Strona 5 z 7

Re: Gumy budy

PostNapisane: 06 lis 2014, 19:17
przez LUCYFER
Tak, ale to było w tamtym roku. W tym ceny poszły mocno w górę, Na sam przód kosztują ponad 400 w GSI. Tam mają 8 z 12 dostępnych i te 8 wychodzi prawie tysiąc złotych na chwilę obecną

Re: Gumy budy

PostNapisane: 08 lis 2014, 19:53
przez miras7
Obiecałem w sobotę. Na 100%. Niestety. Na pierwszy rzut oka gumy z rocznika '98 (3.0) wyglądają identycznie, ale żeby było na 100% to muszę porównać z tymi starymi, a to nastąpi może jutro, a najpóźniej w poniedziałek :(

Re: Gumy budy

PostNapisane: 08 lis 2014, 20:32
przez LUCYFER
Ciekawe czy cenowo tak samo wyjdzie...

Re: Gumy budy

PostNapisane: 09 lis 2014, 21:33
przez miras7
Poduszki do nowej budy są identyczne jak do starej. Konkretnie z rocznika '98 silnik 3.0 porównałem do rocznika '94 silnik 3.1. Stan ich jest bardzo dobry, guma nie sparciała, nie spękana itp, podkładki, tulejki, śruby są z oryginalnym ocynkiem, za wyjątkiem przednich poduszek (tych pod zderzakiem), gdzie tuleje metalowe już spuchły od korozji.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 09 lis 2014, 23:54
przez frendzel
Tak sie przyglądam dyskusji i myśle czy da się zastąpić gumy jakimś innym materiałem - potrzeba tylko znać wymiar oryginalnych gum.
Mam prośbę jeżeli ktoś ma te gumy może pomierzy, poda na forum dla potomności i każdy będzie mógł sobie dorobić.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 10 lis 2014, 18:11
przez PiotrR
Kiedyś mierzyłem na Peterkowym aucie wyszło 3 cm.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 10 lis 2014, 19:30
przez LUCYFER
miras7 napisał(a):Poduszki do nowej budy są identyczne jak do starej. Konkretnie z rocznika '98 silnik 3.0 porównałem do rocznika '94 silnik 3.1. Stan ich jest bardzo dobry, guma nie sparciała, nie spękana itp, podkładki, tulejki, śruby są z oryginalnym ocynkiem, za wyjątkiem przednich poduszek (tych pod zderzakiem), gdzie tuleje metalowe już spuchły od korozji.



Znaczy nasz na zbyciu? :D

piotr R napisał(a):Kiedyś mierzyłem na Peterkowym aucie wyszło 3 cm.


Koledze zapewne chodzi o pełne rozmiary, nie tylko wysokość,,,

Dorabiając trzeba mieć na uwadze twardość. Bo do benzyny mają inną klasę twardości jak do diesla..., może być nie takie proste znaleźć odpowiedni materiał,,,

Re: Gumy budy

PostNapisane: 10 lis 2014, 20:10
przez PiotrR
Od trzech lat w miejsce oryginalnych poduszek mam wsadzone poduszki pod kabinę od ruskiego traktora. Takiego chłodzonego powietrzem. Trochę mięknie ale wytrzymałe. Lift +2cm cena kilkanaście zł sztuka.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 10 lis 2014, 20:46
przez bigdon
piotr R napisał(a):Od trzech lat w miejsce oryginalnych poduszek mam wsadzone poduszki pod kabinę od ruskiego traktora. Takiego chłodzonego powietrzem. Trochę mięknie ale wytrzymałe. Lift +2cm cena kilkanaście zł sztuka.

traktor to Władimiriec ;)

Re: Gumy budy

PostNapisane: 10 lis 2014, 20:52
przez miras7
LUCYFER napisał(a):
miras7 napisał(a):Poduszki do nowej budy są identyczne jak do starej. Konkretnie z rocznika '98 silnik 3.0 porównałem do rocznika '94 silnik 3.1. Stan ich jest bardzo dobry, guma nie sparciała, nie spękana itp, podkładki, tulejki, śruby są z oryginalnym ocynkiem, za wyjątkiem przednich poduszek (tych pod zderzakiem), gdzie tuleje metalowe już spuchły od korozji.



