Strona 1 z 1

Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 29 gru 2011, 19:07
przez asek5
Witam znalazłem dziś takie cudo ISUZU TROOPER -Lift zawieszenia 80 mm http://poliuretany.olkusz.pl/pl/isuzu-trooper-lift-zawieszenia-80-mm-10szt.html wiem że nie ten rocznik ale ciekawy jestem czy ktoś już takie coś widział zamontowane. Czy można dostać to do nowszych roczników?

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 29 gru 2011, 20:57
przez pocieszny
bez sensu :)3
3 cm to w zasadzie max żeby nie robić większych przeróbek, powyżej 4-5 robią się problemy z wlewem paliwa, kolumną kierownicy, chłodzeniem, zaczynają być krótkie przewody (hamulec/sprzęgło) nie mówiąc o dźwigni reduktora :)21

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 30 gru 2011, 11:00
przez Ciplik
W ogóle bez sensu :)3
Jaki jest sens podnoszenia samej budy bez ramy. Zmienia się środek ciężkości a rama i tak pozostaje tam gdzie była ;)

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 30 gru 2011, 12:43
przez pocieszny
podnoszenie budy ma jak najbardziej sens, środek ciężkości nie podnosi się tak bardzo jak przy podnoszeniu na zawieszeniu, zostaje seryjne zawieszenie a wkładasz większe koło, seryjny zawias i tak ma dość dobre możliwości, mniejsze bujanie niż przy lifcie na zawiasie, brak konieczności obniżania panharda i robienia całej geometrii od nowa, brak konieczności przedłużania łączników stabilizatorów, łatwość mycia i konserwowania ramy :)2 możliwość powiększenia zbiornika do 120 litrów przy pozostawieniu dolnej części nie ruszanej, tańszy niż lift na zawiasie,

z wad: nie zmienia się zakres pracy zawieszenia, przy dużym lifcie zwiększają się naprężenia punktów mocowania ramy z budą, wiatrak przestaje trafiać w tunel, przy większym lifcie konieczność przedłużenia wszystkich dynksów o których pisałem wcześniej

o tyle podniesienie budy ma sens że większość (nie wszystkie) liftów 2 calowych nie zmienia tak naprawde możliwości zawieszenia jedynie podnosi auto, i utwardza zawias, spręzyny w stanie wolnym mają w zasadzie taką samą długość jak seryjnie, przez co nie ma zwiększonej możliwości krzyżowania się tylnego mostu, sprężyny dłuższe, zwykle progresywne, bardziej miękkie dają tą możliwość jednak większośc firm oferujących zawieszenia w naszym kraju nie sprowadzają ich, twierdząc że liniowe wystarczą :)3 oczywiście są tez liniowe oferujące takie zabawy, zwykle jednak dźwigają więcej niż 2 cale ;)

tak przy okazji to jest błąd w nazwie tematu, bo to lift budy nie zawieszenia :)21

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 30 gru 2011, 14:37
przez Ciplik
:)2 :D

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 09 sty 2012, 13:31
przez Maryś
Podłącze się do tematu ;) Myślę delikatnie dźwignąć budę ze 3-4 cm :)21 czy ktoś z Was już to robił :?: Troszkę fora przeszukałem i jakoś mało konkretów w tym temacie :? może ktoś się pochwali, jakieś podpowiedzi mile widziane :)2 z góry dzięki

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 09 sty 2012, 14:56
przez danti
Maryś, przeczytaj 2 posty z tego tematu napisane przez Pociesznego. Dla mnie pełna informacja na temat dzwigania budy.

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 09 sty 2012, 19:11
przez Maryś
Niby racja :oops: chodziło mi o takie tam szczegóły :? jakieś foto coś w stylu lift 2 cale croochy-ego :)2

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 09 sty 2012, 20:15
przez croochy
coś czuję, że zbyt szybko się coś podobnego nie pojawi

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 09 sty 2012, 20:45
przez Maryś
Dzięki za ten opis :)2 :)21 co prawda same springi wymieniłem :)21 ale zrobiłeś to pierwsza klasa :)2 szacun

