chyba w kazdą mozliwą elektrykę i oprócz jednej zarówki w podswietleniu zegarów wszystko działa bez zarzutu.
filtr powietrza jest czysty , chyba niedawno wymieniany
wymieniłem filtr benzyny na nowy - brak zmian w dynamice
dziś uszczelniałem instalację gazową, bo trochę było czuć gaz , pozatym zawór odcięcia gazu pod maską był zablokowany w pozycji częściowo otwartej, ( juz działa), gumowy grzybek sie rozleciał i uniemozliwiał działanie zaworu , zatykajac częsciowo swobodny przepływ gazu do parownika (jutro sprawdzę dupoodczytem czy są jakieś zmiany w dynamice)
Ostatnio edytowano 28 lut 2015, 02:23 przez mcgiver, łącznie edytowano 3 razy
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 28 lut 2015, 01:44

8P8C napisał(a):Jeśli ma Montereya to połączy się oryginalnym OPEL Tech 1 i 2
OPCOMem można jeszcze połaczyć się z ABS , tylko trzeba pokombinować :)

czego mogę się spodziewać po tym opel techu? i jak mam rozumieć >oryginał<? jaki koszt ? znajdę na allegro takie coś czy tylko podróbki nic nie warte?
na necie znalazłem diagnostykę migową , i szukałem tego u mnie , ale niestety nie ma tych wtyczek , a jest obd2.
jako że silnik nie wykręca się na obroty , zaczołem podejrzewać przeskoczony pasek rozrządu , który był wymieniany przez poprzedniego właściciela jakieś 25tyś temu (ciekawe przez jakiego partyzanta?), ale narazie ze względu na komplikację oraz prawidłowy rozruch na zimnym i ciepłym, zostawiam to na koniec i szukam innych przyczyn.
w bmw dało sie wrócić sterownik komputera , do fabrycznych nastawów i uczyło się go na nowo stylu jazdy . czy tutaj jest jakis reset sterownika?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 28 lut 2015, 09:11

nie powinno być opel bo w odróżnieniu od frontery/amigo to nie wariacja na temat troopera tylko trooper ze znaczkami opla ;)
zresztą jak zauważysz te nazwy na forum używane są wymiennie przez w zasadzie każdego użytkownika ;)


tu się da wróćic sterownik do ustawień fabrycznych odpinając aku na kilka/kilkanaście minut :)21
kontrolka check tak ma gasnąć :)2 nawet jak masz kompa nic nie wyczytasz ;)
niestety czeka Cię trochę zabawy z multimetrem jeśli nie chcesz wymieniać czujników "na próbe"
obroty spadają szybko do 900? czy powolutku do 1000? masz ssanie po rozruchu czy nie?
stawiał bym na 2 możliwości czujnik temperatury dla komputera albo mapsensor ;) sonda lambda po kilkunastu km wywaliła by jednak błąd, jest jeszcze jedna możliwość spadnięte podciśnienie lub sparciały wężyk
przy okazji zmień olej na 10W40 :)2

napisz skąd jesteś czasem ktoś może Ci pomóc
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 28 lut 2015, 10:43

z obrotami jest ruznie , raz jest ok i spadają do okolic 700-800 i silniczek sobie delikatnie pyka a nieraz wyskoczą na okolicze 1500 i powoli spadają.
masz dane dotyczące rezystancji tych czujników?
będzie trzeba zainstalowac autodatę .
map widzę na kolektorze, szczerze trochę mnie to zdziwiło że nie ma przepływki tylko map ,
czujnik temp pewnie będzie w głowicy w trudnostępnym miejscu.
wężyki podciśnień wyglądają ok , ale przyjrzę się im dokładniej.
olej narazie dolałem bo trochę brakowało i przyglądam się ubytkowi ,
wymienię albo na jakiś syntetyk albo półsyntetyk muszę pogadać z kumplem który ma dojście do olejów.
narazie chcę ogarnąc brak mocy i duze spalanie
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 28 lut 2015, 11:20

wklejałem ty na forum jak pomierzyć czujniki (miałem podobne problemy)
viewtopic.php?f=4&t=1401
ło prosze prościej się nie da ;)
czujnik jest pomiędzy głowicami z tyłu silnika, jak masz mikrołapkę to może dostaniesz :)21
czujniki do frotowego więc w innych miejscach niektóre ale wskaźniki i czujniki te same :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 01 mar 2015, 10:51

niewiem czy pomiar czujników w sposób z linka jest poprawny i miarodajny.
voltaż można mierzyć np na PRZEPŁYWOMIERZU lub TPS na 2 skrajnych wychyleniach (zazwyczaj od 0 do 5V) ; w tym silniku nie ma przepływki a jest MAP,
natomiast w czujnikach ważna jest rezystancja i pomiar z reguły przeprowadza się w 25stC , a gdy to jest czujnik temperatury to również w wyższych temperaturach ale konkretnie okreslonych.
pozatym niewiem co tam jest dokładnie za silnik , bo u mnie na rurze dolotu nie ma czujnika .
tak naprawdę nawet nie wiem czy mój silnik jest dolno zaworowy czy górno zaworowy , a chyba były takie i takie V6 , bo nie znalazłem zadnego konkretnego info na temat mojego silnika.
Ma ktoś może dane z autodaty dotyczące silnika 3,2 V6 24v ?
Beemki są łatwiejsze do ogarniecia :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 01 mar 2015, 12:28

