Strona 1 z 1

Silnik...

PostNapisane: 19 lip 2012, 16:36
przez blublu1
W związku z tym , iż prawdopodobnie będe zmuszony zmienic silnik mam pytanie . Czy silnik 3.1 z roku 92 mozna zastąpic silnikiem z 96-97? Są te same - osprzęt i takie tam ?

Re: Silnik...

PostNapisane: 19 lip 2012, 19:21
przez mikusien
Witaj!
W jaki sposób skonczyl ci sie silnik? zajechales go? czy przebieg duzy ?

Re: Silnik...

PostNapisane: 19 lip 2012, 21:53
przez blublu1
Silnik w teorii miał przebieg 170.000 . Po samochodzie nie widać było żeby miał więcej - środek jak nówka , pedały nie wytarte i takie tam . Ostatnio tylko jak byłem w biesach to temp skoczyła kilka razy do czerwonego i od razu spadła na swoje miejsce . Po tym w przeciągu kilku dni zaczeło żygac olejem z odmy i zrobił sie jakby taki słaby na zimnym . Ot i cała historia . Poza tym monti kupiony 3 miesiące temu .

Re: Silnik...

PostNapisane: 19 lip 2012, 22:56
przez skiczu
To ktoś chyba pozbył się problemu... :)3

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 00:15
przez mikusien
Cholera... to w jakim stanie jest moj 3.1 ? :shock: :cry:

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 00:21
przez Serg
Najlepiej sprawdzić kompresję u kogoś kto ma narzędzia do tego.
Ja już jestem umowiony z magikiem od silników diesla żeby sprawdził odme bo u mnie też jest jakiś problem, puszcza olej do dolotu.

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 00:46
przez mikusien
Czyli z tego co wiem, to trzeba wykrecic swiece żarowe i wcisnac tam manometr jakis czyz nie? :?

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 07:46
przez pocieszny
jak podjedziesz tam gdzie robią ciężarówki to na pewno Ci pomierzą, zresztą każdy dobry warsztat powinien to zrobić,
można na 2 sposoby albo wykręcić świece albo wtryski (łatwiej świece) pamiętać co by paliwo odpiąć żeby auto nie zagadało :)21
sprawdza się prosto powinno się robić 2 pomiary na zimnym i ciepłym silniku :)2
przy okazji zrobic pomiar ciśnienia oleju,
wymieniałeś rozrząd? przy okazji pompę wody?

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 09:08
przez piotrck
u mnie jak puszczał olej do dolotu , remont silnika , upaliło tloka który porysował tuleje cylindra i przedmuch
remont komplet zmiesciłem sie w 3000 zł , częsci do naszych aut tanie o dziwo , wszystkie częsci made in japan , do przeżycia tylko że auto juz na dozywotkę

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 10:04
przez mikusien
Nic nie wymienialem od czsu swapa... Przyczyna prosta- Brak Floty :roll: Powiedz jak ocenia sie stan silnika, po pomiarze cisnienia oleju, czy cisnienia w garach?

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 11:31
przez oko
Jak czytam kolegów to się boje ile jeszcze mój gruźlik pochodzi.... na zegarach prawie 280tyś.... jak na razie cyka ładnie :)21

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 11:48
przez Serg
Kompresja sprawdzona, nie ma przedmuchów huh, czyli coś z samą odmą ewentualnie, trzeba obserwować czy coś się będzie działo

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 14:11
przez pocieszny
jeśli się grzeje to by trzeba było sprawdzić stan układu chłodzenia i ciśnienie oleum (jak dobre to zostaje tylko chłodzenie) może układ zakamieniony albo coś ;)


a co do przebiegów :)21 jeśli myślicie że w 20 letnim aucie przebieg macie mniejszy niż 400kkm to żebyście się nie zdziwili :)21
nikt dawniej nie kupował terenówki jako 7 auta w rodzinie tylko do roboty albo na dłuuugie jazdy :)2
ale spoko te silniki po 700 wytrzymują bez pierdnięcia ;)

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 14:17
przez oko
Ja dwa lata temu wymieniłem chłodnice (grzał sie przy wyższych prądkościach i upalaniu) teraz inna bajka...wskazówka stoi jak przyklejona na 1/3 skali... Płukania układu wymiany termostatu nic nie dały...

Re: Silnik...

PostNapisane: 20 lip 2012, 14:56
przez blublu1
U mnie jednak silnik do remontu . Temp stoi w połowie skali , odpala na cyk , ale przedmuchy straszne i one olej wypychają do odmy . W zasadzie nic innego oleju do domy nie da rade wepchac .

Re: Silnik...

PostNapisane: 21 lip 2012, 15:36
przez mario_gdynia
Mam podobny problem.Jechałem raz mocno obciążonym Montim pod górke latem w niesamowitym korku.Wisko nie dawało rady i temp.poszła do góry.Od tamtej pory wali mi dym z odmy razem z olejem,który to pózniej zaciągnęła turbina i miałem namacalny przykład rozpędzonego Diesla :) Pomogło zgaszenie 5 biegiem i dobre sprzęgło :) Zastosowałem awaryjnie skraplacz na olej ,przy pomocy zbiorniczka wyrównującego z Tico. Na razie jeżdże,bo auto cholernie potrzebne.Na zimie zrobie remont silnika.

Re: Silnik...

PostNapisane: 27 lip 2012, 21:45
przez jaro
blublu1 napisał(a):U mnie jednak silnik do remontu . Temp stoi w połowie skali , odpala na cyk , ale przedmuchy straszne i one olej wypychają do odmy . W zasadzie nic innego oleju do domy nie da rade wepchac .


U mnie nic oleju nie wpychało, tylko zasysało go podciśnienie przed turbo. Kompletnie zabity filtr powietrza blokował dopływ powietrza i turbo se ssało z odmy.

Re: Silnik...

PostNapisane: 28 lip 2012, 08:17
przez blublu1
jaro napisał(a):
blublu1 napisał(a):U mnie jednak silnik do remontu . Temp stoi w połowie skali , odpala na cyk , ale przedmuchy straszne i one olej wypychają do odmy . W zasadzie nic innego oleju do domy nie da rade wepchac .


U mnie nic oleju nie wpychało, tylko zasysało go podciśnienie przed turbo. Kompletnie zabity filtr powietrza blokował dopływ powietrza i turbo se ssało z odmy.


Bo trzeba odpiąć odme od króćca tego z dolotu i wtedy bedziesz widział czy wali czy nie . U mnie mam nadzieje , że remont dobiega końca juz . Wymienione pierścienie, 2 zawory z prowadnicami , uszczelki kpl. , uszczelniacze , sprawdzone wtryski , sprawdzona szczelnośc głowicy z planowaniem . Mam nadzieje , że zmieszcze sie w 1700-1800 (tak wycenił mi mechanior).