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 09 sty 2012, 22:02
przez pocieszny
nie ma co się rozwodzić nad zdjęciami, sprawa prosta wręcz banalna do ogarnięcia pod warunkiem posiadania jakiegokolwiek zaplecza warsztatowego
potrzebny podnośnik o dość dużych możliwościach ;)
problemem mogą być tylko zapieczone śruby
ogólnie znajdujesz pkt mocowania budy z ramą (nie sposób przeoczyć :)21 ) czyścisz śruby pryskasz jakimś syfem do odrdzewiania od razu sprawdzasz też bude nie tylko mocowania w ramie, czasem trzeba poprawić bo wiekiem nadgryziona konstrukcja może nie wytrzymać większych przeciążeń,
jak już odkręcimy wszystkie śruby, sprawdzamy gniazda i poduszki jeśli są OK to dodajemy tylko krążek z erthalonu (przykładowo), i tu czeka nas jeszcze jedna pułapka, w zależności o ile podnosimy bude i w jakim stanie zastaliśmy śruby to możliwe że będziemy potrzebować nowych ;) warto zawczasu sobie kupić dłuższe ;)
teraz tak, wyciągamy dolną część tunelu wiatraka, podnosimy lekko i podkładamy nasze podkładki (warto dać do cięcia i wiercenia do tokarza, zrobi nam idealnie takie same każde, nie będzie buda pracować) śruby wyjmujemy po kolei, nie wszystkie na raz, no chyba że ktoś lubi celować półtonową budą w dziurki :)21
nie dokręcać od razu na chama tylko zostawić delikatny luz i dokręcać jak buda siądzie, po kolei tak samo,
teraz co może nam się zepsuć :)21
-jak buda do dupy to możemy sobie dziury w podłodze porobić
-możemy zdjąć rure wlewu paliwa
-skasować rurki do hamulców jak wiekowe
-skasować łącznik kolumny kierowniczej (z tym należy uważać)
-wywalić bude z auta w skrajnym szale motania :)21 :)2


jak widać operacja banalna choć opis nie składny, zdjęć nie bedzie, a ja ide otworzyć następne piwo :)21 :o

jak ktoś chce fot jak podnieś*ć bude to na Rajdach jest temat niejakiego PiRomana (w dziale onanisty oczywiście) jak to się działa, Romek akurat podnosił o 5 cm ale moim zdaniem to już jest max maxów co ogarnia się bez większych przeróbek

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 10 sty 2012, 21:52
przez Maryś
:)2 dzięki :)21

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 11 sty 2012, 10:16
przez korf
W tamtym roku przy okazji remontu ramy zdecydowałem się na body lift – 3cm.
Niestety po oddzieleniu budy okazało się, że poduszki są w stanie krytycznym. Koszt nowych w ASO do RSa ok. 1500zł.
Problem został rozwiązany gumowymi wałkami (50x500) pociętymi na plastry (jeden wałek 15zł), pytanie tylko jak z trwałością, ale to inny temat.

Reasumując:
Chcesz auto w teren – podcinasz nadkola (mocno) - wynik:
nie podnosisz środka ciężkości (oprócz tego co podnoszą koła), wejdą większe koła niż przy body lifcie (pomijam zasadność wkładania np. 35"),
dospawasz poszerzenia (z reguły większe koła idą w parze z felgami o ujemnym ET),
mankament – nie dla estetów, tzn. da się to zrobić ładnie i dobrze, ale nie tanio (malowanie kosztuje).

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 11 sty 2012, 13:38
przez pocieszny
w pewnym momencie dochodzimy do stanu że rozsądne jest podcięcie nadkoli, jak mówisz jest do bardzo dobra rzecz, można to zrobić samemu, aczkol,wiek nie jestem tu fanem spawania, choć w większości przypadków nie da się tego uniknąć, ja robiłem to u siebie w patrolu, powiem że efekt końcowy jest bardzo dobry a cena dość przystępna, choć tu główną ceną jest robocizna, którą wykonałem sam :)21 ale tak czy siak cena podcięcia z poszerzeniem oscylowała w okolicach 300 PLN (przy całkowitym własnym wykonaniu)

Re: Lift zawieszenia 80 mm

PostNapisane: 11 sty 2012, 14:13
przez korf
Body lift zakładam materiał min. 200zł (podkładki, śruby - w wersji do 5cm), jak ma być ładnie to gumowe poszerzenia za 300zł (bo koła mają być większe i szersze).
Koszt robocizny do ustalenia. Jeszcze zapomnieliśmy o skorygowaniu zderzaków, które same się nie dźwigną nie wspominając o przednim orurowaniu (jak jest) i progach (jak buda w górę to po co mają zwisać). No i czasami korekta budy przy skrzyni, u mnie czasem wyskakuje reduktor.

Ja mam body lifta i opony 235/85R16 Fedima Evo (32") czasami obcierają z przodu o dolną część nadkoli (przy progach), fakt, że wypadły odboje z wahaczy.

Inaczej - ciąć, wspawać pas montażowy, zmotać pas transmisyjny i w błoto.