Strona 1 z 1

obroty

PostNapisane: 29 kwi 2012, 16:25
przez MAVV
siemka , raz jest 900 potem idzie na 3000 i znowu 900 i znowu 3000 i tak już zostaje te 3000 . co to może być ?

Re: obroty

PostNapisane: 29 kwi 2012, 20:29
przez boqdan
MAVV napisał(a):siemka , raz jest 900 potem idzie na 3000 i znowu 900 i znowu 3000 i tak już zostaje te 3000 . co to może być ?


mam skojarzenie z ..pensją w euro :shock:

Re: obroty

PostNapisane: 29 kwi 2012, 20:40
przez pocieszny
a)nieszczelność dolotu i lewe powietrze
b) dogorywający zawór wolnych obrotów (krokówka) może wystarczy umyć w nitro pożądnie
c) potencjometr przepustnicy
d) sonda lambda
e) naciągnięta linka gazu :)21

Re: obroty

PostNapisane: 29 kwi 2012, 23:37
przez MAVV
aha dzieki :(

Re: obroty

PostNapisane: 30 kwi 2012, 00:23
przez pocieszny
nie ma się co martwić ;) większość prosto sprawdzić :)2
nieszczelność dolotu
bierzesz dużą butelke z wodą, robisz w korku dużą dziurkę i lejesz po silniku, jeśli w którymś miejscu ewidentnie zmianiają się obroty (czasem słychać ssanie wody) masz miejsce gdzie jest problem
zawór wolnych obrotów (silniczek krokowy)
zdejmujesz wtyczke, wykręcasz 2 małe śrubeczki (zwykle imbus lub torx) wyjmujesz uważając żeby nie zgubić uszczelki gumowej, czyścisz w nitro, jak mocno zababrany zostawiasz w nitro na noc, zakładasz z powrotem odpalasz :)2 żeby sprawdzić czy działa trzeba wykręcić, zaślepić dziurę po nim (choćby paluchem :)21 ) dodawać i upuszczać gazu, powinien się cofać i wracać do określonej pozycji, warto obejrzeć też sprężynę może ona daje w dupcie (ta między "grzybkiem" a korpusem)
potencjometr przepustnicy mierzysz multimetrem :)2
sonde lambda czy działa też możesz multimetrem, powinna zmieniać oporność w zakresie 0.1-1.0 oma ;) ale dokładne badanie na oscyloskopie jedynie
linka gazu ma być luźna na zupełnie puszczonym gazie, czyli ma mieć lekkiego "banana" nie należy naciągać linki na sztywno :!:

Re: obroty

PostNapisane: 30 kwi 2012, 12:15
przez MAVV
dzięki :)2 będę dziś grzebał , a tak się zrobiło po wodzie

Re: obroty

PostNapisane: 30 kwi 2012, 13:44
przez pocieszny
no to zostaje jeszcze jedna opcja najbardziej wkooooorviająca czyli zwarcie w instalacji

Re: obroty

PostNapisane: 30 kwi 2012, 22:17
przez MAVV
przeszło mu :D :)21 :lol:

Re: obroty

PostNapisane: 01 maja 2012, 17:50
przez mario_gdynia
Nie ciesz sie,na pewno wróci :) Żartuje. A u mnie oprócz wariacji z obrotami,doszła czkawka,przy dodawania gazu,czy to na benie,czy na gazie.Po zatrzymaniu i porządnym przegazowaniu,usterka zwana żabką ustaje. Jak tylko minie długi weekend i troche zreperuje sie moja kostka,to biore sie za sprawdzanie,według zaleceń kolegi Pociesznego, który to pod względem wiedzy o tych silnikach,pracował chyba przy ich projektowaniu :D

Re: obroty

PostNapisane: 01 maja 2012, 18:03
przez pocieszny
nie po prostu miałem tak samo :)21
a że mnie to wkoooorwiało to przy pomocy kilku osób udało mi się większość mankamentów wyeliminować ;)