Strona 1 z 1

Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 07:06
przez mario_gdynia
Witam was serdecznie,wyjaśnie po krótce moje zapytanie.Jest amerykaniec Chevrolet 4x4 bez silnika i skrzyni,reduktor zewnętrzny jest. Chciałbym wpakować do niego "europejski" silnik wraz ze skrzynią,nawet automatem :) Pytanie,jak sie mają przełożenia w samych skrzyniach biegów z aut terenowych (opel monterey) do przełożeń w porównaniu z osobowymi autami? Biore pod uwage z możliwość zaadoptowania silnika 3.0 V6 z omegi wraz ze skrzynią. Teraz mnie poprawcie: Czy osobowa skrzynia biegów,ma tzw dłuższe biegi niż terenowa? Czy poprostu mosty i ich przełożenie mają wpływ na mniejszą prędkość na każdym z biegów? Prosze o podanie też wartości przełożeń w montku, jak dokopie sie w necie do danych z chevroleta,będe wiedział na czym stoje. Kiedyś,kiedyś bawiłem sie Omegą,gdzie zmieniało sie tylni most, o innym przełożeniu. Nie osiągała max prędkości,lecz zbierała sie lepiej do 100km/h

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 07:20
przez croochy
ja to kiedyś liczyłem, rozbieżności sa duże.
Jaki to chevy? Amerykańce mają w mostach 3.xx a montek 4.xx i tu już duża różnica. Ogólnie dużo rzeźby, no ale podaj model to coś może się wymyśli

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 07:53
przez mario_gdynia
Chevrolet Suburban. 1997 rok 5,7 benzyna. Co do skrzyni biegów w Chevy,to przełożenia: 1 bieg -3.06 2 bieg - 1.63 3 bieg - 1.00 4bieg ,07 W trooperze 4L30E 1 bieg 2.86 2bieg 1.62 3bieg 1,00 4bieg 0,723. W omedze jest ta sama skrzynia,lecz 1bieg 2,4 2bieg 1,467 ,pozostałe bez zmian. Z tymi przełożeniami w moście amerykańca to mnie zmartwiłeś. Nie mogę sie nigdzie dokopać do przełożeń. Obawiam sie,aby na samym moście na wytracał prędkości o 25% :? To dużo.

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 08:11
przez pocieszny
w omedze nie jest ta sama skrzynia co w montku ;)
pomijając juz ten fakt, zwolnienie w mostach zrekompensujesz większą oponą, do suburbana w serii i tak wchodzą jakieś mikroskopijne opony :)21
po 3 silnik w montku nie jest europejski :)21
po 4 i w zasadzie najważniejsze będzie to ciut słabe do tego auta które potrafi i 3 tony ważyć :)21 nie lepiej poszukać jakiejś amerykańskiej V8 w automacie??
albo juz zupełnie po bandzie 4.0 z automatem z jeepa na pewno to będzie lepiej działać zresztą suby chyba nawet wychodziły z podobnym silnikiem

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 09:20
przez mario_gdynia
Wiem,że Montereye i Troperki nie mają europejskiej produkcji silnika,ale chodziło mi o to co jeżdzi po europie :) aby nie było problemu z serwisowaniem. Co do mocy silnika,to nie mam obaw, ten model,według dokumentów ma 2300 masy własnej.Nie będzie żle.Nawet myślałem,aby zapodać Traktora 3.1 :lol: Ale klekot spod maski rozwiał moje dygresje na ten temat. Już w jednym dziwolągu stworzonym przez moją osobe, terkot spod maski zwraca zbytnio uwage. A jakie jest oznaczenie skrzyni auto w Montku? 4L30 to typowa osobowa typu RWD,chyba że z dołączanym zewnętrznym reduktorem ? nie wiem,nigdy w Montku nie miałem doczynienia z automatem.

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 11:47
przez croochy
wsadz 5.2 v8 z jeepa z automatem i zapomnij o sprawie, będzie tanio i w miare koszernie

albo sprzedaj mi tego suba :)21

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 12:09
przez mario_gdynia
Nie oddam :)21 Wsadzić oryginał,nie żaden problem,ale nie chce bujać sie po mieście czymś,co na gazie będzie połykało do 40 litrów :) Dosiadałem Navigatora,dziękuje :) Montkiem na sekwencji mieszcze sie do 14 litrów. Niech spali mi nawet o 5 litrów więcej. Podjade do gościa,który pomagał mi konstruować-przebudowywać jednego potwora.Zobaczymy,co lepiej sie opłaca wsadzić,pod obecne dyfry. Dziękuje za podpowiedz,o innych przełożeniach mostu,niż w autach na naszym lądzie.

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 14:36
przez croochy
3.2 zakatujesz w tym aucie.