w montkach był w zasadzie tylko jeden rodzaj 3.2
inne to przeszczepy z froty czy amigo, hondy itp itd
daj fote silnika, to Ci powiemy co tam masz
możesz poszukać na http://forum.planetisuzoo.com jeśli inglisz śprehen ;) albo na rosyjskich jeśli gawarisz pa ruskij ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 01 mar 2015, 13:03

wyglada na to ze to jest ten silnik



Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 02 mar 2015, 01:09

standardowy montkowy 177 konny 6DV1
czyli seria :)2 ;)

pomiar czujników odpowiada napytanie, który jest do wymiany, a który nie, wystarczająca odpowiedź, nie masz ich kalibrować tylko wymienić ewentualnie uszkodzony ;)

jak pisałem ten na zdjęciach (z linku) to silnik 3,2 z froty, różnią się umiejscowieniem czujników ale ogólna zasada i czujniki są takie same
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 02 mar 2015, 21:36

pomijając fakt że taka procedura pomiaru jest niemiarodajna to niestety ale kolory przewodów z linka całkowicie odbiegają od rzeczywistosci.
nie ma jednolitych kolorów tylko pełne kolory z paskami , i całkiem inne kolory niż w linku tak ze to chyba nie ta konfiguracja.
narazie mnie nic nie ciśnie bo silnik w miarę chodzi , a spalanie trochę spadło po doprowadzeniu instalacji lpg do pionu więc poszukam na spokojnie.
dzięki za próbę pomocy.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 03 mar 2015, 22:13

kolor kabla nie ma znaczenia miejsce we wtyku ma ;)
piętrzycie problemy tam gdzie ich nie ma :)21 diagnostyki z kompa nie ma i nie będzie w starym troopie, tamigana też działa tak se ;)
ja tam przemierzyłem tym sposobem już chyba wszystkie czujniki i żeby stwierdzić działa/nie działa w zupełności wystarcza :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 04 mar 2015, 11:14

pocieszny napisał(a):kolor kabla nie ma znaczenia miejsce we wtyku ma ;)
piętrzycie problemy tam gdzie ich nie ma :)21 diagnostyki z kompa nie ma i nie będzie w starym troopie, tamigana też działa tak se ;)
ja tam przemierzyłem tym sposobem już chyba wszystkie czujniki i żeby stwierdzić działa/nie działa w zupełności wystarcza :)2


racja znaczenie nie mają kolory kabla pod warunkiem że wiadomo w 100% który styk złacza odpowiada ; + ,- ,sygnał
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 04 mar 2015, 12:49

tutaj jest przejrzyście napisany test:

map
http://easyautodiagnostics.com/isuzu/3. ... -tests-1#2

tps
Part 2 -How to Test the Isuzu 3.2L Throttle Position Sensor
http://easyautodiagnostics.com/isuzu/3. ... or-tests-2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 04 mar 2015, 17:35

nie chce marudzić ale to jest dokładnie to samo co wklejone wcześniej, ta różnica że rodeo inne kolory kabli ;)
zresztą w montku też :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 04 mar 2015, 18:00

pocieszny napisał(a):nie chce marudzić ale to jest dokładnie to samo co wklejone wcześniej, ta różnica że rodeo inne kolory kabli ;)
zresztą w montku też :)21

no ja też nie chcę marudzić ,ale mi się własnie kolory kabli nie zgadzały ,a jesli się nie zna pinoutu , to kolory kabli maja kluczowe znaczenie
kolory kabli nie są istotne pod warunkiem ,że wiadomo który pin za co odpowiada.
w linku który podałeś nie było takich informacji , w linkach które ja podałem te informacje są.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez pocieszny » 04 mar 2015, 18:18

jeśli masz fote wtyczki i napisane zielony sygnał to adekwatnie można na wtyczko popatrzeć (bo jest taka sama) i zobaczyć jaki Ty masz kolor w tym miejscu :)2 ;) zresztą wg tej rozpiski to ja mam mase na plusie a plus na sygnale :)21 ale mniejsza z tym
ważne że wiadomo jak i co :)2
tak dla uświadomienia ostatnio wymieniałem wiązkę do mapsensora i na 3 wtyczki każda miała inne kolory kabli :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

Postprzez mcgiver » 04 mar 2015, 18:44

nie zarejestrowałem sie tutaj zeby sie z kimś przegadywać,i umniejszać czyjąś wiedzę, tylko zaczerpnąc trochę wiedzy o samochodzie który jest u nas mało popularny , przez co jest mało informacji na jego temat.
tak więc bez urazy , ale jesli mam polegać na instrukcjach kogoś kto sam pisze ,że nie wie czy to jest dobrze i czy tak ma być , to szukam pewniejszych żródeł.
ja też mam wiedzę techniczną , znam ogólne zasady i procesy zachodzące w silnikach spalinowych ,modyfikuję silniki , układy napedowe , chipuję itd , ale akurat monterey , który tak do końca nie wiadomo czy jest oplem czy isuzu jest dla mnie pewną nowoscią i zgłębiam wiedzę na jego temat.
mimo wszystko dzieki za pomoc.
Ostatnio edytowano 04 mar 2015, 23:33 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości