Strona 1 z 2

temperatura

PostNapisane: 10 gru 2011, 19:36
przez piotrck
witam
w moim montku wskazówka temp. cieczy nie idzie wiecej niż na 1/3 wskaznika na trasie w miescie jeszcze mniej
co może być przyczyną ?

Re: temperatura

PostNapisane: 10 gru 2011, 20:14
przez skiczu
termostat...

Re: temperatura

PostNapisane: 01 sty 2012, 13:14
przez Tomkin
Mam to samo,ale zastanawiam się,czy czasami wisko nie powoduje spadku temperatury.U mnie wskaźnik wstaje dosyć szybko,a wentylator kręci się cały czas.Na postoju da się obrócić wentylatorem,choć z niewielkim oporem.Wcześniej jeździłem na elektromagnesie i elektryku,więc nie wiem jak to ma być.Przy takich temperaturach,jakie mamy teraz wydaje mi się,że wisko powinno stać.Prawda to?

Re: temperatura

PostNapisane: 01 sty 2012, 13:25
przez Tomkin
A jeszcze jedno ,od isuza pasuje termo do montka?

Re: temperatura

PostNapisane: 01 sty 2012, 13:30
przez hassan
wisko kręci się cały czas, bez wzgledu na temperaturę. Co rozumiesz przez "dość szybko"? Pamiętaj też o tym że jeżeli masz grzałkę w nagrzewnicy i odpalisz ogrzewanie na starcie to faktycznie silnik nagrzewa się błyskawicznie :)
termostat od Isuzu powinien pasować - to te same siniki.

Re: temperatura

PostNapisane: 01 sty 2012, 13:54
przez Tomkin
No tak pięć minut i już widać jak idzie po skali.Fakt,że przy tych temperaturach załącza się grzałka,widać po obciążeniu alternatora.

Re: temperatura

PostNapisane: 01 sty 2012, 17:01
przez hassan
no to raczej norma, u mnie też mniej więcej po tym czasie idzie do góry.

Re: temperatura

PostNapisane: 01 sty 2012, 18:04
przez skiczu
Wisko chłodzi chłodnicę a nie silnik. Temperaturą silnika steruje termostat...

Re: temperatura

PostNapisane: 02 sty 2012, 14:51
przez peterek66
Ta... 8-)
Siemka Panowie. Mam pytanko, w jakim położeniu, "standardowo", przy normalnej jeździe, znajduje się wasza wskazówka temperatury? U mnie, bez względu na czas jazdy, po nagrzaniu jest w pozycji lekko poniżej połowy skali. Silnik zachowuje się jak by był niedogrzany, szarpie czasem prycha i takie tam. czy przypadkiem wskazanie nie powinno być trochę wyższe, może termostat popuszcza lub nie domyka?

Re: temperatura

PostNapisane: 02 sty 2012, 15:27
przez croochy
Wskazówka tak ma stać. Termostat w 3.2 otwiera sie przy 76 stopniach. Prychanie to nie wina niedogrzania. Poza tym silnik nie rozgrzany działa znacznie bardziej dynamicznie, co widać po odpaleniu. Niestety jest to dla niego niekorzystne ze względu na zuzycie trybologiczne.

Re: temperatura

PostNapisane: 02 sty 2012, 18:23
przez Tomkin
No,to ja już głupi jestem,termostat ma temperaturę otwarcia 82 stopnie,tak wyczytałem,a większość pisze,że wskazówkę mają poniżej połowy.Tam zdaje się jest jakiś myk z czujnikiem temperatury,jest za termostatem,czy przed i wskazania nie są adekwatne do temperatury silnika.Może ktoś mnie oświeci w tym temacie.Bo mnie to wygląda,jakby czujnik był na wylocie z chłodnicy.

Re: temperatura

PostNapisane: 02 sty 2012, 20:16
przez croochy
dla diesla tak, ja pisałem o benzynie jak ma Peterek66

Re: temperatura

PostNapisane: 02 sty 2012, 20:22
przez Tomkin
tak,czy,inaczej już zamówiłem jutro założę i obczaję o co kaman ;)

Re: temperatura

PostNapisane: 04 sty 2012, 22:26
przez Tomkin
Termostatu nie wymieniłem,bo...musiałem mieć grata na chodzie,ale w przerwie wyczaiłem tyle:Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu,ale na wylocie z głowicy.Czyli de facto przed termostatem.Po ustaleniu się temperatury góra termostatu jest gorąca,ale do osiemdziesięciu stopni to mu jeszcze trochę brakuje.Na górze urządzenia jest jeszcze jeden czujnik,ale nie wiem do czego :cry: Ameryki zapewne nie odkryłem bo:W nogi ciepło,z tyłu też nie narzekali,na trasie spalił 9,1,nie szarpie,nie dymi,mruczy jak kot,to czego się czepiać? :P

Re: temperatura

PostNapisane: 05 sty 2012, 08:51
przez piotrck
ja wymieniłem termostat i OK

Re: temperatura

PostNapisane: 07 sty 2012, 16:02
przez BUNNY_PL
wymiana termostatu to 4 minuty jedną ręką ..

