Strona 1 z 1

Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 08 lut 2012, 17:25
przez krycha-zigi
Witam

Mój Trooper zgłupiał. Tydzień temu kupiłem Isuzu Trooper 3, 1 TD po sprawdzeniu oleju stwierdziłem niski stan, więc dolałem. Podczas holowania innego samochodu zauważyłem duże kłęby dymu postanowiłem zjechać i sprawdzić, co się stało. Po naciśnięciu sprzęgła obroty silnika wystrzelił do końca, czyli 6000 przekręcenie kluczyka nie pomogło, więc zdusiłem go na 5 biegu. Po otworzeniu maski masakra cały w oleju. Jak się okazało olej wydobył się z pod bagnetu został wystrzelony. Po sprawdzeniu stanu oleju okazało się, że centymetr jest ponad stan. Spuściłem olej żeby było pomiędzy kropkami. Silnik po ponowny zapaleniu było wszystko ok. Trochę podymił wypalił olej i przestał dymić. Ku mojemu zdziwieniu auto jakby odżyło. Tak jakby wreszcie zaczęła działać turbina. Wreszcie było słychać charakterystyczny gwizd z turbiny. Myślałem, że powodem wzrostu obrotów było za duże ciśnienie i dlatego silnik zgłupiał. Ale jak się okazało problem się nie rozwiązał. Na biegu jałowym mogę wciskać pedał gazu do końca i jest ok. Po dwóch dniach jazdy problem znowu się pojawił na 5 biegu wciskam gaz do dechy auto przyśpiesza, ale po wciśnięciu sprzęgła obroty idą na maxa. Wskazania Temperatury są w normie bez wahań. Proszę o podpowiedz, co może być przyczyną. Turbinę raczej bym wykluczył dlatego gdyż auto nie kopci i nie brakuje mu mocy. :?: :)3 :(

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 08 lut 2012, 18:23
przez mikusien
Spawdz panie kolego czy linka od gazu ci sie nie zapiekla albo nie zaszla syfem.bo dziwne to troche co piszesz ze tak wariuje: dzisiaj dobrze a po jutrze waryjuje :)21

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 08 lut 2012, 19:26
przez Maryś
Poszukaj na forum o wściekłym dizlu :)21

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 08 lut 2012, 20:43
przez Serg
Poczytaj ten temat -> viewtopic.php?f=4&t=1393
Miałem tak samo, ale już od jakiegoś czasu tak sie nie dzieje, nie wiem w czym jest problem :roll:

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 08 lut 2012, 21:10
przez Maryś

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 09 lut 2012, 07:29
przez wojtekkk
co by nie mówic dostaje z powietrzem dobry zastrzyk oleum

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 09 lut 2012, 09:37
przez krycha-zigi
Dzięki wszystkim za wskazówki i tezy już wcześniej czytałem te posty, ale nie znalazłem dla sienie rozwiązania problemu. A obserwując forum jest to wada tych samochodów. Dziś po pracy rozbieram samochód i będę szukał przyczyny. A tak w ogóle to może mi ktoś wytłumaczyć, po co jest podłączona odma do zasysani świeżego powietrza. I czy można ją odłączyć i pozostawić bez podłączania do niczego? :?: Na bieżąco będę opisywał swój przypadek i ustalenia, jakie poczyniłem. Mam nadzieję, że komuś się przydam. :)2

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 09 lut 2012, 10:22
przez Maryś
To podobnie jak z egr :)3 żeby dolot zasyfić :)21 gdzieś tu było na forum, że można ją odłączyć i zrobić taki odstojnik na olej i jak się go uzbiera to wlewać do silnika, albo odprowadzić rurką pod auto i w glebe :)3 Poszukaj szczegółów w necie niestety nie pamiętam jak to się nazywało ale z angielska :)21 znalazłem masz to w tym wątku viewtopic.php?f=4&t=1916&p=19271&hilit=w%C5%9Bciek%C5%82y+dizel#p19271

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 09 lut 2012, 10:50
przez krycha-zigi
Dzięki właśnie o tego zacznę przeprowadzę test. Odłączę odmę o zasilania świeżego powietrza i pojeżdżę trochę i zobaczmy. Jeśli problem się nie pojawi to przyczyna byłaby ustalona. Dam znać czy pomogło. :idea: :)

