Strona 1 z 1

wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 22:08
przez szutam
witam mam problem ze sprzęgłem ,posiadam Opla Monterey 3,2 wymieniłem sprzęgło
tarcze i docisk od 3,5 idealnie pasuje do 3,2
problem jest taki ze odpowietrzyłem układ hydrauliczny pedał jest średni tak jakby nie było sprzęgła
w ogóle nie reaguje nie reaguje na pedał
czy jest różnica w kole zamachowym w 3,5 a 3,2 pomocy

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 22:30
przez pocieszny
nie różnicy nie ma, ale czy sprzęgło odpowietrzałeś przy wysprzęgliku??
wyregulowałeś potem skok na śrubie pod pedałem sprzęgła??

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 22:43
przez szutam
próbowałem regulować pedał odpowietrzony układ próbowałem na wszystkie sposoby tak jakby cały czas nie miał sprzęgła
po odpaleniu i wyjęciu siłownika ze skrzyni biegi wchodzą normalnie 1,2,3,4,5 przy 5 delikatnie obroty spadają tak jakby cos łapało
sprzęgło jest nowe od 3,5

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 23:17
przez croochy
Poszukaj mojego tematu, jest opisane krok po kroku jak zrobic, żeby było dobrze

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 23:18
przez croochy
A łożysko oporowe wpiąłeś w docisk?

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 23:22
przez szutam
tak łożysko oporowe wpięte widać przez wizjer jak wyciąga ,podejrzewam że za mocno dociska docisk
bo lapa jest na połowie okienka i ma mały skok

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 18 gru 2011, 23:37
przez croochy
Łapa tak ma być. Problem jest w odpowietrzeniu wg mnie. Nie ma wycieku? Może gumki przepuszczają na wysprzęgliku lub na pompie.

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 19 gru 2011, 19:03
przez szutam
wycieku nie ma wszystko suche ,siłownik zdemontowałem jest tak samo zachowuje sie tak jakby pedał był wciśnięty
i biegi można sobie zmieniać według mnie nie powinno tak być dopiero po wciśnięciu pedału biegi powinny wchodzić,
może docisk za mocno dociska i sie wysprzęgla

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 20 gru 2011, 12:17
przez croochy
Wg mnie wina nie leży w zbyt mocnym dokręceniu. Obstawiam, ze cos jest nie tak z tarczą.

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 20 gru 2011, 20:14
przez szutam
próbowałem dziś coś z tym zrobić luzowałem docisk i nic tylko łapa lepiej wyciąga
podejrzewam ze za słabo dociska tarczę i się ślizga wina będzie w kole zamachowym 3,5 ma wyżej tarczę
czeka mnie rozbiórka

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 20 gru 2011, 23:34
przez szutam
może ktoś wie jakie sa wymiary grubości koła zamachowego od 3.5

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 25 gru 2011, 18:25
przez Silvestr
Czytam to co piszecie i coś mi się nie zgadza. Szutam - piszesz, że tarcza i docisk od 3.5 pasuje do 3.2, ale jak patrzę w katalogach, o nie zgadzają mi się średnice tarcz. Do 3.2 na 260 mm a do 3.5 jest 275 mm. To niby tylko 15 mm różnicy, ale czy naprawdę nie ma to istotnego znaczenia? Bardzo ciekawi mnie ten temat, bo też mnie czeka sprawdzenie sprzęgła...

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 25 gru 2011, 20:10
przez pocieszny
nie ma znaczenia, przy 3.2 spokojnie zmieści sprzęgło od 3.5, będzie ciut mocniejsze
u nas w zasadzie większość benzynek lata na sprzęgle od 3.5 :)2
cena ta sama, dostępność większa, żeby było lepiej to łożysko i łapa są takie same dla obydwu sprzęgieł

ja bym jeszcze raz sprawdził łożysko oporowe, jak będzie źle wpięte będzie cały czas podciągać układ

Re: wymiana sprzęgła

PostNapisane: 26 gru 2011, 21:19
przez szutam
pocieszny napisał(a):nie ma znaczenia, przy 3.2 spokojnie zmieści sprzęgło od 3.5, będzie ciut mocniejsze
u nas w zasadzie większość benzynek lata na sprzęgle od 3.5 :)2
cena ta sama, dostępność większa, żeby było lepiej to łożysko i łapa są takie same dla obydwu sprzęgieł

ja bym jeszcze raz sprawdził łożysko oporowe, jak będzie źle wpięte będzie cały czas podciągać układ


dzięki ci za info zaraz po świętach rozpołowię skrzynię nie jest to łatwe jak nie ma sie kanału
i sprawdzę jak tam łożysko oporowe