Re: temperatura

PostNapisane: 08 sty 2012, 10:38
przez piotrck
nie wiem o co kaman z tymi grzałkami. jakie grzałki są w Montym od dogrzewania silnika ?

Re: temperatura

PostNapisane: 08 sty 2012, 11:50
przez Tomkin
Od połowy nastawy grzania kabiny,może trochę dalej załączają się elektryczne grzałki,które są montowane w systemie obiegu płynu chłodzącego,a który jest połączony z grzaniem kabiny.Jak załączysz grzanie na fula zauważysz spadek napięcia na woltomierzu i nieznaczny spadek obrotów.A drugi system to przymknięcie wylotu spalin,przycisk na konsoli środkowej,ale to nie zawsze działa i nie jest polecane,bo lubi narobić trzody.Zresztą to już było przerabiane na poprzednich postach,poczytaj trochę wstecz-pozdro

Re: temperatura

PostNapisane: 09 sty 2012, 11:08
przez Herflick
Ja chyba nie mam żadnego z tych systemów, wskazówka na 1/3 i grzanie jakieś mierne bardzo. Wymieniłem termostat i całą nagrzewnicę i dupa nadal zimno.

Re: temperatura

PostNapisane: 09 sty 2012, 12:47
przez oko
Herflick napisał(a):Ja chyba nie mam żadnego z tych systemów, wskazówka na 1/3 i grzanie jakieś mierne bardzo. Wymieniłem termostat i całą nagrzewnicę i dupa nadal zimno.

Za dogrzewaniem silnika poprzez przymykanie wylotu spalin nie płacz - przynosi to wiecej szkody niż pożytku gdy sie uszkodzi a o to wcale nie trudno.
Co do pierwszego grzałek w obiegu chłodziwa... tu muszę ci przyznać ci racje, że ciepły nawiew jest tylko z nazwy ciepłym do momentu gdy pokrętło od temp. załączy te ustrojstwo mimo, że patrząc na pokrętło temp ciepło już powinno lecieć. Generalnie montek w moim odczuciu ma do dupy regulacje temperatury nawiewy. Praktycznie faktycznie ogrzewanie zaczyna działać jak załączą się grzałki w obiegu chłodziwa to jest tak prawie przy końcu skali temp a do tego czasu ogrzewanie jak by go nie było... Znowu po załączeniu grzałek po jakimś czasie powietrze nagrzewające auto jest wściekle ciepłe. Generalnie ciężko jest to wypośrodkować szczególnie w dłuższej trasie.

Re: temperatura

PostNapisane: 09 sty 2012, 12:49
przez oko
Herflick dlatego sprawdz czy przypadkiem nie padło ci dogrzewanie chłodziwa grzałkami... Bo bez nich to ciepło w aucie mieć nie będziesz...

Re: temperatura

PostNapisane: 10 sty 2012, 11:16
przez Herflick
Oko, mechanik/elektryk ze mnie żaden.... jak to zrobić? :)

Re: temperatura

PostNapisane: 10 sty 2012, 17:57
przez Tomkin
Silnik na wolnych obrotach ,włącz pierwszy stopień nawiewu,przekręć nastawę grzania na maxa i obserwuj woltomierz.Jeśli działa powinno spaść napięcie,jeśli nie grzały lubo bezpieczniki do sprawdzenia

Re: temperatura

PostNapisane: 10 sty 2012, 19:14
przez Herflick
Gdzie są te grzałki? bezpieczniki wszystkie ok, czy jest jakiś przekaźnik specjalny od tych grzałek? czy można je jakoś na krótko podłączyć?

Re: temperatura

PostNapisane: 11 sty 2012, 10:03
przez Tomkin
A co Ty masz za auto?Bo jakoś nie dojrzałem.A nie wiem,czy we wszystkich jest tak samo.Grzałki to nie wiem gdzie są,a przekaźnik mam w prawej skrzynce pod maską