Znaczy nasz na zbyciu? :D

Niestety, nie. Tak tylko informuję, czego można się spodziewać w tym roczniku. Ale zapewne to nie reguła.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 12 lis 2014, 12:16
przez LUCYFER
http://allegro.pl/poduszka-kabiny-gumow ... 29754.html

O takich mowa?
Do tego trzeba tulejki metalowe dotaczać?, czy tak stawiać jak jest?

Re: Gumy budy

PostNapisane: 12 lis 2014, 21:16
przez danti
Znalazłem gumy budy z przodu.
Kupiłem w GSI za 150 :D

Re: Gumy budy

PostNapisane: 17 lis 2014, 21:14
przez LUCYFER
LUCYFER napisał(a):http://allegro.pl/poduszka-kabiny-gumowa-kpl-t-25-ruski-20x67x53-i4719129754.html

O takich mowa?
Do tego trzeba tulejki metalowe dotaczać?, czy tak stawiać jak jest?



Ponawiam pytanie

Re: Gumy budy

PostNapisane: 17 lis 2014, 22:38
przez PiotrR
Dokładnie takie, tulejki obowiązkowe bo ci na boki będą chodziły. W ramie masz wgłębienia musisz zatoczyć poduszkę pod ich kształt inaczej wyjedzie na bok.Robiąc to dzisiaj wykorzystał bym 3/4 poduszki a w środek wsadziłbym twarde dystanse.Moje wyszły trochę za miękkie. Podnosząc budę o 2,5cm w stosunku do stanu fabrycznego śrub wystarczy bez problemu. Na miękkich poduszkach warto pomęczyć się przy pierwszym montażu zwiększając dystans do 3cm, guma siądzie przy skręcaniu i śruby spokojnie wydadzą.Moje od trzech lat nie usiadły bardziej niż po pierwszym skręceniu.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 18 lis 2014, 20:18
przez LUCYFER
Zamętnie to wytłumaczyłeś...
Czyli trzeba te gumowe poduszki od ruska zatoczyć?, czy te twarde dystanse?, czy dotoczyć metalowe z zatoczeniem w ramę?
Mi to trzeba jak dziecku tłumaczyć....

Re: Gumy budy

PostNapisane: 18 lis 2014, 21:48
przez PiotrR
Gumę tę ponacinaną w plasterki trzeba zatoczyć na końcu w miejsce gdzie wchodzi w ramę.Nóż tokarski nie dawał rady,za męki materiał. Szlifierka i gruby papier ścierny załatwiły sprawę w kilka minut.Twarde dystanse dałbym w połowie tej ponacinanej gumy skracając ją o tyle ile wypełni twardy dystans.Trzeba spróbować w naturze ile śruba wyda i w trakcie pracy dobierać grubość gumy i długość tulei. Nowa poduszka siadła o 2cm w trakcie skręcania,dlatego warto docisnąć budę do ramy w trakcie skręcania tak by załapać początek gwintu, resztę dociągniesz śrubą.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 19 lis 2014, 17:43
przez piotrck
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/2 ... 710,13704/
poszukuje elemntów nr3 , gdzieś z zamiennika dostanę
ktoś to wymieniał ?

Re: Gumy budy

PostNapisane: 19 lis 2014, 17:53
przez LUCYFER
piotr R napisał(a):Gumę tę ponacinaną w plasterki trzeba zatoczyć na końcu w miejsce gdzie wchodzi w ramę.Nóż tokarski nie dawał rady,za męki materiał. Szlifierka i gruby papier ścierny załatwiły sprawę w kilka minut

Czyli grubszą część poduszki trzeba zatoczyć żeby weszła w ramę.


piotr R napisał(a):Twarde dystanse dałbym w połowie tej ponacinanej gumy skracając ją o tyle ile wypełni twardy dystans

Tego ni chuj nie rozumiem...

piotr R napisał(a):Trzeba spróbować w naturze ile śruba wyda i w trakcie pracy dobierać grubość gumy i długość tulei..


Jakiej tulei, znaczy trzeba dotaczać tuleje metalowe?, rozumiem że takie które wchodzą w wewnętrzny otwór gumy, przez które idzie śruba?

A może by dotoczyć takie metalowe ,,kielichy'', które by wchodziły w zatoczenie na ramie, a na których by postawić poduszkę i dystans?