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 09 lut 2012, 15:59
przez krycha-zigi
Ustalona przyczyna. Po odpięciu odmy problem się rozwiązał. :D Testowałem 3 godziny i jest ok. Mieliście racje, że z odmy zasysał olej. Zdaję sobie sprawę z tego, że mój staruszek ma już trochę przelatane i z odmy leci olej. Ale mam pytanie czy jest to naprawialne. :?: Kupiłem separator oleju od lublina i mam zamiar wpiąć się w odmę.
Obrazek
Zastanawiam się czy mogę podłączyć odprowadzanie oleju z separatora do bagnetu tym dziobkiem, co jest na dole. Ciekaw czy nie będzie tam jakiegoś niepożądanego ciśnienia. :?: :? Czekam na wasze opinanie.

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 10 lut 2012, 09:28
przez skiczu
Ostatnio zamarzła mi odma w partnerze 1,9 D i wyrzygał olej przez bagnet...

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 10 lut 2012, 16:04
przez mario_gdynia
Z racji Wściekłego Diesla ,wypowiem sie i ja jako doświadczony... :) Zamiast tego separatora,kup za 10 zł zbiorniczek od płyny chłodniczego od Tico.Posiada dwie rurki,które posłużą następująco: jedna zbierająca z góry spaliny i podawająca w kieurnku dolotu powietrza,a druga rurka poprowadzona na samo dno zbiorniczka,podłączona do odmy,przez którą walą spaliny z olejem,olej sie odkłada w zbiorniczku na dnie,a spaliny z wierzchu wedrują wiadomo już gdzie. Można kupić oryginalne takie rozwiązania pod nazwą Catch OIL. Ja nadal jeżdze na tym patencie,po 200km odłożyło mi sie 0,2 l oleju :) Latem remont.

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 11 lut 2012, 00:18
przez croochy
który nic nie da :)21

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 11 lut 2012, 09:09
przez krycha-zigi
croochy, co miałeś na wysili mówiąc że "nic nie da" zbiorniczek od tico czy separator od lublina? A z teko co czytałem na forum to też miałeś taki przypadek. :)3 Może podpowiesz jakieś dobre rozwiązanie. :?:

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 11 lut 2012, 18:18
przez wojtekkk
tak croochy znalazł sposób-pogonił troopa w ludzi :)21

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 14 lut 2012, 20:59
przez croochy
Nawet po remoncie silnik dalej będzie wywalał olej odmą, tak samo będzie pociło* się turbo. To norma, w nowych silnikach też tak jest. Tak musi być, odma to tzw odpowietrzenie skrzyni korbowej, gdy jest zatkana ciśnienie szuka innego ujścia, jak pójdzie miarką oleju to pikuś, gorzej jak znajdzie sobie inne miejsce. Po prostu odma musi mieć ujście i zawsze będzie tam olej.

*pociło a nie lało się z turbo

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 14 lut 2012, 21:12
przez croochy
wojtekkk napisał(a):tak croochy znalazł sposób-pogonił troopa w ludzi :)21


i nie żałuje tego

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 15 lut 2012, 08:16
przez oko
croochy napisał(a):
wojtekkk napisał(a):tak croochy znalazł sposób-pogonił troopa w ludzi :)21


i nie żałuje tego


To czym teraz poganiasz...?

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 15 lut 2012, 10:57
przez wojtekkk
PKS-em :)21

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 15 lut 2012, 18:01
przez croochy
audi a4 2.8 V6 quattro

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

PostNapisane: 16 lip 2012, 08:56
przez blublu1
croochy napisał(a):Nawet po remoncie silnik dalej będzie wywalał olej odmą, tak samo będzie pociło* się turbo. To norma, w nowych silnikach też tak jest. Tak musi być, odma to tzw odpowietrzenie skrzyni korbowej, gdy jest zatkana ciśnienie szuka innego ujścia, jak pójdzie miarką oleju to pikuś, gorzej jak znajdzie sobie inne miejsce. Po prostu odma musi mieć ujście i zawsze będzie tam olej.

*pociło a nie lało się z turbo

To jak ten olej ograniczyc lub zlikwidować , coby nie było samozapłonu ?