Podejżewam, że było tam 5.7 miało 210 koni i 400nm, a montek ma 177 koni i 260 nm, różnica momentu hmm ogromna, a palić będzie koło 40 własnie. No chyba, że uda się powalczyć z przełożeniami i odpowiednio dobrać. Jak sobie ściągniesz ze stanów przełożenia w mosty 4.55 to będzie jeździł jak seryjny z 5.7.... może będzie jeździł

Trzeba dokłądnie porównać przełożenia w skrzyniach i mostach.

Chociaz jest na to inny patent jeszcze, zęby było z tego fajne wozidło, ale to już moja tajemnica :)21

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 16:58
przez mario_gdynia
Hmm,zaintrygowałeś mnie Croochy :) Wodór, prąd? Szperając po różnych forach,dowiedziałem sie,że identyczny most,akurat tego rocznika modelowego,był stosowany w poczciwym Lublinie :) (General Motors) Zadałem pytanie na priv do kolesia,który wymienił go na wersje Lubelską :) Jak sie jeżdzi,czy jest róznica w przełożeniach,czekam na info.

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 18:40
przez croochy
nie sądzę aby był tam most z lublinka most z tego pojazdu nie wytrzymałby zadanej mocy :)21

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 22:29
przez pocieszny
i nie w lublinie de fakto a w wydumkach z wiertnicą :)21

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 23:38
przez croochy
Tak w sumie jakbys sie uparl to wsadzisz caly uklad napedowy z honkera poczynajac od andorii a konczac na dwoch sztywnych mostach. Bo teraz z przodu jest tam osrany ifs na drazkach skretnych o ile dobrze pamietam.
Jak zastosujesz uklad napedowy z honkera to mozna jeszcze dac fajny sprawdzony silnik benzynowy jakim jest 1.6 z poloneza :)21

A powaznie silnik, skrzynia, reduktor z jeepa i nie rob rzezby w gownie. Amerykaniec ma byc amerykaniec, a nie 1.9tdi kle kle kle szmelcfvagen...O ile doprze pamietam to chevy ma wyjscie z reduktora tak jak jeep...ale moke slabo pamietac bo troche %%% juz wypilem

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 31 lip 2012, 23:55
przez mario_gdynia
No co ty Crooche,tak w środku tygodnia? hehe :lol: Nie pytam już o weekendy :shock: Co do lubelskiej techniki motoryzacyjnej,to akurat chyba tylko mosty nie nawalały :) Silniki,skrzynie biegów masakra.Znajomy x-lat temu pracując w Klimorze,musiał zakupić Polish produkcji auto dostawcze z góry narzuconymi parametrami,które spełniał tylko Lublin... ciekawe czemu 8-) Przez 3 lata od nowości,auto tyle samo czasu co jeżdziło po Polsce,spędziło na warsztacie. Wracając do mojego projektu,otrzymałem info od człowieka ,który bawi sie min.Chevy. Podpowiedział,aby wsadzić coś mocnego z auta osobowego w automacie,min.180 koni i 250nm i będzie można kapcie rwać. Dłuższe biegi rekompensuje przełożenie tylniego mostu,przez co silnik -skrzynia nie będzie mocno obciążona masą pojazdu, dawanie silnika i skrzyni od np: montka,spowodowałoby jazde jak ursusem. Fabrycznie skrzynka w Chevy była ponoć 4EL80E to samo co w osobowych ,min w Corvette. Prosta myśl techniczna amerykanów,za pomocą różnych przekładni dyferencjałów potrafiła zaadoptować jednostke napędową albo do auta osobowego,lub "ciężarowego". Więc pod nóż ,jeśli już zechce kontynuować rzeżbe,to pójdzie silniczek Omegi ,wraz z automatem. Z tego co pamiętam 216km, 320nm Za grosze można dostać omege 3.0V6 ,ale szukałbym rzędówki 3.0 Dual Ram w budzie modelu A.Mam sentyment do tego silnika 8-) A wracając do kolegi Croocheg'o to z miłą chęcią bym sie dołączył,ale wówczas na pewno wsadziłbym flaki od Honkera,lecz silnik Polonezowki od Rovera 1,4 :lol: Małe opłaty Oc :lol:

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 01 sie 2012, 12:55
przez croochy
a rób se co chcesz, ale lepiej mi nie pokazuj tego auta z zaszczepionym europejskim ścierwem :)21

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 06 sie 2012, 20:17
przez mario_gdynia
Autko poszło do ludzi,troche żal.Będzie miał wstawiony tzw."Mięsień Ameryki" Ja bym z gówna złota nie zrobił,ale po mieście by sie toczyło :) Trzeba dokończyć dwa inne projekty.

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 07 sie 2012, 08:15
przez croochy
szkoda, że nie dałes znać, że jednak sprzedajesz :)3

Re: Benzyna 3.2 przełożenia skrzyni biegów, tylniego mostu

PostNapisane: 07 sie 2012, 14:42
przez mario_gdynia
Potencjalny kupiec już był od paru miechów.Postawiłem sobie warunek,że jeżeli nie zaczne przy nim grzebać do Sierpnia,to ta osoba dostanie i nie chodziło tu o kase,a raczej o słowo.