Re: Gumy budy

PostNapisane: 19 lis 2014, 22:55
przez PiotrR
LUCYFER napisał(a):
piotr R napisał(a):Gumę tę ponacinaną w plasterki trzeba zatoczyć na końcu w miejsce gdzie wchodzi w ramę.Nóż tokarski nie dawał rady,za męki materiał. Szlifierka i gruby papier ścierny załatwiły sprawę w kilka minut

Czyli grubszą część poduszki trzeba zatoczyć żeby weszła w ramę.
Dokładnie tak


piotr R napisał(a):Twarde dystanse dałbym w połowie tej ponacinanej gumy skracając ją o tyle ile wypełni twardy dystans


Jeśli dokładasz dystans 20mm to wytnij cztery plasterki są podzielone co 5mm .Guma ma być na ramie i pod budą a twardy dystans w środku

piotr R napisał(a):Trzeba spróbować w naturze ile śruba wyda i w trakcie pracy dobierać grubość gumy i długość tulei..


Jakiej tulei, znaczy trzeba dotaczać tuleje metalowe?, rozumiem że takie które wchodzą w wewnętrzny otwór gumy, przez które idzie śruba?
Dokładnie tak

A może by dotoczyć takie metalowe ,,kielichy'', które by wchodziły w zatoczenie na ramie, a na których by postawić poduszkę i dystans?
Guma do ramy.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 19 lis 2014, 23:00
przez miras7
piotrck napisał(a):http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/25/414/4342/13710,13704/
poszukuje elemntów nr3 , gdzieś z zamiennika dostanę
ktoś to wymieniał ?

Nie mam niestety odpowiedzi na pytanie, ale mam pytanie... Jesteś pewien, że masz tuleje padnięte? Często się zdarza, że się śruby odkręcają i się to wszystko luzuje, a same tulejki gumowe są ok.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 19 lis 2014, 23:29
przez PiotrR
Nie dawno demontowałem zawieszenie ,jedną tuleję mechanik potraktował palnikiem druga wygląda całkiem nie źle. Niestety jest z całym elementem trzymającym most, nie podejmę się wyciśnięcia jej mogę wysłać całość. Jutro odpowiem którą mam prawą czy lewą.
W sumie to proste sinenbloki znając wymiary można coś dobrać.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 20 lis 2014, 09:05
przez LUCYFER
piotr R napisał(a):
LUCYFER napisał(a):
piotr R napisał(a):Gumę tę ponacinaną w plasterki trzeba zatoczyć na końcu w miejsce gdzie wchodzi w ramę.Nóż tokarski nie dawał rady,za męki materiał. Szlifierka i gruby papier ścierny załatwiły sprawę w kilka minut

Czyli grubszą część poduszki trzeba zatoczyć żeby weszła w ramę.
Dokładnie tak


piotr R napisał(a):Twarde dystanse dałbym w połowie tej ponacinanej gumy skracając ją o tyle ile wypełni twardy dystans


Jeśli dokładasz dystans 20mm to wytnij cztery plasterki są podzielone co 5mm .Guma ma być na ramie i pod budą a twardy dystans w środku

piotr R napisał(a):Trzeba spróbować w naturze ile śruba wyda i w trakcie pracy dobierać grubość gumy i długość tulei..


Jakiej tulei, znaczy trzeba dotaczać tuleje metalowe?, rozumiem że takie które wchodzą w wewnętrzny otwór gumy, przez które idzie śruba?
Dokładnie tak

A może by dotoczyć takie metalowe ,,kielichy'', które by wchodziły w zatoczenie na ramie, a na których by postawić poduszkę i dystans?
Guma do ramy.

To mi wyjaśniłeś...

Re: Gumy budy

PostNapisane: 14 lut 2015, 15:27
przez PiotrR
Właśnie rozbieram do piaskowania ramę z Isuzu przywiezionego z Japonii 3.1 96-98r. Ma inne przednie poduszki bez stożka , miseczka jest znacznie płytsza ma niewielki rant ok3mm. Trochę inaczej niż jest w moim Montereyu 3.1 z 93r :?:
Pozostałe poduszki takie same jak były u mnie.

Re: Gumy budy

PostNapisane: 23 mar 2015, 22:24
przez GoralHC
Przy podnoszeniu budy o 2" trzeba dokonać jakichś przeróbek oprócz przedłużenia przewodów hamulcowych?

Re: Gumy budy

PostNapisane: 23 mar 2015, 22:39
przez PiotrR
Rury wlewu paliwa nie starczy . Po co ci lift 2'' na budzie, mam 2cm i koła 33'' wchodzą bez problemu.