Strona 1 z 2

Silnik 2,8 td (jak podłączyć przewody podciśnieniowe)

PostNapisane: 05 wrz 2010, 20:11
przez ostry-1
Witam serdecznie.
Jakiś czas temu zakupiłem używany silnik od Isuzu Troopera 2,8 wraz ze skrzynią biegów. Chwilę później zamontowałem go do Uaza. Była nawet jazda próbna i wszystko OK. Mam tylko problem z połączeniem przewodów podciśnieniowych. Po prostu nie mam gdzie podpatrzeć co gdzie wetknąć. A bez tego silnik muli bo turbina nie kręci.
Może ktoś chętny podpowie co z czym połączyć. W załączniku poniżej fotki z króćcami. Dziękuję z góry.

Schemat podcisnien 3.1

PostNapisane: 28 maja 2011, 09:26
przez jonny
Witam, poszukuje schematu podcisnien do montka, wmienialem silnik i troszke sie pogubilem, silnik pali, ale strasznie dymi i momentami sie krztusi. Dzieki

Re: Schemat podcisnien 3.1

PostNapisane: 28 maja 2011, 15:41
przez balthur
też jestem zainteresowany. Jeden wężyk jest nigdzie nie podłączony i nie ma go gdzie wsadzić. Poza tym wyraźnie gdzieś syczy :)

Re: Schemat podcisnien 3.1

PostNapisane: 29 maja 2011, 16:12
przez jonny
Znalazlem cos takiego, niestety jakosc jest tragiczna, ale moze cos sie wybierze.

Re: Schemat podcisnien 3.1

PostNapisane: 22 cze 2011, 23:22
przez jonny
Moze jak ktos mialby chwilke to zrobilby zdjecia swojego silnika, jak podcisnienia sa pocaigniete, najbardziej zalezy mi od tej malej beczulki przy intercoolerze. Z gory dzieki

Schemat Podciśnień [3.1]

PostNapisane: 07 gru 2011, 21:36
przez piotrck
poszukuje schematu rurek podciśnienia 3,1 td 1997r
składam silnik i nie wiem gdzie podłączyć i do czego takowe rurki

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 13 gru 2011, 20:00
przez piotrck
podłączone podciśnienia tak mi się wydaje
pytanko czy podcisnienia syczą przez kilka sekundo po wyłaczeniu silnika ?

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 13 gru 2011, 21:44
przez BUNNY_PL
nie - jeśli syczy to zle podłączone.

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 14 gru 2011, 13:31
przez tarrin
W moim przypadku syczenie spowodowane było skorodowanym zbiornikiem podciśnienia (zamontowany na zewnętrznej stronie ramy na wysokości fotela kierowcy).
Pozdrawiam.
Tarrin

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 15 gru 2011, 09:04
przez piotrck
syczy pod maską ewidentnie
poszukuje schematu rysunku odręcznego lub zdjęcia jak podpiąć te 3 zaworki na filtrze powietrza

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 20 gru 2011, 13:53
przez piotrck
świeci mi się kontrolka 4x4 cały czas , syczy z pod maski,
do czego służą zaworki podcisnienia 3 szt na filtrze 2 na moście ,nikt nie ogarnia tematu ?

jakiś schemat ? na 1000 % mam źle podpięte przewody od podcisnien i nie wiem czy mogę z tym jeździć

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 20 gru 2011, 15:40
przez gumirek
piotrck napisał(a):akiś schemat ? na 1000 % mam źle podpięte przewody od podcisnien

W moich materiałach niestety nie znalazłem schematu podciśnienia dla całego samochodu. W materiałach, które są do pobrania od nowszego rocznika (1998), znalazłem tylko coś takiego:

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 20 gru 2011, 17:48
przez piotrck
dobry schemat dołu, mi potrzeba jak podpiąć teraz góre , bo tak mam na dole podpiete ale góra pomieszana

schemat ok. dzięki.

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 09 lut 2013, 17:06
przez danti
Pytanie:)

Czy podciśnienia są zrobione tylko wężykami 10mm? czy różnymi?

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 09 lut 2013, 18:16
przez piotrck
u mnie wszystkie takie same

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 09 lut 2013, 18:28
przez danti
ok, część wymieniłem :) niedługo następna partia :) mam nadzieję, że pomoże i w duży mróz będę mógł załączyć przód :)

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 09 lut 2013, 18:40
przez miras7
danti napisał(a):... i w duży mróz będę mógł załączyć przód :)

...czy rozłączyć? Myślałem, że brak podciśnienia to zapięte półosie.
W moim ('94) wszystkie podciśnienia i nadciśnienia są na takich samych wężykach, ale nie 10mm, tylko wewnątrz 4mm, na zewnątrz 7mm :roll:
A tak poza tym, to w modelu bez podciśnieniowego przodu, czy te wszystkie podciśnienia służą czemuś ważnemu oprócz EGR i podgrzewania silnika? Z mojej analizy wychodzi, że rezygnując z tych dwóch systemów mogę usunąć 100% podciśnień (prócz serwa) i zostaje tylko nadciśnienie z intercoolera do pompy.

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 09 lut 2013, 19:57
przez pocieszny
niestety brak podciśnienia to rozpięte półosie :)3 to nie pajero gdzie przy braku masz wszytko pospinane na sztywno

@Danti jak robisz podciśnienia to warto dołożyć pare złociszy i kupować te z oplotem, są lepsze i wytrzymalsze, troche sztywniejsze :)2

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 09 lut 2013, 21:56
przez danti
pocieszny napisał(a):@Danti jak robisz podciśnienia to warto dołożyć pare złociszy i kupować te z oplotem, są lepsze i wytrzymalsze, troche sztywniejsze :)2


Wymieniłem już cześć na zwykłe... takie jakie były wcześniej...

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 11 lut 2013, 10:32
przez hassan
pocieszny napisał(a):niestety brak podciśnienia to rozpięte półosie :)3 to nie pajero gdzie przy braku masz wszytko pospinane na sztywno


Pocieszny, jesteś pewien na 100%? Przy wyłączonym silniku (a więc braku podciśnienia) półośki są przecież spięte...

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 11 lut 2013, 10:36
przez danti
bez podciśnień nie da się załączyć przodu. na 100%

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 11 lut 2013, 11:28
przez pocieszny
przy wyłączonym silniku na 100% masz rozpięte półosie
sprawdzone organoleptycznie :)21 :)2

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 20 maja 2013, 19:02
przez danti
Pytanie: kto ma wskaźnik podciśnienia, lub wie jakie powinno być podciśnienie w układzie?
Zastanawiam się nad takim:
http://allegro.pl/wskaznik-podcisnienia ... 27858.html

tylko nie wiem czy do -1BARa starczy, z drugiej strony nie ma wyskalowanego do większego minusa...

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 21 maja 2013, 11:17
przez pocieszny
można kupić tylko wali troche po oczach, osobiście nie lubie indiglo wole zielony ;)

Re: schemat podcisnienia

PostNapisane: 21 maja 2013, 14:01
przez danti
Kolur można wyłączyć :P